Wymiary grafik w kampaniach Google Ads

rozmiar-grafik-w-google-ads Blob

Google Ads to nie tylko popularne reklamy w wyszukiwarce, ale także między innymi reklamy graficzne w sieci reklamowej Google

Do reklam displayowych (reklam graficznych) możesz wykorzystać profesjonalnie przygotowane banery reklamowe bądź skorzystać z elastycznych reklam displayowych, które można przygotować w panelu Google Ads.

Od 2020 roku dostępny jest także nowy typ kampanii w sieci reklamowej – kampanie discovery.

Kolejną z nowości są reklamy lokalne Google Ads w ramach których możesz także dodać reklamy graficzne. 

Jak widzisz możliwości wykorzystania reklam graficznych w sieci reklamowej Google jest już całkiem sporo. Warto uporządkować wiedzę o tym jakie wymiary grafik Google Ads są potrzebne do przygotowania kampanii, dlatego zachęcam do zapoznania się z treścią tego artykułu.

 

I. Elastyczne reklamy displayowe

Reklamy te dostosowują się do wolnego miejsca w sieci reklamowej, dlatego też mogą mieć różne formy. Istotne jest to, aby grafika prezentowała się dobrze niezależnie od wyświetlanego rozmiaru reklamy, dlatego zwróć uwagę na jakość zdjęcia, czy grafiki.

 

Jeśli chcesz dodać tekst pamiętaj, że musi być on czytelny nawet na małych banerach reklamowych. Tekst może zajmować najwyżej 20% powierzchni obrazu.

 

Obraz może zostać przycięty w poziomie do określonej przestrzeni reklamowej, maksymalnie o 5% z każdej strony.

 

W przypadku elastycznych reklam displayowych będziesz potrzebował następujących grafik:

1.Obraz poziomy (1,91:1): rozmiar minimalny to 600 x 314.
Zalecany: 1200 x 628. Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB.

2.Obraz kwadratowy (1:1): rozmiar minimalny to 300 x 300.
Zalecany: 1200 x 1200. Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB.

3.Logo firmy:
kwadrat (1:1), minimalny rozmiar 128 x 128
prostokąt (4:1), minimalny rozmiar 512 x 128.

 

II. Reklamy graficzne – banery statyczne

To prędzej przygotowane banery graficzne, które możesz przesłać do Google. 

 

Zwróć uwagę na to, by dodać jasny komunikat reklamowy, czy slogan oraz wezwanie do działania (ang. Call To Action). Koniecznie dodaj logo lub nazwę strony, bo bez tego reklamy zostaną odrzucone.

 

Możesz dodać następujące rozmiary banerów Google Ads:rozmiary-banerow-google-ads

Maksymalny rozmiar pliku z reklamą graficzną to 150 KB.

 

Jest kilka rozmiarów banerów graficznych w Google Ads, które są dostępne regionalnie, można do nich zaliczyć:

regionalne-rozmiary-banerow-w-google-ads

III. Reklamy Discovery

Można je przygotować w panelu Google Ads i takie reklamy mogą wyświetlać się na YouTube, w Google Discovery oraz w Gmail.

 

W przypadku reklam discovery zwróć uwagę na to, aby na grafice nie znalazły się informacje z wezwaniami do działania typu “Sprawdź”, “Kliknij tutaj” i tym podobne, ponieważ takie reklamy zostaną odrzucone!

 

Zwróć uwagę na to, aby obrazy pasowały do wszystkich nagłówków, tekstów reklam oraz miejsc docelowych.

 

Maksymalny rozmiar pliku jaki możesz przesłać to 5 MB i najlepiej jakby były to pliki JPG lub PNG. Do tych reklam możesz dodać maksymalnie 20 grafik w ramach jednej kreacji.

 

Do kampanii discovery potrzebujemy różne wymiary grafik w zależności od wybranego formatu:

1.Reklama Discovery:

  • Obraz poziomy (1,91:1), minimalny rozmiar: 600 x 314.  Zalecany: 1200 x 628.
  • Obraz kwadratowy ( 1:1), minimalny rozmiar: 128 x 128. Zalecany: 1200 x 1200.
  • Logo –  (1:1), minimalny rozmiar: 300 x 300

 

2.Reklama Karuzelowa Discovery:

  • Obraz poziomy (1,91:1), minimalny rozmiar 600 x 314. Zalecany: 1200 x 628.
  • Obraz kwadratowy (1:1), minimalny rozmiar 128×128. Zalecany: 1200 x 1200.
  • Obraz pionowy (4:5), min. rozmiar 480 x 600. Zalecany: 960 x 1200
  • Logo (1:1), min. rozmiar 128×128, a zalecany to 1200 x 1200.

IV. Reklama w Gmail

 

Obecnie reklamy w Gmail możesz tworzyć także jako osobny typ kampanii w sieci reklamowej, jednak Google zapowiada, że w tym roku ta możliwość będzie wstrzymana. Nie będzie już można tworzyć nowych kampanii, ani edytować istniejących reklam. Po tej zmianie możliwe będzie dodanie reklam w Gmail tylko w ramach kampanii discovery. Więcej na temat zmian znajdziesz tutaj.

 

Wymiary grafik do reklam w Gmail:

  • Reklama graficzna od 300 x 650 do 300 x 1000. Maksymalnie 1 MB.
  • Obraz poziomy (1,91:1) minimalny rozmiar 600 x 314 oraz kwadratowy (1:1), minimalny rozmiar 300 x 300.
  • Obraz marketingowy – poziomy (1,91:1) – zalecany 1200 x 628, a minimalny to 600 x 314.
  • Obraz w katalogu – proporcje 1:1, wymagany minimalny rozmiar 300 x 300, a zalecany to 1200 x 1200.
  • Logo w proporcjach 1:1 i min. rozmiarze 144 x 144, zalecany 1200 x 1200. 1KB.

 

V. Reklama lokalna

Reklama lokalna Google Ads to rodzaj kampanii, który wspiera działanie sklepów stacjonarnych i lokalne firmy. Taka reklama wyświetli się w wyszukiwarce Google, na Mapach Google, w sieci reklamowej oraz YouTube. Więcej informacji o tej reklamie znajdziesz na naszym blogu.

 

Wymiary grafik do kampanii lokalnej:

1.Obraz – prostokąt (1,91:1), minimalny rozmiar 600 x 314; kwadrat (1:1), minimalny rozmiar 314 x 314

2.Logo – współczynnik proporcji 1:1, minimalny rozmiar 116 x 116

 

Podsumowanie

Jak widzisz system Google Ads daje naprawdę wiele możliwości wykorzystanie reklamy graficznej. 

 

Jeśli jeszcze nie zdecydowaliście się na ten rodzaj reklamy dla swojej firmy i potrzebujecie pomocy w uruchomieniu nowych kampanii zapraszam do kontaktu z nami.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: