3 grupy odbiorców reklam na Facebooku, które mogą pomóc Ci sprzedawać więcej

Działasz w branży e-commerce, korzystasz z różnych form promocji, także z reklamy na Facebooku – możesz spotkać się ze stwierdzeniem, że FB nie sprzedaje. Być może sam tak uważasz. Oczywiście większość osób (nikt?) nie loguje się w tym serwisie z myślą o przeglądaniu produktów i zakupach. Jednak stworzenie odpowiednich grup, którym zostaną wyświetlone reklamy, może zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie. Sprawdź, czy wykorzystujesz te grupy odbiorców.

1. Odbiorcy reagujący na publikowane treści

Jeśli Twój sklep oferuje produkty, o których zakupie użytkownik raczej nie decyduje spontanicznie, musisz “dać się poznać”. Pomocne w tym procesie będą treści, których celem nie jest sprzedaż. Oczywiście nie oznacza to, że musisz wystrzegać się wspominania o produkcie 🙂 Możesz informować o nowościach, które pojawiły się w sklepie, publikować zestawienia produktów, opisywać te najciekawsze. Wszystko zależy od branży, w której działasz.

Promuj te posty, by pozyskać reakcje (polubienia, komentarze, udostępnienia, kliknięcia), jednak zwróć uwagę, by reagujący użytkownicy byli dla Ciebie wartościowi. Wartościowi, czyli tacy, którzy w przyszłości mogą być zainteresowani ofertą sklepu.

Pamiętaj, aby korzystać z Menedżera reklam. Określając grupę odbiorców wybierz odpowiedni przedział wiekowy, a ustawiając zainteresowania, używaj również opcji zawężeń i wykluczeń.

Grupa reagujących odbiorców

Do osób, które zareagowały na Twoje posty (organiczne i reklamowe) możesz skierować
reklamę, której celem jest zakup. Jeśli korzystałeś z formatu wideo, masz możliwość utworzenia grupy odbiorców, składającej się z osób oglądających konkretne filmy. Dotyczy to także użytkowników zaangażowanych w Twoje wydarzenia, wysyłających formularz kontaktowy lub otwierających kanwę.

W Menedżerze firmy przejdź do Grup odbiorców. Następnie utwórz nową grupę i wybierz Aktywność. Zdecyduj, czy utworzysz grupę użytkowników, którzy obejrzeli film, wzięli udział w wydarzeniu, czy może reagowali na posty.

Jeśli interesuje Cię to ostatnie, wybierz Strona na Facebooku.

Wystarczy, że określisz, które z działań Cię interesuje oraz podasz liczbę dni pozostawania w grupie użytkowników, którzy odwiedzili fanpage lub reagowali na treści.

2. Zaangażowani fani

Swoją reklamę możesz skierować także do węższej grupy użytkowników związanych z Twoją marką. Są to zaangażowani fani. Dobre rozwiązanie w przypadku fanpage, których posty cieszą się dużym zainteresowaniem, a liczba fanów także jest spora.

Jeśli chcesz sprawdzić, czy fani Twojej marki chętnie kupią reklamowane produkty, utwórz grupę odbiorców, jak w punkcie wyżej. Podczas reklamy wybierz użytkowników, którzy reagowali na posty/reklamy, a następnie w połączeniach osoby lubiące fanpage.

3. Remarketing (i remarketing dynamiczny)

Osobom, które były w Twojej witrynie warto przypomnieć o oglądanych, ale niekupionych produktach. W takim przypadku doskonale sprawdzi się remarketing. Jednak by z niego skorzystać, potrzebujesz poprawnie wdrożonego Piksela Facebooka.

Na podstawie danych zebranych przez Piksel, w grupach odbiorców (utwórz grupę – grupy niestandardowych odbiorców – ruch w witrynie internetowej) wybierz osoby, które odwiedziły konkretne strony. Jeśli nie masz stworzonego katalogu produktów – utwórz także grupę osób, które były na stronie wyświetlanej po złożeniu zamówienia.

Dzięki temu będziesz mógł skierować reklamę do użytkowników, którzy oglądali wybrane produkty, ale ich nie kupili. Możesz jednak wyobrazić sobie, że w przypadku, gdy w Twoim sklepie znajduje się wiele produktów, tworzenie takich reklam może być prawdziwym wyzwaniem.

Właśnie dlatego warto wykorzystać remarketing dynamiczny.

Stworzenie kampanii wykorzystującej remarketing dynamiczny wymaga dodania katalogu produktów. Dzięki temu będziesz mógł wyświetlać reklamy osobom, które oglądały produkty lub zdefiniujesz szerszą grupę.

Produkty widoczne w reklamie będą dopasowane do użytkowników. Pamiętaj jednak, by tekst był odpowiedni do wszystkich produktów znajdujących się w wybranym przez Ciebie zestawieniu.

Ponad to, używając katalogu produktów w reklamach nie musisz martwić się o aktualność cen, czy dostępność.

Podsumowanie

W swoich działaniach reklamowych nie zapomnij o wybraniu odpowiedniego celu kampanii. By skierować użytkowników do witryny odpowiedni będzie Ruch lub Konwersje, natomiast w przypadku katalogu produktów, musisz wybrać cel Sprzedaż z katalogu.

Pamiętaj, że odbiorcy znający już Twoją firmę z większym prawdopodobieństwem dokonają konwersji. Nie zapomnij więc o budowaniu relacji i testowaniu różnych rozwiązań.

Powodzenia!