Zadbaj o stronę swojego sklepu internetowego i sprzedawaj więcej

Blob

Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników. To dobra wiadomość, ale chciałbyś, by więcej z nich dokonywało zakupów. Jak to zrobić? Spróbuj spojrzeć na witrynę oczami potencjalnego klienta i zastanów się, co można ulepszyć. Czasem nawet z pozoru niewielkie zmiany mogą wpłynąć na pozytywne doświadczenie odwiedzających i przekonać ich do zakupów właśnie w Twojej witrynie.

Strona sklepu internetowego

Oczywiście musisz zadbać o to, by osoba, która trafiła na stronę Twojego sklepu, chciała zostać na niej dłużej. Najlepiej aż do złożenia zamówienia  🙂

Jak wynika z raportu „Porzucony e-koszyk. Dlaczego konsumenci porzucają zakupy w Internecie” użytkownicy odwiedzający stronę nie zawsze mają zamiar dokonania zakupu. Czasem jest to poszukiwanie promocji, porównywanie ofert, czy szukanie nowości.

Gdy już zdecydują się na dodanie produktów do koszyka, tylko co 3 z nich zostaje opłacony od razu. Zdarza się, że konsumenci traktują dodanie produktu do koszyka jako listę produktów lub oczekują na specjalne rabaty

Może jednak być tak, że Twoja strona wymaga pewnych zmian, po których wprowadzeniu liczba transakcji wzrośnie. Zwróć uwagę na kilka kwestii, które mają znaczenie dla internautów. Są to między innymi:

  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych
  • estetyczny design
  • szybkie ładowanie witryny
  • dobrze działające wyszukiwanie
  • banerki kierujące do odpowiednich podstron

Jeśli strona sklepu internetowego spełnia podstawowe wymogi, musisz szczególnie przyjrzeć się stronom z produktami

Strona produktu w sklepie MediaMarkt

Strona produktu w sklepie MediaMarkt; źródło:https://mediamarkt.pl/komputery-i-tablety/laptop-tablet-2w1-microsoft-surface-go-4415y-8gb-128gb-ssd-int-win10s

Zdjęcia produktów

Przyjrzyj się zdjęciom produktów w Twoim sklepie. Czy gdybyś był potencjalnym klientem, zachęciłyby Cię do zakupów? 

Wiele sklepów internetowych wykorzystuje packshoty. Co prawda są wyraźne, ale nie wzbudzają emocji. Często prowadzi to także do sytuacji, gdy użytkownik szukający jakiegoś produktu, odwiedzając kilka stron, na każdej widzi identyczne zdjęcia…  

Zdjęcia produktu w sklepie  internetowym Desire

Zdjęcia produktu w sklepie internetowym Desire, źródło: https://desirewear.co/collections/womens-clothing/products/babe-tee

Spróbuj umieścić  zdjęcia kontekstowe. To one najlepiej działają na wyobraźnię osób oglądających asortyment i zachęcają do zakupów. Zadbaj także o to, by były dobrej jakości, można było je powiększyć, przybliżyć i zobaczyć detale. 

Przekonać do zakupu możesz nie tylko ceną. Wyróżnij się na tle konkurencji. Daj przyszłemu klientowi możliwość jak najlepszego poznania produktu. 

Nie bój się także wykorzystać wideo. Może ono stanowić doskonałe uzupełnienie opisu i zdjęć oraz pokazać pełnię możliwości produktu. Filmy produktowe możesz zamieszczać w witrynie, a także utworzyć kanał swojego sklepu na YouTube.

Opisy produktów

Kopiuj – wklej. Na takiej zasadzie bardzo często “tworzone” są opisy produktów. Tylko jak potencjalny klient może dowiedzieć się czegokolwiek na temat rzeczy, którą chciałby kupić, skoro na wszystkich stronach znajduje informacje skopiowane ze strony producenta. Tam próżno szukać języka korzyści.

Postaw na niestandardowy opis. Przekaż potencjalnemu klientowi, dlaczego warto mieć ten produkt w domu, jakie problemy rozwiązuje, w czym pomaga? Oczywiście dobrze, jeśli znasz grupę docelową i jej potrzeby, wówczas napisanie kilku słów na temat asortymentu jest dużo łatwiejsze. Wszelkiego rodzaju „techniczne” informacje zostaw na koniec.

Pamiętaj także, że opisy produktów wpływają na pozycjonowanie. To kolejny powód, by nie korzystać z gotowców, które znajdują się w innych witrynach.

Przycisk

Przycisk dodaj do koszyka; źródło: https://art-madam.pl/kolczyki/poplavsky-kolczyki-czarne-chwosty,400579,402

“Dodaj do koszyka” i zredukuj kroki prowadzące do zakupu

Ok – użytkownik jest na coraz lepszej drodze do zostania klientem Twojego sklepu. Dzięki zdjęciom i filmowi dokładnie obejrzał produkt, z opisu utwierdził się w przekonaniu, że go potrzebuje. Czas na dodanie do koszyka.

Przycisk „dodaj do koszyka” musi być jak najlepiej widoczny, umieszczony w intuicyjnym miejscu.

Gdy produkt jest już w koszyku, musisz zadbać, by jak najbardziej skrócić drogę do realizacji zamówienia. Dobrze, jeśli użytkownik będzie mógł wybrać, czy dokona zakupów zakładając konto w Twoim sklepie, czy nie. Brak tego wyboru może sprawić, że osoby, które chcą szybko zamówić jakiś produkt, po prostu zrezygnują.

Nie wymagaj także zbyt wielu danych w formularzu oraz wyraźnie zaznacz pola, które trzeba uzupełnić. Pamiętaj o certyfikacie SSL!

Bardzo ważny jest wybór metody płatności oraz sposobu dostawy. Postaraj się jak najbardziej sprostać wymaganiom klientów. 

To jeszcze nie koniec

Powodów, przez które użytkownicy odwiedzający stronę Twojego sklepu, nie dokonują zakupów może być bardzo wiele. Prócz wymienionych wyżej, nie zapomnij o odpowiedniej obsłudze klienta. Być może przed zakupem użytkownik będzie potrzebował informacji, których nie może znaleźć w witrynie. Live chat pozwala na szybki kontakt i rozwianie wątpliwości.

Pamiętaj także o informowaniu o kosztach dostawy jeszcze przed złożeniem zamówienia. Drogie koszty dostawy to jeden z najważniejszych powodów porzucania koszyka. 

Zwróć także uwagę na budowanie zaufania użytkowników do Twojego sklepu, w czym mogą pomóc Ci regularnie publikowane na blogu artykuły. W zachęceniu do zakupów przydatne będą także opinie na temat Twojego sklepu i produktów, które sprzedajesz. Większość z nas nie chce ryzykować, więc taki społeczny dowód słuszności może pomóc w zwiększeniu liczby transakcji.

Podsumowanie

Nie wszystkie osoby odwiedzające Twój sklep mają zamiar złożyć zamówienie. Proces zakupowy jest coraz dłuższy. Użytkownicy szukają informacji o wybranych produktach i chcą być pewni, że dokonają właściwego wyboru.

Możesz jednak zadbać, by doświadczenie związane z wizytą w Twojej witrynie było jak najbardziej pozytywne. Być może użytkownicy wrócą do Twojego sklepu i zdecydują się na zakupy, a dzięki sprawnie przeprowadzonemu zamówieniu i szybkiej dostawie staną się lojalnymi klientami. 

Opublikowano w Blog E-commerce: , aktualizacja: