Jakie zmiany czekają nas w 2017 roku? – Adwords i Analytics

Nie mylisz się sądząc, że Google nie przestanie zaskakiwać zmianami w 2017 roku. Wielu z nas zastanawia się nad nowościami, które mają się pojawić. Przeczytaj co będziemy mogli niedługo zobaczyć używając googlowskich narzędzi .

Nowa odsłona interfejsu AdWords

Z ciekawością oczekujemy nowego panelu Google Adwords. Zmiany w interfejsie będą znaczące. Elementów takich jak kampania, grupy reklam i reklamy nie znajdziemy już na górze strony. Zostaną one umieszczone na lewo. Dla użytkowników, którzy długo korzystali ze starej wersji panelu na pewno będzie to duża metamorfoza.

Dobrą zmianą jest zamieszczenie w jednym miejscu reklam i rozszerzeń, dzięki czemu optymalizacja będzie szybsza. Zapowiadany jest również łatwiejszy dostęp do lokalizacji.
Warto wspomnieć, że proces tworzenia nowej kampanii będzie odbywał się przez kliknięcie okrągłego przycisku +. Następnie będziemy musieli udzielić odpowiedzi na pytania, które pozwolą na określenie celu jaki ma kampania – zniknie podział na nazwy i rodzaje (wiedząc jakie dokładnie ustawienia są wymagane przy naszej kampanii będziemy mogli pominąć kreator).

Nowy interfejs Google AdWords

Nowy interfejs Google AdWords – źródło: Google

Czym kierował się Zespół Google podczas tworzenia nowego wyglądu AdWords? Przede wszystkim dobrem reklamodawcy. Google Adwords postawiło na szybki dostęp do najważniejszych danych, łatwą optymalizację i nowoczesność.
Celem Google było stworzenie narzędzi, które będą zaawansowane i jednocześnie proste w obsłudze. Nowy AdWords oferować ma większą przejrzystość i intuicyjność. Mimo zmiany interfejsu, struktury kampanii i sposób ich prowadzenia nie ulegną zmianom.

Zachęcam do obejrzenia wideo, w którym Maciej Lewiński i Bartosz Berliński opowiadają o nadchodzących zmianach w Google AdWords:

Nie tylko Adwords – nowy interfejs Analytics

Nierozerwalność AdWords i Analytics powoduje, że Google wychodzi na wprost naszym oczekiwaniom i poprawia również wygląd Analytics.
Dzięki standardom Materials Design usługi Google zostaną zunifikowane.

Przede wszystkim uwagę zwracać będzie uproszczona nawigacja, elementy podobnie jak w AdWords znajdą się po lewej stronie – właściwie wszystko będzie w jednym miejscu . Pozwoli to na wykorzystanie przez użytkowników kluczowych funkcji.

Na pewno pozytywnym aspektem jest ulepszenie przełączania widoków. W nagłówku zostanie umieszczony nowy element, dzięki któremu będzie możliwa dowolna zmiana widoku. Nowością jest również przeniesienie użytkownika po zalogowaniu do ostatniego miejsca, w którym był przed wylogowaniem.

Będziesz mógł również zmienić domyślne zakresy dat.
Jakie są tego korzyści? Wiele zmian mogło nie być widocznych w 30 dniowym zakresie. 7 dni – takie będzie ustawienie domyślne – pozwoli na dokładne przeanalizowanie wpływu zmian, eksperymentów itp.
Nie martw się o niestandardowe alerty. Nie zostaną one usunięte, jednak znajdziesz je w zakładce dostosowanie.

Nowy widok panelu Google Analytics

Nowy widok panelu Google Analytics – źródło: Google

Czy słyszałeś już o opiniach konsumenckich?

Co prawda nie jest to nowość roku 2017, jednak liczę, że tak się stanie. Opinie konsumenckie są już dostępne od około listopada 2016, jednak w szale świątecznych reklam nie cieszyły się powodzeniem. Może Nowy Rok będzie sprzyjał ich popularności.

Sposób działania “Opinii Konsumenckich Google” jest bardzo prosty. Klient po dokonaniu zakupu na Twojej stronie otrzyma wiadomość z ankietą, w której będzie mógł ocenić zadowolenie z zakupów. Na ocenę sprzedawcy składają się nie tylko ankiety, to także inne źródła dostarczające opinie do Google.

Twoja opinia wyświetli się w reklamach tekstowych Adwords i Zakupach Google. Możliwe jest także wyświetlenie opinii na Twojej stronie. Jeśli chcesz zachęcić klienta do zakupu w Twoim sklepie skorzystaj z tej opcji. Google podaje, że oceny sprzedawców wyświetlane w reklamie tekstowej mogą zwiększać współczynnik klikalności o 10%

Aby móc skorzystać z programu opinii musisz spełnić kilka warunków:
potwierdzenie transakcji musi wyświetlać się użytkownikowi na oddzielnej stronie, strona potwierdzenia zamówienia musi być dostępna tylko przez protokół HTTPS, strony koszyka muszą być przechowywane na Twojej domenie, a platforma pozwalać na dodanie kodu JavaScript do wszystkich stron witryny.

Dołącz do programu w Google Merchant Center, uzbieraj przynajmniej 150 opinii w ciągu roku, a ocena powinna zacząć się wyświetlać!

Plakietka programu "Opinie Konsumenckie Google"

Plakietka programu „Opinie Konsumenckie Google” – źródło: Google

Koniec z Flashem

Od czerwca zeszłego roku niemożliwe było przesyłanie reklam displayowych w formacie Flash. Od tego miesiąca (styczeń 2017) reklamy te w ogóle przestaną się wyświetlać. Jeśli chcesz sprostać wymaganiom Google Adwords twórz reklamy w HTML5. Pamiętaj o możliwości wgrywania swoich szablonów.

Działania shoppingowe

Warto wiedzieć, że w  wyszukiwarce Google ruszyła porównywarka cenowa. W Polsce to nowość.

Porównywarka cenowa Google

Porównywarka cenowa Google

Do lutego 2017 w plikach produktowych pojawia się wymóg atrybutu GTIN. Nigdy nie podawaj Globalnego Numeru Jednostki Handlowej w skrócie, ani tym bardziej go nie wymyślaj! Każdy produkt ma wartość określoną przez producenta i to właśnie z tego źródła korzystaj przy pozyskiwaniu GTIN.

Musisz wiedzieć, że brak atrybutu GTIN dla produktów, które go posiadają spowoduje, że przestaną się one wyświetlać w Twoich kampanich produktowych AdWords.

Rozszerzone reklamy tekstowe

Przejście na rozszerzone reklamy tekstowe miało nastąpić w 2016 roku, jednak Google postanowiło dać czas reklamodawcom do końca stycznia 2017 roku.
Od 31 stycznia nie będzie już można tworzyć i edytować standardowych reklam tekstowych. Jedynym dostępnym formatem będą rozszerzone reklamy tekstowe. Utworzone wcześniej standardowe reklamy nadal będą wyświetlane.

Porównanie: rozszerzone reklamy tekstowe i standardowe reklamy tekstowe

Porównanie: rozszerzone reklamy tekstowe i standardowe reklamy tekstowe

Jeśli tylko poświęcisz czas reklamy te mogą przynosić zadowalające efekty.
Google radzi aby testować wiele rozszerzonych reklam, zwrócić uwagę na nagłówki, pamiętać co przynosiło efekty w reklamach standardowych i wykorzystywać to w nowym formacie.
Nie spiesz się z wyłączaniem starego formatu reklamy – poczekaj aż nowy zagwarantuje wyższą skuteczność.

Reklamy rozszerzone to więcej przestrzeni reklamowej dla Twojej reklamy w Google

Reklamy rozszerzone to więcej przestrzeni reklamowej dla Twojej reklamy w Google

To dopiero początek

Nowy Rok dopiero się zaczął. Google AdWords na pewno będzie zaskakiwało nas zmianami. Mam nadzieję, że wszystkie nowości będą dążyły do polepszenia pracy z narzędziami Google.

Bądź o krok przed konkurencją!

Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najważniejsze informacje o marketingu internetowym na e-mail.