Dlaczego Power Editor jest lepszy od przycisku “promuj post” na Facebooku?

Blob

Promujesz posty na swoim fanpage’u na Facebooku, używając przycisku “promuj post”? Niestety korzystając z tego rozwiązania, tracisz możliwość wykorzystania ustawień, które pomogą Ci nie tylko zaoszczędzić, ale także trafniej dobrać odbiorców. Poznaj różnice między przyciskiem “promuj post”, a Power Editorem.

Ustawienia lokalizacji po kliknięciu

Ustawienia lokalizacji po kliknięciu „promuj post”

Zawsze świetnie dobrana grupa odbiorców

Próbę “stworzenia” kampanii za pomocą niebieskiego przycisku zaczęłam od wybrania lokalizacji. I już na tym etapie zostałam zaskoczona. Próbowałam różnych wariantów. Mimo ustawiania coraz większej grupy informacja o tym, że to świetny wybór nie ulegała zmianie.

Spójrz na zrzut ekranu powyżej. Chciałam sprawdzić, kiedy otrzymam informację, że wybrana grupa jest szeroka. Ustawiłam lokalizacje: Niemcy, Demokratyczna Republika Konga, Rosja, Australia. Nic się nie zmieniło… Dodałam Kazachstan, Uzbekistan i Francję – nadal bez zmian.

W przypadku przeniesienia tych ustawień do Power Editora otrzymałam informację, że wybrana grupa jest dość szeroka. To już pierwszy sygnał mówiący o tym, dlaczego nie warto korzystać z opcji “promuj post”. Sprawdź w czym jeszcze lepszy jest Power Editor.

Porównanie ustawień

Porównanie ustawień „promuj post” i Power Editor

Szczegółowe opcje targetowania

W przykładzie wyżej zostały wybrane identyczne ustawienia: wiek, lokalizacja, zainteresowania. Jako zainteresowanie wybrałam “przepisy”. Gdy do ustawień przeszłam z przycisku, okazało się, że grupa odbiorców została określona jako zbyt wąska, natomiast w Power Editorze wydaje się optymalna. Być może ma to związek z opcją określania umiejscowienia reklam w PE.

Wykluczać i zawężać grupę odbiorców można korzystając z obydwu narzędzi.

Dodatkowo Power Editor daje możliwość skierowania reklamy do osób, które lubią Twój fanpage (lub je wykluczyć), do znajomych tych osób, a także do użytkowników, którzy mieli kontakt z aplikacją lub wydarzeniem.

Grupy stworzone w PE można zapisać i korzystać z nich podczas ustawiania kolejnych reklam. To narzędzie daje także możliwość skierowania przekazu do użytkowników znajdujących się w grupach niestandardowych odbiorców, czyli np. osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę.

Budżet i czas trwania reklamy ustawianej za pomocą niebieskiego przycisku

Budżet i czas trwania reklamy ustawianej za pomocą niebieskiego przycisku

Budżet

Budżet ustawiany po kliknięciu niebieskiego przycisku musi wynosić minimalnie 2 zł dziennie. Należy określić do kiedy reklama będzie wyświetlana.

Korzystając z zaawansowanego narzędzia, jakim jest Power Editor, masz możliwość ustawienia daty rozpoczęcia i zakończenia wyświetlania reklam oraz wybrania budżetu dziennego lub całkowitego.

Ustawienia dostępne w Power Editor

Ustawienia dostępne w Power Editor

Opcje dostępne tylko w Power Editorze

Power Editor oferuje także ustawienia, które nie są dostępne po kliknięciu “promuj post”. Ustawienia te pozwalają na większą kontrolę nad reklamowanymi treściami.

Umiejscowienie

Praca w Power Editorze daje możliwość określenia, gdzie Twoja reklama będzie wyświetlana.

Możesz wybrać różne urządzenia oraz platformy. W przypadku, gdy Twoje reklamy mają być umieszczone także poza Facebookiem lub Instargramem, po wybraniu “Audience Network” można zarządzać, w jakiego typu witrynach i aplikacjach mają zostać wyświetlone.

Optymalizacja budżetu

PE pozwala także na ustawienie kwoty oferty, która będzie brana pod uwagę podczas aukcji. Możesz określić, ile maksymalnie jesteś w stanie zapłacić np. za aktywność związaną z postem. Określ cel – na tej podstawie reklama trafi do osób, które z największym prawdopodobieństwem wykonają działanie.

Kolejna opcja, która pojawia się w Power Editorze, to możliwość wyświetlania reklam według harmonogramu oraz wybrania przyspieszonego typu. Typ ten jest przydatny, gdy np. reklamujemy wydarzenia, które wkrótce się odbędą.

Treść reklamy

Korzystając z promocji dostępnej pod postem, po dodaniu płatności, zacznie się promocja posta. W PE wybierasz post, na którego promocji Ci zależy. Jeśli się rozmyślisz, możesz utworzyć nowe treści. Nie będą one wyświetlane na tablicy Twojego fanpage’a, ale mogą np. zachęcać do odwiedzania facebookowej strony, witryny lub prezentować Twoje produkty.

Poza tym, jeśli zdecydujesz się na przekierowanie ruchu do witryny, masz możliwość dodania parametrów URL, które pozwolą Ci zmierzyć skuteczność reklamy (o parametrach URL pisaliśmy jakiś czas temu http://bit.ly/2u3VszA)

Podsumowanie

Jeśli zdecydujesz się na kliknięcie przycisku “promuj post”, musisz liczyć się z wieloma ograniczeniami podczas ustawiania reklam. Poza tym tracisz możliwość kontrolowania nie tylko samego przekazu, ale także budżetu.

Pamiętaj, że korzystanie z zaawansowanych narzędzi, to lepsze efekty!

W jaki sposób promujesz swoje posty?

Opublikowano w Blog Facebook: , aktualizacja: