Zestawy produktów w katalogu na Facebooku – nie trać kontroli nad artykułami w reklamach

Katalog produktów na Facebooku to miejsce, w którym znajdują się informacje o asortymencie Twojego sklepu internetowego. Artykuły, które są w katalogu, możesz podzielić na zestawy. Dzięki temu zyskujesz kontrolę nad produktami wyświetlanymi w reklamach. Dowiedz się, w jaki sposób utworzyć zestawy produktów, jakie formaty możesz wykorzystać w kampaniach, a także co jeszcze możesz zrobić na etapie tworzenia reklamy, by przyciągnąć uwagę użytkowników.

Aby uruchomić kampanię promującą Twój asortyment, konieczne jest przygotowanie pliku produktowego i dodanie go do katalogu na Facebooku. Gdy Twój katalog jest już gotowy, możesz uruchomić reklamy dynamiczne lub zaprezentować odbiorcom kolekcję, gdzie znajdą się wybrane produkty.

Wybór katalogów w Menedżerze firmy

Wybór katalogów w Menedżerze firmy

Jak utworzyć zestaw produktów

Jeśli w katalogu jest już prawidłowo przesłany plik, możesz zacząć tworzyć zestawy produktów.

W menu Menedżera firmy wybierz “Katalogi”, a następnie kliknij katalog utworzony dla Twojej firmy.

Zestawy produktów w katalogu

Zestawy produktów w katalogu

Przejdź do zakładki “Zestawy produktów”. Domyślnie będzie tam jeden zestaw, czyli wszystkie prawidłowo przesłane produkty. By podzielić asortyment kliknij niebieski przycisk “Utwórz zestaw produktów”.

Tworzenie zestawów produktów

Tworzenie zestawów produktów

Jak widzisz kryteriów, pod względem których możesz dokonać podziału, jest całkiem sporo. Jednymi z częściej wykorzystywanych filtrów jest cena. Dzięki temu w reklamach możesz pokazać produkty, których cena jest wyższa/ niższa niż kwota wpisana przez Ciebie w puste pole. Bardzo przydatny jest także podział ze względu na kategorię lub markę.

Tworzenie zestawu produktów na podstawie marki i ceny

Tworzenie zestawu produktów na podstawie marki i ceny

Możesz tworzyć zestawy produktów wykorzystując kilka filtrów – np. marka i cena. Jeśli wybierzesz zestaw utworzony na podstawie tych kryteriów, użytkownicy zobaczą reklamy produktów wybranej marki, których cena jest wyższa niż 100 zł.

Przed zapisaniem nie zapomnij nazwać utworzonych zestawów. Wszystkie znajdziesz po przejściu do katalogów z menedżera firmy.

Cele reklamowe w Menedżerze reklam na Facebooku

Cele reklamowe w Menedżerze reklam na Facebooku

Gdzie wykorzystać zestawy produktów?

Utworzone zestawy produktów możesz wykorzystać w reklamach dynamicznych (cel Sprzedaż z katalogu), a także w formacie kolekcje (cel Ruch, Konwersje, Sprzedaż z katalogu).

Wybór zestawu produktów w trakcie tworzenia kampanii

Wybór zestawu produktów w trakcie tworzenia kampanii

Reklamy dynamiczne

Podstawowe informacje o kampanii dynamicznej znajdziesz w naszym wcześniejszym artykule. Po wybraniu celu reklamowego “Sprzedaż z katalogu produktów” już na samym początku, w zestawie reklam, wybierasz zestaw produktów, z którego chcesz skorzystać.

Jeśli wybierając zestaw, stwierdzisz, że przydałoby się jeszcze inaczej pogrupować produkty, możesz zrobić to w tym miejscu. Nie musisz wracać do menu menedżera firmy – kliknij “+” obok pola wyboru zestawu produktów podczas konfiguracji zestawu reklam. 

Na co zwrócić uwagę w czasie tworzenia reklamy

Tworząc reklamy dynamiczne do wyboru masz trzy formaty – karuzelę, pojedynczy obraz i kolekcję. O kolekcji dowiesz się za chwilę. Karuzela i pojedynczy obraz od standardowych reklam różnią się jedynie tym, że grafika zostanie uzupełniona produktami z wybranego przez Ciebie zestawu.

  • Treść reklam – wykorzystanie zestawów produktów pozwoli Ci odpowiednio dobrać treść do tego, co zobaczy użytkownik. Jeśli korzystasz z całego znajdującego się w pliku asortymentu, może być to problematyczne. Wówczas musisz zadbać, by tekst posta był w miarę uniwersalny. Nie napiszesz np. “Najlepsze markowe czapki”, gdy użytkownik ma szansę zobaczyć także buty i koszulki. Jednak, jeśli reklamujesz zestaw produktów, w którym znajdują się same czapki, problem znika.


Narzędzia kreatywne - tworzenie reklam dynamicznych
Narzędzia kreatywne – tworzenie reklam dynamicznych

  • Narzędzia kreatywne – skorzystaj z dostosowania obrazów, dzięki któremu Twoje reklamy mają większe szanse na zwrócenie uwagi użytkowników. Możesz wykorzystać informacje z katalogu takie jak: cena produktu, przekreślona cena, procent zniżki, bezpłatna wysyłka. Wybrana informacja pojawi się na grafice – masz wpływ na jej wygląd.
    Możesz dodać także niestandardową nakładkę na zdjęcia produktów (obramowanie, logo), co z pewnością wyróżni Twój sklep i produkty z katalogu. Wpisz własny nagłówek i opis lub wybierz co automatycznie ma zostać w nim wstawione np. nazwa wyświetlanego produktu/ marka/ cena.
  • Parametry URL – jeśli chcesz sprawdzać skuteczność reklam w Google Analytics, pamiętaj o tagowaniu linków (nie tylko w przypadku reklam dynamicznych).
  • Wezwanie do działania – nie jesteś skazany jedynie na CTA “Kup teraz”, możesz przetestować także inne wezwania.

Reklama w formacie kolekcji

Reklama w formacie kolekcji

Kolekcja

Kolekcja to dość nietypowy format reklamowy, który wyświetlany jest tylko na urządzeniach mobilnych. Pozwala zaprezentować Twoje produkty użytkownikom, a po kliknięciu wybranego produktu, skierować ich do witryny.

W największym oknie odbiorca reklamy zobaczy zdjęcie, film lub pokaz slajdów. Pod nagłówkiem znajdą się 4 produkty, a po kliknięciu reklamy płynnie zostanie otwarta “strona”, która zaprezentuje Twój asortyment (w zależności od wybranego szablonu). Jeśli użytkownik będzie chciał dowiedzieć się więcej o produkcie lub kupić go, po kliknięciu zostanie przeniesiony do witryny Twojego sklepu internetowego.

Szablony kolekcji

Szablony kolekcji

Decydując się na format kolekcji, do wyboru masz kilka szablonów, ale możesz także samodzielnie utworzyć niestandardowy materiał. W czasie tworzenia kolekcji, na bieżąco będziesz widział podgląd reklamy.

Tworzenie kolekcji - wybór katalogu i zestawu produktów

Tworzenie kolekcji – wybór katalogu i zestawu produktów

To właśnie podczas tworzenia kolekcji określasz, z którego zestawu produktów skorzystasz, a także wpisujesz, co znajdzie się na przycisku zachęcającym do wyświetlenia strony docelowej.

Po uzupełnieniu szablonu nie zapomnij o dodaniu nagłówka oraz tagów.

Podsumowanie

Tworzenie zestawów w katalogu produktów jest bardzo przydatne. Uporządkowanie asortymentu nie zajmie Ci wiele czasu, a jednocześnie ułatwi pracę nad kampaniami, w których będziesz korzystał z pliku produktowego.

Zatem nie czekaj, przetestuj reklamę swojego sklepu internetowego z wykorzystaniem zestawów produktów.