Zakupu Google (Google Shopping) to platforma wyszukiwarki Google przeznaczona do wyszukiwania i prezentowania produktów ze sklepów internetowych. Zakupy Google łączy ze sobą kupujących i sklepy internetowe, dzięki łatwej i czytelnej formie wyszukiwania i prezentowania produktów.
Możesz wykorzystać platformę Zakupy Google do promocji i sprzedaży produktów z Twojego sklepu internetowego wykorzystując do tego kampanie produktowe Google PLA.
Kampania produktowa Google to forma reklamy Google Ads przeznaczona dla sklepów internetowych. Określenie kampania produktowa PLA oznacza z angielskiego Product Listing Ads, czyli reklama z listą produktów.
Kampania produktowa Google PLA umożliwia pokazania produktów z Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google oraz Zakupy Google. Dzięki kampanii produktowej możesz w łatwy sposób zaprezentować produkty z Twojego sklepu internetowego wraz ze zdjęciem, aktualną ceną i innymi przydatnymi dla klientów informacjami.
Celem kampanii produktowych Google Ads jest generowanie sprzedaży w sklepie internetowym. Dzięki ogromnym możliwościom jakie oferują reklamy produktowe PLA oraz zaawansowanym algorytmom ich optymalizacji, kampanie produktowe Google są jednymi z najskuteczniejszych form pozyskania klientów w sklepach internetowych.
Reklamy produktowe Google Ads (PLA) wyświetlają się w wyszukiwarce Google oraz w zakładce Zakupy Google (Google Shopping). Ponieważ ekosystem Google wciąż się rozrasta, z czasem pojawiają się także inne przestrzenie, w których możliwe jest wyświetlanie reklam produktowych PLA, jak na przykład poczta GMail, serwis wideo YouTube czy Sieć Reklamowa Google.
Tworząc kampanię produktową Google Ads, masz pełną kontrolę nad wyglądem reklamy produktowej, wyborem zdjęcia czy opisu.
Kampanie produktowe Google PLA mają ogromne możliwości zarówno w zakresie ich budowy jak i optymalizacji. Tworząc i optymalizując kampanie produktowe Google można przykładowo:
Duża zaletą kampanii produktowych Google PLA, jest automatyczne wykluczanie z kampanii produktów niedostępnych w sklepie internetowym. Jeżeli więc w danej chwili produkt nie jest dostępny w naszym sklepie internetowym, automatycznie jest wyłączany z kampanii i może do niej wrócić gdy znów będzie dostępny w sprzedaży. Chroni to sklep internetowy przed kosztami reklamowania niedostępnych produktów.
Aby zaprezentować produkty ze sklepu internetowego w wyszukiwarce Google i Zakupach Google niezbędne są następujące elementy:
Koszty kampanii produktowych Google w dużej mierze zależą od:
Skontaktuj się z nami, przedstawiając swój sklep internetowy i oczekiwane cele. Przeanalizujemy możliwości i zaoferujemy Ci propozycję dopasowaną do Twoich potrzeb.
Nasza agencja Redseo pomoże Ci zintegrować Twój sklep internetowy z narzędziami reklamowymi Google. Stworzymy dla Ciebie kampanie produktową Google PLA zgodnie z ustalonymi założeniami i celami. Na bieżąco będziemy monitorować i optymalizować Twoje kampanie produktowe Google, tak aby realizowały przyjęte cele.
Skontaktuj się z nami, pomożemy Ci w integracji Twojego sklepu internetowego z systemem reklamowym AdWords oraz omówimy możliwe strategie kampanii produktowej dla Twojego biznesu.