Google Ads – wymiary grafik do reklam

Planując kampanie reklamowe w Google Ads, jednym z kluczowych elementów są odpowiednio dopasowane grafiki. Niezależnie od tego, czy korzystasz z reklam elastycznych, Performance Max, Demand Gen czy klasycznych banerów, warto znać wymiary grafik w Google Ads oraz podstawowe zasady ich projektowania.
Google Ads – wymiary grafik do reklam klasycznych
- Specyfikacja grafik do przesłanych reklam displayowych
- Wymiary grafik do reklam dostępnych regionalnie
- Najskuteczniejsze rozmiary banerów statycznych
- Reklamy graficzne animowane
Google Ads – wymiary grafik do reklam dynamicznych
- Wytyczne dotyczące projektowania obrazów do reklam dynamicznych
- Wymiary grafik do elastycznych reklam displayowych
- Wymiary grafik do reklam generujących popyt
- Wymiary grafik do reklam Performance Max
Wymiary grafik w Google Ads: jak przygotować uniwersalny obraz do reklam?
Google Ads – formaty graficzne: kiedy wybrać obraz PNG, a kiedy JPG?
W tym artykule znajdziesz:
- Aktualne wymiary grafik w Google Ads, podzielone na dwie grupy reklam: formaty dynamiczne oraz klasyczne.
- PDF do pobrania z wymiarami grafik w Google Ads, idealny do wykorzystania w codziennej pracy.
- Najważniejsze informacje i praktyczne wskazówki dotyczące projektowania grafik do reklam w Google Ads.
Google Ads – wymiary grafik do reklam klasycznych
Przesłane reklamy displayowe, to klasyczne, gotowe banery w określonych rozmiarach. Wymagają one samodzielnego zaprojektowania z myślą o ich skuteczności i dopasowaniu do różnych formatów. To dobre rozwiązanie, gdy chcesz mieć pełną kontrolę nad wyglądem reklamy. Warto znać wymagane wymiary grafik w Google Ads, by uniknąć problemów przy dodawaniu kreacji.
Grafiki do banerów przesłanych muszą być całkowicie kompletne w momencie ich przesłania. W panelu Google Ads nie można ich modyfikować, więc pamiętaj, aby grafika zawierała następujące elementy:
- tekst – najlepiej z wyraźnym przekazem Call to Action,
- logo.
Specyfikacja grafik do przesłanych reklam displayowych
Formaty | JPG, PNG, GIF |
Maksymalny rozmiar: | 150 KB |
Kwadratowe i prostokątne
Nazwa | Wymiary (px) |
Mały kwadrat | 200 x 200 |
Pionowy prostokąt | 240 x 400 |
Kwadrat | 250 x 250 |
Potrójny szeroki prostokąt | 250 x 360 |
Baner śródtekstowy | 300 x 250 |
Duży prostokąt | 336 x 280 |
Netboard | 580 x 400 |
Wieżowiec | 120 x 600 |
Wieżowiec
Nazwa | Wymiary (px) |
Szeroki wieżowiec | 160 x 600 |
Reklama na pół strony | 300 x 600 |
Pionowy | 300 x 1050 |
Długi baner
Nazwa | Wymiary (px) |
Baner | 468 x 60 |
Długi baner | 728 x 90 |
Górny baner | 930 x 180 |
Powiększony długi baner | 970 x 90 |
Billboard | 970 x 250 |
Panorama | 980 x 120 |
Na urządzenia mobilne
Nazwa | Wymiary (px) |
Baner na urządzenia mobilne | 300 x 50 |
Baner na urządzenia mobilne | 320 x 50 |
Duży baner na urządzenia mobilne | 320 x 100 |
Wymiary grafik do reklam dostępnych regionalnie
Istnieją dodatkowe rozmiary reklam, które są dostępne wyłącznie regionalnie.
Nazwa | Wymiary (px) | Kraj wyświetlania |
Billboard PL | 750 x 100 | Polska |
Podwójny billboard PL | 750 x 200 | Polska |
Billboard potrójny PL | 750 x 300 | Polska |
Pionowy prostokąt | 240 x 400 | Rosja |
Panorama | 980 x 120 | Szwecja |
Górny banner | 930 x 180 | Dania |
Potrójny ekran panoramiczny | 250 x 360 | Szwecja |
Netboard | 580 x 400 | Norwegia |
Najskuteczniejsze rozmiary banerów statycznych
Dostępnych jest wiele wymiarów banerów, a ich przygotowanie może być czasochłonne. Na szczęście, wystarczy skupić się na kilku kluczowych rozmiarach. Dzięki większej liczbie dostępnych przestrzeni reklamowych poniższe wymiary banerów są zazwyczaj najskuteczniejsze:
- Długi baner 728 x 90 – doskonale sprawdza się nad główną treścią lub na stronach forum, a także na stronach zoptymalizowanych pod tablety.

- Podwójny billboard PL 750 x 200 – najpopularniejszy z formatów dostępnych w naszym kraju, pojawia się w ponad połowie kampanii reklamowych. Bardzo skuteczny, gdy jest umieszczony powyżej lub poniżej menu strony.

- Billboard PL 750 x 100 – jeden z najczęściej wykorzystywanych formatów w Polsce – skuteczny zarówno w kampaniach wizerunkowych, jak i nastawionych na bezpośrednią reakcję.

- Duży prostokąt 336 x 280 – sprawdza się najlepiej, gdy jest umieszczony w tekście lub na końcu artykułu.

- Średni prostokąt 300 x 250 – sprawdza się najlepiej, gdy jest umieszczony w tekście lub na końcu artykułu.

- Szeroki wieżowiec 160 x 600 – najlepiej sprawdza się, gdy umieszczony jest obok pasków bocznych na stronach internetowych.

- Baner mobilny 300 x 50 – jest dopasowany do większych ekranów telefonów. Reklama powinna być wyświetlana na górze lub dole ekranu.

Reklamy graficzne animowane
Animowane reklamy przesłane oferują ciekawe możliwości – dzięki ruchomym elementom są w stanie skutecznie przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Jednak w praktyce coraz częściej ustępują miejsca nowocześniejszym, bardziej responsywnym formatom.
Wymiary grafik animowanych w Google Ads są takie same jak w przypadku banerów nieanimowanych.
Zobacz: Specyfikacja grafik do przesłanych reklam displayowych.
Specyfikacja animacji
Warto pamiętać, że animacja powinna być lekka i spełniać wymagania techniczne określone przez Google.
Czas trwania | ≤ 30 s |
Prędkość animacji | ≤ 5 fps |
Animacje mogą być zapętlone, jednak ich całkowity czas wyświetlania nie może przekroczyć 30 sekund – po tym czasie animacja musi się zatrzymać.
Google Ads – wymiary grafik do reklam dynamicznych
Reklamy elastyczne, Performance Max i Demand Gen wykorzystują automatyczne dopasowanie treści do różnych powierzchni reklamowych. Wystarczy dodać grafiki w kilku formatach, a Google sam tworzy kombinacje z tekstami. Znajomość zalecanych wymiarów grafik Google Ads pozwala lepiej przygotować materiały i zwiększyć ich skuteczność.
Wytyczne dotyczące projektowania obrazów do reklam dynamicznych
Tekst i logo:
- Tekst (również logo z tekstem) nie może zajmować więcej niż 20% powierzchni obrazu.
- Najlepiej nie umieszczać tekstu ani logo na grafice. Prześlij te komponenty osobno, a system wyświetli je we właściwym miejscu.

Układ grafiki:
- Istotne elementy grafiki powinny znajdować się w centralnych 80% obrazu – ta część pozostaje widoczna niezależnie od rozmiaru i urządzenia.
- Projektuj tak, aby obraz był czytelny w różnych rozmiarach i zachowywał wysoką jakość.

Logo z przezroczystym tłem:
- Grafiki przedstawiające logo z przezroczystym tłem, mogą być wyświetlane na tle białym w większości reklam. Dlatego unikaj stosowania logo, w którym dominują białe lub jasne elementy na przezroczystym tle.

Wymiary grafik do elastycznych reklam displayowych
Reklama elastyczna to format, który zwykle wykorzystywany jest do remarketingu i zwiększania zasięgu w sieci reklamowej Google. Za pomocą sztucznej inteligencji Google optymalizuje różne kombinacje tak, aby osiągnąć najlepsze wyniki. Dzięki temu reklamy są bardziej uniwersalne, efektywne i dopasowane do różnych urządzeń oraz odbiorców.


Wymiary grafiki głównej do elastycznej reklamy displayowej
Dla elastycznych reklam displayowych w Google Ads wymagane jest przesłanie przynajmniej dwóch obrazów, z których jeden musi mieć format 1,91:1. Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB, a maksymalna liczba obrazów to 15.
Format | Zalecany rozmiar (px) | Minimalny rozmiar (px) | Wymagany |
1,91:1 | 1200 x 628 | 600 x 314 | Tak |
1:1 | 1200 x 1200 | 300 x 300 | Tak |
9:16 | 900 x 1600 | 600 x 1067 | Nie |
Reklamy elastyczne nie obsługują obrazów animowanych (np. GIF)
Wymiary logo do elastycznej reklamy displayowej
Dodanie logo nie jest niezbędne, jednak ma pozytywny wpływ na efektywność reklamy. Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB, a maksymalna liczba obrazów to 5.
Format | Zalecany rozmiar (px) | Minimalny rozmiar (px) |
1:1 | 1200 x 1200 | 300 x 300 |
4:1 | 1200 x 300 | 512 x 128 |
Wymiary grafik do reklam generujących popyt
Reklamy Demand Gen (dawniej Discovery) to format zaprojektowany z myślą o budowaniu zainteresowania i zaangażowania na wczesnym etapie ścieżki zakupowej.
Wyświetla się w miejscach takich jak:
- YouTube (również YouTube Shorts),
- Gmail,
- karty Discover.
Reklama z jednym obrazem
Format wykorzystujący pojedynczą grafikę, który w prosty i czytelny sposób prezentuje ofertę. Skierowany na szybkie przyciągnięcie uwagi użytkownika.


Wymiary grafiki głównej do reklam Demand Gen z jednym obrazem
Obsługiwane jest maksymalnie 20 obrazów na reklamę. Google akceptuje pliki GIF w reklamach z jednym obrazem, jednak wyświetlana jest ich statyczna wersja, dlatego warto przesyłać pliki w formacie JPG lub PNG. Rekomenduje się przesłanie 3 obrazów we wszystkich dostępnych proporcjach, dzięki temu można zapewnić maksymalny zasięg kampanii. Rozmiar pliku nie może przekraczać 5 MB.
Nazwa | Format | Minimalny rozmiar (px) | Zalecany rozmiar (px) |
Obraz poziomy | 1,92:1 | 600 x 314 | 1200 x 628 |
Obraz kwadratowy | 1:1 | 300 x 300 | 1200 x 1200 |
Obraz pionowy | 4:5 | 480 x 600 | 960 x 1200 |
Obraz pionowy | 9:16 | 600 x 1067 | 1080 x 1920 |
Wymiary logo do reklam Demand Gen z jednym obrazem
Należy przesłać przynajmniej jedno (max. 5) logo w kwadratowym formacie.
Format | Zalecany rozmiar | Minimalny rozmiar |
1:1 | 1200 x 1200 | 128 x 128 |
Maksymalny rozmiar pliku wynosi 5120 KB. Jeśli logo będzie wyświetlane w Gmailu w formie okrągłej, system automatycznie przytnie około 21,46% obrazu — po około 5,36% z każdego rogu. Warto to uwzględnić przy projektowaniu grafiki.
Reklama karuzelowa
Ten format reklamy pozwala zaprezentować markę lub ofertę w formie przewijanej karuzeli obrazów, która automatycznie dopasowuje się do każdego kanału Google. Ułóż grafiki w przemyślanej kolejności, by stworzyć spójną opowieść – będą wyświetlane dokładnie w takiej kolejności, w jakiej je prześlesz.


Wymiary grafiki głównej do reklamy karuzelowej
Aby stworzyć reklamę karuzelową, możesz przesłać od 2 do 10 obrazów. Weź pod uwagę, że proporcje obrazów muszą być identyczne na wszystkich kartach.
Maksymalny rozmiar przesłanego pliku to 5 MB.
Nazwa | Format | Minimalny rozmiar (px) | Zalecany rozmiar (px) |
Obraz poziomy | 1,91:1 | 600 x 314 | 1200 x 628 |
Obraz kwadratowy* | 1:1 | 300 x 300 | 1200 x 1200 |
Obraz pionowy (opcjonalny) | 4:5 | 480 x 600 | 960 x 1200 |
*Obraz kwadratowy nie jest obsługiwany na kartach Discover.
Wymiary logo do reklamy karuzelowej
W przypadku reklamy karuzelowej wymagane jest dostarczenie konkretnie jednego pliku przedstawiającego logo, a jego minimalne wymiary to 144 x 144 pikseli.
Format | Zalecany rozmiar (px) |
1:1 | 1200 x 1200 |
Maksymalny rozmiar pliku wynosi 5120 KB. Pamiętaj, że logo może zostać przycięte (ok. 5.36% z każdego rogu) i wyświetlać się jako kółko.
Wymiary grafik do reklam Performance Max
Reklamy Performance Max to zaawansowany typ kampanii Google Ads, który pozwala dotrzeć do klientów we wszystkich kanałach Google, takich jak:
- wyszukiwarka,
- YouTube,
- Gmail,
- mapy Google,
- sieć reklamowa.
Kampanie te maksymalizują skuteczność, dopasowując treści i formaty do intencji użytkowników. Są silnie zautomatyzowane i nastawione na konwersje oraz sprzedaż.



Wszystkie komponenty z obrazem w reklamach Performance Max muszą spełniać następujące wymagania:
Format pliku | JPG lub PNG |
Maksymalny rozmiar | 5 MB |
Wymiary grafiki głównej do reklamy Performance Max
Tworząc kampanię Performance Max, należy przesłać obraz kwadratowy, poziomy oraz opcjonalnie pionowy.
Format | Zalecany rozmiar | Minimalny rozmiar | Ilość obrazów |
1,91:1 | 1200×628 | 600 x 314 | 1-20 Zalecane: 4 |
1:1 | 1200 x 1200 | 300 x 300 | 1-20 Zalecane: 4 |
4:5 (opcjonalny) | 960 x 1200 | 480 x 600 | 1-20 Zalecane: 2 |
Wymiary logo do reklamy Performance Max
Konieczne jest przesłanie przynajmniej jednego kwadratowego obrazu zawierającego logo, drugi format nie jest obowiązkowy.
Format | Zalecany rozmiar | Minimalny rozmiar | Ilość obrazów |
1:1 | 1200 x 1200 | 128 x 128 | 1-5 Zalecane: 1 |
4:1 (opcjonalny) | 1200 x 300 | 512 x 128 | 1-5 Zalecane: 1 |
Wymiary grafik w Google Ads: jak przygotować uniwersalny obraz do reklam?
Wystarczy 1 dobrze zaprojektowany obraz, by dopasować go do różnych proporcji, przycinając w panelu Google Ads.

Poniżej znajdziesz wskazówki, jak stworzyć grafikę, która sprawdzi się w większości formatów dynamicznych.
1. Stwórz obraz w wysokiej rozdzielczości
- Rekomendowany rozmiar: 1200 x 1200 px lub 1600 x 1600 px (kwadrat daje największą elastyczność kadrowania).
2. Zostaw „strefy bezpieczeństwa” po bokach
- Nie umieszczaj ważnych elementów blisko krawędzi.
- Zostaw minimum 15–20% marginesu z każdej strony.
3. Umieść najważniejsze elementy centralnie
- Ułatwi to kadrowanie do formatu poziomego (np. 1200 x 628) i pionowego (np. 960 x 1200).
4. Zadbaj o prosty, czytelny przekaz
- Minimalizm lepiej działa w dynamicznych formatach.
- Jedno zdjęcie, produkt lub emocja – bez przeładowania.
5. Użyj tła, które dobrze się kadruje
- Tło może być rozmyte, neutralne lub powtarzalne.
- Unikaj tła z dużą ilością istotnych detali, ponieważ mogą zostać przycięte podczas kadrowania.
6. Zadbaj o kontrast i kolorystykę
- Obraz powinien przyciągać wzrok nawet w małym rozmiarze.
- Sprawdź widoczność na jasnym i ciemnym tle (reklamy mogą mieć różne ramki).
7. Testuj różne kadry
- Zanim prześlesz grafikę, spróbuj ręcznie wykadrować obraz do 1200 x 628, 960 x 1200 oraz 1200 x 1200. Jeśli wszystko wygląda dobrze – masz idealny uniwersalny materiał!
Pamiętaj, by obraz spełniał wytyczne dotyczące projektowania obrazów do reklam dynamicznych.
Google Ads – formaty graficzne: kiedy wybrać obraz PNG, a kiedy JPG?

Wybór odpowiedniego formatu pliku graficznego ma znaczenie, szczególnie w kampaniach Google Ads, gdzie detale mogą wpływać na efektywność reklamy. Poniżej znajdziesz wskazówki związane z użyciem poszczególnych formatów.
Kiedy lepiej użyć PNG?
- Gdy potrzebujesz przezroczystego tła (np. w logo).
- Kiedy zależy Ci na ostrości i wysokiej jakości detali, np. w grafikach z cienkimi liniami, ikonach, wykresach czy tekstach.
- Jeśli grafika zawiera dużo jednolitych kolorów (np. ilustracje, infografiki).
- Przy plikach, które muszą wyglądać idealnie nawet w dużym powiększeniu.
Kiedy lepiej użyć JPG:
- Przy zdjęciach lub grafikach z dużą ilością kolorów, przejść tonalnych i detali.
- Gdy priorytetem jest mały rozmiar pliku przy zachowaniu przyzwoitej jakości.
- Kiedy nie jest potrzebna przezroczystość tła.
Jakie grafiki są odrzucane przez Google Ads?
W Google Ads nie tylko wymiary grafik mają znaczenie. Równie ważne jest stosowanie się do zasad dotyczących jakości, treści i innych parametrów technicznych reklam graficznych. Grafiki, które ich nie spełniają, są odrzucane. Oto najczęstsze powody:
Niska jakość obrazu i błędy techniczne
- Rozmyte, pikselowe, prześwietlone lub zbyt ciemne obrazy.
- Zbyt mała rozdzielczość lub słaby kontrast.
- Nieczytelne grafiki lub niska estetyka wykonania.
- Zbyt duży rozmiar pliku.
- Nieobsługiwany format pliku.
Nieprawidłowe użycie tekstu i logo (nie dotyczy banerów klasycznych)
- Tekst na grafice (dodany w edytorze graficznym) – niedozwolony.
- Logo nałożone na obraz – niedozwolone.
- Dopuszczalne są wyłącznie teksty i logotypy będące częścią oryginalnego zdjęcia (np. marka na produkcie).
Treści niezgodne z zasadami Google
- Przemoc, treści seksualne, szokujące lub kontrowersyjne.
- Elementy interfejsu wprowadzające w błąd (np. fałszywe przyciski, powiadomienia).
Nieprawidłowe kadrowanie i kompozycja
- Źle przycięte obrazy – utrudniające rozpoznanie, co przedstawiają.
- Zniekształcone obrazy – np. nienaturalne proporcje, obraz do góry nogami.
- Zbyt dużo pustej przestrzeni – sprawiającej, że produkt/usługa staje się niewidoczna lub nieczytelna.
- Istotne elementy poza centrum – mogą zostać obcięte w różnych formatach reklam.
Niedozwolone typy obrazów
- Animacje i ruchome obrazy – np. GIF-y (dozwolone tylko w reklamach przesłanych displayowych).
- Kolaże – łączenie kilku zdjęć w jedną grafikę.
- Obrazy z edytowanym tłem – np. sztucznie dodane tła w Photoshopie.
- Powtarzalne obrazy – identyczne lub bardzo podobne grafiki w jednej reklamie.
Google Ads – wymiary grafik w jednym miejscu
Znajomość wymagań dotyczących grafik to klucz do skutecznych kampanii w różnych typach reklam. Odpowiednio dopasowane formaty nie tylko zapewniają estetyczny wygląd, ale też zwiększają szansę na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.
Skorzystaj z praktycznych wskazówek zebranych w tym artykule i pobierz plik PDF klikając przycisk poniżej, aby mieć wszystkie wymiary grafik w Google Ads zawsze pod ręką.