Jak płacić za reklamy na Facebooku? Ustaw metodę płatności w Menedżerze firmy

Prowadzisz fanpage swojej firmy, widzisz, że Twoje posty nie docierają do tylu osób, do ilu byś chciał. Postanawiasz zainwestować w FB Ads. Jednak zanim reklamy zostaną uruchomione, musisz dodać metodę płatności. Dowiedz się, jak możesz płacić za reklamę na Facebooku.

Wybór metody płatności za reklamy na Facebooku

Wybór metody płatności za reklamy na Facebooku

Jak dodać płatność w Menedżerze firmy na Facebooku

Jeśli tworzysz reklamę w Menedżerze reklam po raz pierwszy, nie będziesz mógł jej zatwierdzić, póki nie dodasz informacji o płatności. Okienko, w którym będziesz mógł wybrać metodę, pojawi się automatycznie.

To rozwiązanie sprawdzi się, gdy będziesz tworzył reklamę samodzielnie.

Jednak, jeśli masz zamiar korzystać z usług agencji, która poprowadzi Twoje kampanie (dowiedz się, jak nadać dostęp agencji do zasobów firmy), płatność dodaj w sposób opisany poniżej.

Uwaga: Musisz być administratorem konta reklamowego, aby zarządzać płatnościami.

Ustawienia w Menedżerze firmy

Ustawienia w Menedżerze firmy

Przejdź do ustawień w Menedżerze firmy – kliknij trzy poziome kreski znajdujące się w lewej, górnej części strony. Następnie wybierz “Ustawienia”.

Jeśli nie widzisz tej opcji, musisz rozwinąć wszystkie narzędzia.

Dodawanie metody płatności za reklamy na Facebooku

Dodawanie metody płatności za reklamy na Facebooku

Gdy będziesz już w ustawieniach, z panelu znajdującego się po lewej stronie, wybierz “Ustawienia płatności”. To właśnie tam możesz dodać nową płatność, a także w dowolnym momencie zmienić wcześniej wybraną metodę.

Wybór metody płatności - ustawienia

Wybór metody płatności – ustawienia

Jak płacić za reklamy na Facebooku w Polsce

Za reklamy na Facebooku w Polsce możesz płacić:

  • kartą kredytową lub debetową (American Express, Mastercard, Visa)
  • przez PayPal

Jeśli na koncie reklamowym dodasz kilka metod pobierania opłaty za reklamy, będziesz mógł wybrać, która z nich będzie główną.

Istnieje także możliwość płatności za reklamy kuponem. Kupony otrzymują czasem nowe konta reklamowe, przyznawane są z okazji okresowych promocji lub możesz dostać je w ramach rekompensaty (np. za zbyt długie oczekiwanie na rozwiązanie problemu przez support ;)).

Co ważne, kupon ma pierwszeństwo jeśli chodzi o pobieranie środków, ale nie może pokryć kosztów naliczonych przed jego dodaniem.

Nawet jeśli posiadasz kupon, przed jego aktywowaniem, musisz zdefiniować metodę płatności.

Kiedy Facebook pobierze kwotę za reklamy

Za kampanie na Facebooku nie płacisz od razu po ich uruchomieniu. Gdy reklama zaczyna się wyświetlać, koszty są naliczane, a Twoja karta zostaje nimi obciążona po przekroczeniu progu rozliczeniowego, i jeśli zostały jeszcze jakieś opłaty – w dniu rozliczenia miesięcznego.

Próg rozliczeniowy to kwota, która jest przyznana na reklamy przed pobraniem płatności (coś w rodzaju kredytu). Gdy próg ten zostaje osiągnięty, Facebook próbuje pobrać pieniądze z Twojego konta. Jeśli może to zrobić – reklamy działają dalej, znów do osiągnięcia progu. Jeśli jednak opłata nie może zostać pobrana, kampanie zostają wstrzymane.

Kiedy tworzysz swoje pierwsze kampanie na Facebooku, próg jest niski, ale wraz z Twoją reklamową historią, wzrasta.

Próg rozliczeniowy Facebook Ads

Próg rozliczeniowy

Możesz zobaczyć ile wynosi próg rozliczeniowy dla Twojej firmy. Znajduje się on w ustawieniach płatności (nad opcją wyboru/zmiany metody płatności). Jeśli korzystasz z kuponu reklamowego, nie zobaczysz progu rozliczeniowego.

Może okazać się, że wyemitujesz reklamę za niższą kwotę niż przewidziany próg rozliczeniowy. Wówczas kwota za którą wyświetlałeś reklamę, zostanie pobrana w dniu miesięcznego rozliczenia (to data znajdująca się nad informacją o kwocie progu rozliczeniowego).

Podsumowanie

Jak widzisz dodanie metody płatności za reklamy na Facebooku nie jest skomplikowane. Pamiętaj jednak, by ustawić je samodzielnie i nie podawać innym osobom danych np. do swojej karty.

Za wszystkie reklamy swojej firmy na Facebooku możesz pobrać faktury i przekazać je księgowej. Być może będzie potrzebowała ona także certyfikatu rezydencji Facebooka – możesz pobrać go z naszej strony.