Promujesz posty na Facebooku? Korzystaj z Menedżera reklam!

Reklamy na Facebooku możesz tworzyć za pomocą przycisku “promuj post”, jednak korzystanie z Menedżera reklam posiada zdecydowanie więcej zalet. Zobacz, w jaki sposób utworzyć lub dodać konto reklamowe w Facebook Business Manager i przekonaj się do tego narzędzia reklamowego.
O tym, jak dodawać osoby do Menedżera firmy oraz przyznać im dostęp do fanpage możesz dowiedzieć się z poprzedniego wpisu.
Dlaczego warto korzystać z Menedżera reklam
Jeśli do tej pory nie korzystałeś z reklam na Facebooku, zacznij od razu, od pracy w Menedżerze. Natomiast jeśli promowałeś już posty, ale za pomocą niebieskiego przycisku znajdującego się pod nimi, to przygotuj się na dużą zmianę i nowe możliwości.
Przede wszystkim w Menedżerze reklam:
- masz możliwość wyboru odpowiedniego celu reklamowego
- zyskujesz możliwość dokładnego targetowania
- możesz tworzyć posty, które nie pojawią się na Twoim fanpage. Wykorzystasz je tylko do reklamy
- jedną kreację reklamową możesz skierować do różnych odbiorców, tworząc kilka zestawów reklam i porównując wyniki
- wybierasz, czy będziesz korzystać z budżetu dziennego, czy całkowitego
W Menedżerze reklam na Facebooku masz także dostęp do dokładnych statystyk oraz możesz sprawdzać, kto dokonywał zmian w kampaniach.

Brak konta reklamowego w Menedżerze firmy
Jak utworzyć Menedżer reklam?
Przejdź do ustawień wcześniej utworzonego Menedżera firmy. Wybierz zakładkę “Konta reklamowe” i kliknij przycisk “Dodaj”. Pojawią się trzy możliwości: dodanie konta reklamowego, prośba o dostęp, utworzenie nowego konta reklamowego.
Jeśli korzystałeś wcześniej z reklam na Facebooku, Twoje konto zostało automatycznie utworzone.

Identyfikator konta reklamowego na Facebooku
Jak dodać istniejące konto reklamowe do Menedżera firmy?
Aby dodać istniejące konto reklamowe do Menedżera firmy, musisz znać identyfikator tego konta. Numer znajdziesz w ustawieniach firmowych.
Jeśli tworzyłeś wcześniej reklamy, do menedżera reklam możesz przejść z prywatnego konta, klikając sekcję „Reklamy”. Następnie z rozwijanego menu (trzy poziome kreski na górze po lewej stronie) wybierz „Ustawienia”. Tam bez problemu zobaczysz identyfikator. Skopiuj numer i przejdź do Menedżera firmy (strona https://business.facebook.com).
Dodawanie istniejącego konta reklamowego
W Menedżerze firmy przejdź do ustawień firmowych (tam, gdzie dodawałeś osoby i fanpage). Wybierz “Konta reklamowe” i kliknij “+Dodaj” – “Dodaj konto reklamowe”. W puste pole wpisz wcześniej skopiowany identyfikator. Konto powinno zostać bez problemu dodane do Menedżera firmy.
Tworzenie nowego konta reklamowego
Nie masz konta reklamowego
Jeśli wcześniej nie korzystałeś z reklam na FB, musisz założyć nowe konto reklamowe.
Bardzo ważne jest ustawienie odpowiedniej strefy czasowej i waluty. Gdy zakończysz tworzenie konta reklamowego, nie będziesz miał możliwości zmiany tych ustawień. Musisz także wiedzieć, że konta reklamowego nie można usunąć. Istnieje opcja jego dezaktywacji, ale pozostanie widoczne.
Po utworzeniu konta reklamowego możesz od razu wybrać osoby, które chcesz do niego dodać. Oczywiście osoby te muszą być wcześniej dodane do Menedżera firmy. Nie przejmuj się, jednak jeśli nie zrobisz tego w tym momencie, później bez problemu możesz zarządzać dostępami. Twoje konto jest utworzone, jednak by z niego korzystać, musisz dodać metodę płatności.
Teraz prócz Menedżera firmy, posiadasz też Menedżer reklam.
Dodanie płatności do konta reklamowego na Facebooku
Ustawienia płatności
Metodę płatności możesz dodać w trakcie tworzenia kampanii (FB będzie wyświetlał Ci powiadomienia) lub z menu wybierz „Ustawienia„, a następnie „Ustawienia płatności„.
O tym nie możesz zapomnieć
Aby Twoje reklamy były skuteczne, a ich optymalizacja łatwiejsza w Twojej witrynie nie może zabraknąć Piksela Facebooka. Jeśli działasz w branży ecommerce, to zdecydowanie warto byś dodał także katalog produktów.
Oczywiście za reklamy, z których korzystałeś, możesz pobrać faktury – zobacz jak to zrobić.
Podsumowanie
Menedżer reklam to dobry wybór, jeśli korzystasz z reklamy na Facebooku. Dzięki niemu masz większy wpływ na ustawienia kampanii i odpowiednie wykorzystanie budżetu. Z pewnością odczujesz różnicę między przyciskiem promuj post, a pracą w menedżerze firmy.