Czym jest Piksel Facebooka i dlaczego musisz z niego korzystać?

Piksel Facebooka – niezwykle ważna rzecz dla osób, które chcą reklamować swoją firmę na FB. Jeśli nie wiesz, czym jest wspomniany piksel oraz, w jaki sposób możesz go wykorzystać, koniecznie przeczytaj nasz artykuł. Nie trać szansy na skuteczną promocję swoich usług oraz dokładniejsze poznanie użytkowników odwiedzających Twoją witrynę.

Kod piksela do wdrożenia w witrynie

Kod piksela do wdrożenia w witrynie

Piksel Facebooka – co to jest?

Piksel Facebooka to fragment kodu, który po dodaniu do witryny, zbiera informacje o osobach, odwiedzających Twoją stronę www.

Dzięki niemu możesz monitorować konwersje, a także tworzyć grupy odbiorców reklam.

Tworzenie nowego piksela

Tworzenie nowego piksela

Jak utworzyć Piksel Facebooka?

Wygenerowanie piksela jest dość prostym zadaniem. Na szczęście, jeśli nie masz umiejętności technicznych, wdrożenie kodu na stronę możesz powierzyć web developerowi. Ważne, abyś wiedział, w jaki sposób przesłać mu instrukcję.

Menedżer reklam - Piksel Facebooka

Menedżer reklam – Piksel Facebooka

Przejdź do Menedżera firmy, rozwiń wszystkie narzędzia, a następnie odnajdź w Zasobach opcję Piksel. Jeśli nie tworzyłeś go wcześniej, po kliknięciu zobaczysz przycisk dzięki, któremu możesz rozpocząć pracę nad pikselem.

Wybór sposobu instalacji

Wybór sposobu instalacji

Nadszedł czas na instalację kodu piksela w witrynie. Masz do wyboru trzy opcje. Na którąkolwiek się zdecydujesz, po kliknięciu, otrzymasz dokładną instrukcję.

Zwróć uwagę, że piksel możesz z łatwością skonfigurować, jeśli korzystasz z rozwiązań typu Woocommerce, Wix, Shopify czy choćby Menedżera Tagów Google. Po wybraniu tej opcji możesz zobaczyć instrukcję w formie wideo.

Decydując się na ręczną instalację kodu, także dostaniesz instrukcję pisemną oraz wideo. Umieść kod między znacznikami <head> i </head>. Możliwe, że znajdują się tam inne kody, np. Google Analytics, wówczas kod piksela umieść tuż powyżej </head>.

Jeśli nie czujesz się na siłach, aby umieścić kod w witrynie, wybierz trzecią opcję, czyli wysłanie instrukcji deweloperowi. Wystarczy, że wpiszesz jego adres e-mail, by otrzymał wiadomość.

Status piksela

Czy piksel działa?

Twój piksel działa prawidłowo, jeśli po wybraniu menu Piksele i kliknięciu utworzonego piksela, zobaczysz status Aktywny oraz wykres, który wskazuje na zbieranie danych.

Dodatkowo możesz skorzystać z wtyczki Facebook Pixel Helper. Po jej dodaniu przejdź do witryny. Zobaczysz czy piksel działa oraz jakie zdarzenia rejestruje. Jeśli pojawią się błędy, wtyczka także o tym poinformuje.

Twój kod może zbierać także inne zdarzenia. Nie tylko PageView. Wymaga to niewielkiego zmodyfikowania kodu. Możesz skorzystać ze standardowych zdarzeń lub utworzyć niestandardowe. Zmodyfikowany kod należy umieścić na odpowiednich podstronach, natomiast kod podstawowy na wszystkich stronach witryny.

Tworzenie grup odbiorców dzięki pikselowi

W rozwijanym menu w Menedżerze firmy znajdź sekcję Zasoby, a następnie kliknij Grupy odbiorców.

Utwórz niestandardową grupę odbiorców, opierając się o ruch w witrynie internetowej.

Niestandardowe grupy odbiorców

Tworzenie niestandardowej grupy odbiorców

Wystarczy, że określisz, czy chcesz utworzyć grupę ze wszystkich osób, które odwiedziły witrynę w ciągu określonej liczby dni, czy może skupisz się na użytkownikach będących na konkretnych podstronach. Do wyboru jest także czas odwiedzin oraz zdarzenia.

Pamiętaj, żeby utworzonej grupie nadać nazwę, która od razu będzie wskazywała, na jakiej podstawie została utworzona.

Dzięki tym grupom możesz skorzystać z możliwości remarketingu, czyli kierowania reklamy do osób, które odwiedziły już Twoją witrynę. Podczas tworzenia reklamy masz także możliwość wykluczania stworzonych grup.

Podsumowanie

Wykorzystaj możliwości, które daje Piksel Facebooka. Poznaj użytkowników swojej witryny, kieruj do nich odpowiednie reklamy, a także twórz grupy odbiorców podobnych do użytkowników Twojej strony.

Wdrożyłeś już Piksel Facebooka na swojej stronie?

Podobne wpisy na blogu: