Zakładka „O nas”: dobre praktyki i najczęstsze błędy

zakładka o nas na stronie internetowej sklepu Blob

Lubisz opowiadać o sobie? Większość ludzi raczej za tym nie przepada i uważa za trudne, chociaż wydaje się to najprostsze zadanie na świecie. Sami znamy siebie najlepiej, dlatego teoretycznie skonstruowanie krótkiej wypowiedzi na swój temat powinno być bezbolesne. Jednak, jak to mówią, najciemniej pod latarnią, i w wielu przypadkach pojawiają się problemy z opowiedzeniem o sobie w dwóch-trzech zdaniach, np. w trakcie autoprezentacji podczas spotkania z nową osobą.

Jaki ma to związek z zakładką „O nas” lub „O firmie” na stronie internetowej lub w sklepie online? Ano taki, że w tym przypadku należy przedstawić się od strony biznesowej, najlepiej jak najbardziej atrakcyjnie i tak, by zachęcić użytkownika do pozostania w obrębie witryny dłużej, a najlepiej, by zakończył tę wizytę transakcją.

W poniższym artykule opowiemy właśnie o tym: jak opowiedzieć o swojej firmie w ważnej, lecz często bagatelizowanej zakładce na stronie.

Dlaczego zakładka „O nas” jest ważna?

Zakładka „O nas” wielu wydaje się mniej ważna od pozostałych. Zazwyczaj spychana na sam koniec menu, wydawałoby się, że najmniej interesująca. Nic dziwnego, nie ona prowadzi bezpośrednio do oczekiwanej konwersji.

Potencjalnego klienta najpewniej najbardziej interesuje to, co znajduje się w zakładce „Sklep”, „Produkty” bądź w wyszczególnionych w menu opisach kategorii.

Przedsiębiorcy zazwyczaj myślą podobnie i albo nie uzupełniają profesjonalnie opisu firmy, albo robią to bez większego zaangażowania. 

Jeśli klient Cię zna, raczej przejdzie od razu do konkretów i zrobi zakupy online. Jeśli jednak Cię nie zna? Cóż, wówczas musisz dać się poznać. To podstawowa funkcja podstrony „O nas”.

Tak jak podstrony kategorii to wirtualne witryny sklepowe, a opisy produktów odgrywają rolę wirtualnego sprzedawcy, tak stronę „O firmie” możesz traktować jak wizytówkę marki.

To ona prezentuje określony wizerunek firmy potencjalnym klientom odwiedzającym Twoją stronę internetową. W opisie firmy na tej podstronie kreujesz swój obraz na tle konkurencji i wzbudzasz (lub nie) zaufanie.

I z jednej strony może się wydawać, że to nie jest kluczowa podstrona, ale z drugiej zwróć uwagę, jak bardzo my, czyli po prostu ludzie, lubimy zaglądać na zaplecze i dowiadywać się, jak dana praca, zagadnienie czy właśnie firma wyglądają od kuchni.

Dlatego ukazanie, kto tworzy przedsiębiorstwo, jaką ma misję, co wyjątkowego oferuje dla swoich odbiorców i jakie przełomowe momenty wpłynęły na taką, a nie inną sylwetkę firmy, jest po prostu interesujące.

Dobrze skonstruowana strona o firmie zaspokaja ciekawość klientów. A uchylanie rąbka tajemnicy zawsze jest ekscytujące i daje wrażenie, że zaglądamy tam, gdzie nikt inny nie zajrzał do tej pory. Twój potencjalny klient doceni, gdy dasz mu tę możliwość.

zakładka o nas - wskazówki
Co robicie po pracy? Uchylanie rąbka tajemnicy jest ok. Źródło: Redseo.pl

Dobry opis firmy w podstronie „O nas”: jakie ma funkcje?

Każda treść na stronie lub w sklepie internetowym to element dużej całości, jaką jest content marketing. Opis firmy, ta wizytówka, o której wspomniałam, to też treść, która powinna być odpowiednio zoptymalizowana i najlepiej unikalna.

Zakładka “O nas”: jakie ma funkcje?

  • Kreuje wizerunek marki lub firmy;
  • Ma na celu wzbudzenie zaufania partnerów biznesowych potencjalnych klientów. Taka podstrona pokazuje odbiorcy, że nie ma do czynienia z anonimowymi przedsiębiorcami;
  • Prezentuje Twój biznes na tle konkurentów z branży poprzez ukazanie cech wyróżniających firmę z tłumu podobnych;
  • Ukazuje założenia firmy i konkretne cele, jakie spełniasz, tworząc i sprzedając swoją ofertę. Tym samym zapewniasz swoich klientów o tym, co zyskają, nawiązując z Tobą współpracę lub kupując właśnie od Ciebie. Wykorzystaj w opisie język korzyści, to Ci pomoże napisać tekst, który spełni swoją funkcję;
  • Przedstawienie sylwetki firmy i jej pracowników zwiększa wiarygodność marki, jako żywych ludzi tworzących ofertę i odpowiedzialnych za kontakt i opiekę nad potencjalnym klientem;
  • Możesz wykorzystać storytelling, by nie powtarzać schematycznych zdań na swojej stronie. Opowiedziana historia, nieszablonowa, bo własna, praktycznie zawsze gwarantuje pozytywny odbiór komunikatu.
jak napisać zakładkę o nas
Zespół, czyli pokaż się potencjalnemu klientowi. Źródło: Redseo.pl

Wieloletnie doświadczenie i inne puste frazesy o Twojej firmie

Nie pisz o wieloletnim doświadczeniu, profesjonalnej obsłudze czy szerokiej ofercie, to puste słowa. Jak wspomniałam wyżej, pisz o wyróżnikach oferty (tzw. USP), o tym, co sprawia, że to właśnie Twoja firma, a nie żadna inna o podobnym asortymencie, powinna zostać wybrana przez klientów.

Opis Twojej firmy powinien odzwierciedlać jej charakter, a nie utwierdzać w mało sexy przekonaniu, że jest jedną z wielu. Oryginalność jest w cenie, dlatego zrezygnuj z:

  • Wyświechtanych sformułowań na temat stażu firmy, np. „wieloletnie doświadczenie”;
  • Równie utartych schematów, mających „wyróżnić” firmę: „lider w branży”; „indywidualne podejście”, „wysoka jakość” itp. (nie, one wcale nie wyróżniają);
  • Pustych słów, np. „innowacyjne technologie”, „najlepsze produkty”, „wyjątkowa oferta” itp.;
  • Nadmiernego wychwalania swoich zalet. Zapomnij o wypisywaniu przechwałek w punktach, bo ani nie wzbudzi to zbytniego entuzjazmu, ani nie wpłynie na wiarygodność w oczach odbiorcy.;
  • Nie kopiuj opisów „O nas” z konkurencyjnych stron. Po pierwsze – to nieładnie, a po drugie – dbaj o unikalność treści, chociażby ze względu na SEO.

Większość powyższych zamiast ukazać Cię w oryginalny i zachęcający sposób, pokazuje, że tak naprawdę niczym nie różnisz się od konkurencji. A to nieprawda. Zakładka „O nas” musi pokazać, że jesteś jedyny w swoim rodzaju.

Co napisać w zakładce „O nas”, by przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów?

Część najciekawszych elementów, które powinny pojawić się w podstronie o firmie, już się pojawiła. Tutaj, poniżej, zbiorę je i dołączę dodatkowe wskazówki:

  • Przedstaw siebie i firmę. Zdjęcie jest mile widziane (ale nie zdjęcie magazynu produktów na tle parkingu, co często ma miejsce, tylko zdjęcie właściciela czy zespołu). Pokaż, kto odpisuje na maile w dziale obsługi klienta, z kim potencjalni klienci mają kontakt.
  • Idąc dalej w tym temacie, opowiedz historię firmy, ale bez łańcuszka nudnych dat, tylko zwróć uwagę na swoje motywacje biznesowe, oraz korzyści, jakie chcesz dać swoim klientom. Aby podnieść wiarygodność takich treści, należy znać swoją grupę docelową, do której kierujesz tekst i ofertę.
  • Podawaj konkretne informacje. Nie lawiruj między wieloletnim doświadczeniem a najwyższą jakością, tylko podawaj twarde dane.
  • Dobrym rozwiązaniem jest prezentowanie opinii dotychczasowych klientów, np. referencje, które pokazują, za co cenią Cię partnerzy biznesowi. Pozytywne opinie klientów są bardzo istotne i mogą wzbudzać zaufanie. Niedawno wprowadzona dyrektywa Omnibus również zwróciła na to uwagę.
  • Zaprezentuj swoje cechy wyróżniające. Niestety często zdarza się, że przedsiębiorcy nie potrafią ich wymienić, stąd operowanie frazesami. Warto jednak, tworząc zakładkę, znaleźć swoje wyróżniki.
referencje zadowolonych klientów w zakładce o nas
Referencje, czyli opinie dotychczasowych klientów. Źródło: Redseo.pl

Korzyści z posiadania dobrej jakości treści w zakładce „O nas”

Podsumowując całe powyższe rozważania na temat strony „O nas”, możesz wysnuć wnioski, jakie korzyści zyskuje biznes, który zdecydował się na dobry opis firmy w obrębie tej zakładki.

Opatrzenie swojej strony internetowej wartościową treścią jest równie ważne dla klienta, który uzyskuje interesujące i niekiedy kluczowe informacje, ale jest też istotne dla widoczności Twojego adresu w wynikach wyszukiwania.

Tak, zasygnalizowałam to wcześniej, że treść wypełniająca stronę czy sklep to content. Najlepiej, gdy jest zoptymalizowany pod SEO. Sprawdź, jak pozycjonowanie sklepu internetowegopozycjonowanie strony internetowej wpływa na Twoją widoczność w sieci.

Jaki inne korzyści przynosi strona „O firmie”?

  • Wspiera określony wizerunek firmy lub tworzy go od zera;
  • Przybliża sylwetkę osób odpowiedzialnych za komunikację, sprzedaż i pomysł na biznes;
  • Buduje relację z odbiorcą, bo firma staje się w jego oczach żywym człowiekiem lub zespołem ludzi. Przestaje być samym suchym wpisem do ewidencji działalności gospodarczej;
  • Zwiększa wiarygodność firmy i zaufanie do usług lub oferty produktów. O zaufaniu pisałam niedawno, gdy opowiadałam o kryteriach oceny jakości strony, czyli E-E-A-T. Sprawdź, jak ważne jest uzyskanie zaufania klientów i że docenia to nawet Google;
  • Pokazuje Cię jako zaufanego sprzedawcę i eksperta w swojej branży;
  • Każda treść na stronie, szczególnie przemyślana i odpowiednio zoptymalizowana, to wartościowy content;
  • Gdy potencjalny klient zagląda na tę podstronę, wydłuża czas przebywania na stronie;
  • Jeśli zainteresujesz odbiorcę i wzbudzisz w nim zaufanie, zbliżysz się do oczekiwanego efektu, czyli sprzedaży produktu.

Nie masz pomysłu, jak napisać stronę „O nas”? Nie ma problemu, zleć to copywriterowi, np. z Redseo. Tylko pamiętaj, by dostarczyć mu najważniejsze informacje. Często zdarza się, że firma sama nie zna swoich wyróżników – jak więc ma je znać osoba z zewnątrz?

Nie ma nic złego w opowiadaniu o sobie i swoim biznesie w superlatywach, ważne, by nie przeholować i podeprzeć swoje zalety konkretami. Brak konkretów w opisie „O nas” jest Twoim wrogiem.

Teraz zabierz się za stworzenie treści lub zwróć się do fachowców, by zrobili to za Ciebie. 

Opublikowano w Blog Copywriting: , aktualizacja: