Zakupy Google / Kampania produktowa Google PLA

Co to są Zakupy Google?

Zakupu Google (Google Shopping) to platforma wyszukiwarki Google przeznaczona do wyszukiwania i prezentowania produktów ze sklepów internetowych. Zakupy Google łączy ze sobą kupujących i sklepy internetowe, dzięki łatwej i czytelnej formie wyszukiwania i prezentowania produktów.

Możesz wykorzystać platformę Zakupy Google do promocji i sprzedaży produktów z Twojego sklepu internetowego wykorzystując do tego kampanie produktowe Google PLA.

Co to jest kampania produktowa Google PLA?

Kampania produktowa Google to forma reklamy Google Ads przeznaczona dla sklepów internetowych. Określenie kampania produktowa PLA oznacza z angielskiego Product Listing Ads, czyli reklama z listą produktów.

Kampania produktowa Google PLA umożliwia pokazania produktów z Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google oraz Zakupy Google. Dzięki kampanii produktowej możesz w łatwy sposób zaprezentować produkty z Twojego sklepu internetowego wraz ze zdjęciem, aktualną ceną i innymi przydatnymi dla klientów informacjami.

Jaki jest cel kampanii produktowej?

Celem kampanii produktowych Google Ads jest generowanie sprzedaży w sklepie internetowym. Dzięki ogromnym możliwościom jakie oferują reklamy produktowe PLA oraz zaawansowanym algorytmom ich optymalizacji, kampanie produktowe Google są jednymi z najskuteczniejszych form pozyskania klientów w sklepach internetowych.

Jak wygląda reklama produktowa Google?

Reklamy produktowe Google Ads (PLA) wyświetlają się w wyszukiwarce Google oraz w zakładce Zakupy Google (Google Shopping). Ponieważ ekosystem Google wciąż się rozrasta, z czasem pojawiają się także inne przestrzenie, w których możliwe jest wyświetlanie reklam produktowych PLA, jak na przykład poczta GMail, serwis wideo YouTube czy Sieć Reklamowa Google.
Zakupy Google - Kampania Produktowa

Tworząc kampanię produktową Google Ads, masz pełną kontrolę nad wyglądem reklamy produktowej, wyborem zdjęcia czy opisu.

Jakie możliwości ma kampania produktowa Google?

Kampanie produktowe Google PLA mają ogromne możliwości zarówno w zakresie ich budowy jak i optymalizacji. Tworząc i optymalizując kampanie produktowe Google można przykładowo:

  • Decydować, które z produktów mają wyświetlać się w reklamach, a które nie.
  • Określać priorytety produktów, które są dla nas ważniejsze, a które mniej istotne.
  • Wydzielać bestsellery z naszego sklepu internetowego do osobnych kampanii produktowych.
  • Dostosowywać stawki za kliknięcie w reklamę CPC (Cost Per Click) zależnie od wybranych produktów lub ich kategorii.
  • Stosować algorytmy sztucznej inteligencji do dynamicznego zarządzania stawkami za kliknięcie, takie jak np.: Docelowy ROAS, Maksymalizacja liczby konwersji, Maksymalizacja wartości konwersji itp.
  • Dzielić kampanie w bardziej zaawansowany sposób, na przykład wykorzystując etykiety niestandardowe dla wybranych produktów.
  • Na bieżąco zarządzać kampanią, produktami, stawkami itp.

Duża zaletą kampanii produktowych Google PLA, jest automatyczne wykluczanie z kampanii produktów niedostępnych w sklepie internetowym. Jeżeli więc w danej chwili produkt nie jest dostępny w naszym sklepie internetowym, automatycznie jest wyłączany z kampanii i może do niej wrócić gdy znów będzie dostępny w sprzedaży. Chroni to sklep internetowy przed kosztami reklamowania niedostępnych produktów.

Co jest potrzebne aby uruchomić kampanię produktową Google?

Aby zaprezentować produkty ze sklepu internetowego w wyszukiwarce Google i Zakupach Google niezbędne są następujące elementy:

  • Sklep internetowy prezentujący produkty z cenami i możliwością złożenia zamówienia online. Z kampanii produktowej Google nie mogą skorzystać katalogi produktów bez możliwości zamówienia online, czy też katalogi produktów nie pokazujące cen detalicznych.
  • Konto Google Merchant Center, służące do wymiany informacji o produktach pomiędzy sklepem internetowym i kontem reklamowym Google Ads.
  • Konto reklamowe Google Ads, służące do tworzenia i zarządzania reklamami Google Ads w tym także kampaniami produktowymi PLA.

Ile kosztuje kampania produktowa Google?

Koszty kampanii produktowych Google w dużej mierze zależą od:

  • Ilości reklamowanych produktów. Im większy asortyment, tym większe środki należy przeznaczyć na kampanię.
  • Konkurencyjności sprzedawanych produktów. Im bardziej konkurencyjna branża w której działa sklep, tym większe mogą być koszty skutecznej kampanii produktowej.

Skontaktuj się z nami, przedstawiając swój sklep internetowy i oczekiwane cele. Przeanalizujemy możliwości i zaoferujemy Ci propozycję dopasowaną do Twoich potrzeb.

Jak Redseo może mi pomóc w kampanii Zakupy Google?

Nasza agencja Redseo pomoże Ci zintegrować Twój sklep internetowy z narzędziami reklamowymi Google. Stworzymy dla Ciebie kampanie produktową Google PLA zgodnie z ustalonymi założeniami i celami. Na bieżąco będziemy monitorować i optymalizować Twoje kampanie produktowe Google, tak aby realizowały przyjęte cele.

  • Założymy dla Ciebie konto Google Merchant Center i pomożemy zintegrować je z Twoim sklepem.
  • Powiążemy Twoje konto Google Merchant Center z kontem reklamowym Google Ads.
  • Skonfigurujemy mierzenie skuteczności Twoich kampanii poprzez mierzenie konwersji z wykorzystaniem narzędzia Google Analytics.
  • Utworzymy kampanie produktowe Google PLA oraz inne kampanie Google Ads wedle ustaleń.
  • Na bieżąco będziemy monitorować i optymalizować Twoje reklamy, tak aby realizowały one założone cele.
  • Udostępnimy Ci czytelny, interaktywny raport wyników kampanii dostępny zawsze online oraz wgląd do konta reklamowego Google Ads.

Skontaktuj się z nami, pomożemy Ci w integracji Twojego sklepu internetowego z systemem reklamowym AdWords oraz omówimy możliwe strategie kampanii produktowej dla Twojego biznesu.

Darmowa wycena kampanii »

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 1

Wystaw pierwszą ocenę! 🙂