Powody, dla których powinieneś wybrać reklamę w Bing Ads [Microsoft Advertising]

W 2022 roku Microsoft Advertising wreszcie zdecydował się rozszerzyć zasięg swojego systemu reklamowego na Polskę. Stwarza to nowe możliwości dla reklamodawców. Z powodu mniejszej liczby użytkowników niż Google jest rzadziej rozważany do reklamowania produktów czy usług – niesłusznie. Zalety Bing Ads dają Ci szansę na rozwinięcie Twojego biznesu, dlatego warto go wziąć pod uwagę. Przekonasz się, że w przypadku Twojego biznesu warto rozważyć reklamę w Bing Ads.

Zalety Bing Ads [Microsoft Advertising]

Bing Ads posiada atuty, których nie znajdziesz w Google oraz korzyści, dzięki którym wyprzedzisz konkurencję. Co to oznacza, o jakich korzyściach mówimy? Jeśli jesteś ciekawy, co może dać Ci Bing, czytaj dalej.

Konkurencja

Jednym z czynników, dla których powinieneś rozważyć reklamowanie się w systemie Microsoft Ads, jest konkurencja. Wielu reklamodawców nie jest zainteresowanych reklamą wyszukiwarce Bing, co czyni to miejsce mniej konkurencyjne niż Google. Wynika to pewnie z wielu czynników, np.:

To może być właśnie dla Ciebie okazja. W Google już właściwie nie spotkasz zapytań, które są dla ciebie wartościowe, bez reklam. Dla przykładu na zapytanie – “ręcznik zwoltex” w Bing Ads nie wyświetla się żadna reklama. Nie masz żadnej konkurencji na to zapytanie.

Bing wyszukiwanie

W przypadku wyszukiwarki Google sytuacja ma się zgoła inaczej. Masz pierwszą stronę usianą reklamami tekstowymi czy produktowymi. To powoduje, że musisz wydać większe środki, żeby znaleźć się na czele stawki lub po prostu by wyświetlić swoją reklamę.

Wyszukiwanie Google

Co więcej, kliknięcia w reklamę w Google będą zdecydowanie droższe niż w przypadku podobnej kampanii uruchomionej w wyszukiwarce Bing. Jeżeli obecnie wyświetlasz swoje reklamy w branżach, gdzie koszt CPC jest bardzo wysoki, Bing to dobre rozwiązanie właśnie dla Ciebie.

Na pewno też dbasz o swój brand. Sprawdź, czy Twój konkurent już nie wyświetla się na twoją nazwę. Dodatkowo, jeżeli nie prowadzisz żadnych działań w zakresie SEO, to Twoja strona na interesujące Cię zapytania będzie wyświetlała się daleko poza pierwszą stroną wyszukiwania, a możesz to zmienić małym kosztem.

konkurencja brand

Koszt konwersji

Innym cennym powodem, który sprawia, że Bing jest tak kuszący, jest koszt konwersji.

Trudno jest porównywać wydatki w tych dwóch systemach reklamowych, bo Google jest bardziej rozwinięty i daje większe możliwości reklamowania. Możesz porównać natomiast koszt konwersji oraz koszt kliknięcia, w tych dwóch systemach reklamowych. W przypadku reklamy dla sklepu internetowego oferującego meble i akcesoria oświetleniowe wyniki za ten sam okres przedstawiały się następująco:

W przypadku kampanii Google Ads koszt kliknięcia wyniósł 0,55 zł, a koszt konwersji 117 zł:

Dane Google Ads

Dla porównania: w Bing Ads koszt kliknięcia wyniósł 0,38 zł, a koszt konwersji był niższy aż o 50 zł i wyniósł 72 zł.

Zalety Bing Ads: CPA Bing

 

Jeżeli wiesz, czym są konwersje wspomagane, to zdajesz sobie sprawę, że dzisiaj droga użytkownika nie kończy tylko na jednym kliknięciu. Według danych systemu Alex użytkownicy przed skorzystaniem z wyszukiwarki Bing byli wcześniej w wyszukiwarce Google i na odwrót.

Bing i Google

Użytkownicy

Bing to też atrakcyjna przestrzeń ze względu na typ użytkownika tej wyszukiwarki. Ale nie tylko!

Bing to jednak wciąż w dużej mierze unikalni użytkownicy do których możesz dotrzeć właśnie przez reklamę. Z wyszukiwarki Bing w lipcu 2022 roku skorzystało 8,84% użytkowników.

Według badania Gemius z tego samego miesiąca liczby internautów wyniosła 29,6 milionów. Co daje nam ponad 2 500 000 osób korzystających z wyszukiwarki Bing. Dodatkową zaletą dla firm sprzedających swoje usługi lub produkty w modelu B2B jest możliwość wykorzystania danych z Linkedin przy kierowaniu reklam.

Bing sprawdza się również świetnie jako uzupełnienie ścieżki zakupowej Twojego klienta i może wspomóc inne kanały sprzedaży. Zastanawiałeś się ile zamówień nie doszło realizacji, bo nie miałeś reklamy w Bing Ads?

konwersje wspomagane Bing

Jeżeli te wszystkie argumenty Cię nie przekonują, to dodam, że skoro sam Google reklamuje się w wyszukiwarce Bing, to dlaczego nie Ty?

Google reklama w Bing - zalety Bing Ads

Zalety Bing Ads: podsumowanie

Bing przez przypiętą łatkę mniejszego udziału w rynku wyszukiwarek jest niedoceniany przez reklamodawców. Prawda jest taka, że Bing Ads może świetnie uzupełnić inne źródła ruchu i pozwoli Ci dotrzeć do unikalnych użytkowników, których nie ma w Google. Warto przy tym zauważyć, że w większości ruch w wyszukiwarce Bing pochodzi z komputerów stacjonarnych.

Podsumujmy, dla jakich powodów powinieneś zastanowić się nad uruchomieniem kampanii w systemie Microsoft Ads:

  • Bing to mniejsza konkurencja.
  • Możesz tu osiągnąć wyższy koszt konwersji.
  • Bing oferuje niższy koszt kliknięcia reklamy.
  • Możliwość kierowania reklam na użytkowników LinkedIn.
  • Coraz większa popularność wyszukiwarki Bing. Reklamuj się tam już teraz i zostaw konkurencję w tyle!

Nie czekaj aż reklama w wyszukiwarce Bing będzie czymś powszechnym, jak reklama w Google. Zwróć uwagę na zalety Bing Ads, które możesz wykorzystać dla swojej korzyści biznesowej. Zacznij już teraz inwestować w przyszłość Twojego sklepu online. Jeśli chcesz to powierzyć sprawdzonej agencji i partnerowi Microsoft Advertising, to zapraszamy do zakładki Kontakt, gdzie proponujemy bezpłatną wycenę.

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 8

Wystaw pierwszą ocenę! :)

Potrzebujesz skutecznej agencji marketingowej?

Napisz do nas »