Jak połączyć Google Analytics i Webmaster Tools
Integracja statystyk Google Analytics z narzędziami Google Webmaster Tools daje możliwość wygodnego śledzenia informacji z Narzędzi w panelu Analytics. Dzięki połączeniu obu profili, w panelu Analytics otrzymamy szerszą informację o frazach i podstronach: ile było wyświetleń naszej witryny, ile kliknięć, jaki był CTR oraz średnia pozycja podstron w wynikach wyszukiwania.
Aby połączyć profil Google Analytics z Narzędziami Google dla Webmasterów, należy w panelu Google Analytics dostępnym pod adresem https://www.google.com/analytics/ w lewym menu wybrać pozycję „Źródła odwiedzin”, dalej „Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO)” i „Zapytania”. Jeżeli integracja nie była wykonana wcześniej, zobaczymy przycisk „Skonfiguruj udostępnianie danych Narzędzi dla webmasterów”.
Po naciśnięciu powyższego przycisku, zostaniemy przeniesieni do zakładki „Administracja”, „Ustawienia usługi”. Na dole strony znajduje się sekcja „Ustawienia Narzędzi dla webmasterów” gdzie należy nacisnąć link „Edytuj”.
Pojawi się nowe okno „Włącz dane Narzędzi dla webmasterów w usłudze Google Analytics” z listą stron, które mamy zweryfikowane na koncie Narzędzi dla Webmasterów (o ile mamy ich więcej niż jedną).
Należy wybrać serwis, który chcemy zintegrować z profilem Analytics i nacisnąć „Zapisz”. Jeżeli na liście brakuje odpowiedniej strony, należy ją najpierw zweryfikować w Narzędziach Google dla Webmasterów.
Uwaga! Integracji profili może dokonać jedynie użytkownik o uprawnieniach administracyjnych Google Analytics i właściciel serwisu w Webmaster Tools. Właściciel to osoba, która weryfikowała serwis w narzędziach. Użytkownik jedynie z dostępem pełnym nie ma uprawnień do wykonania integracji.