Google Ads – wymiary grafik do reklam

Google Ads - wymiary grafik. Projektowanie obrazów do reklam. Blob

Planując kampanie reklamowe w Google Ads, jednym z kluczowych elementów są odpowiednio dopasowane grafiki. Niezależnie od tego, czy korzystasz z reklam elastycznych, Performance Max, Demand Gen czy klasycznych banerów, warto znać wymiary grafik w Google Ads oraz podstawowe zasady ich projektowania.

W tym artykule znajdziesz:

  • Aktualne wymiary grafik w Google Ads, podzielone na dwie grupy reklam: formaty dynamiczne oraz klasyczne.
  • PDF do pobrania z wymiarami grafik w Google Ads, idealny do wykorzystania w codziennej pracy.
  • Najważniejsze informacje i praktyczne wskazówki dotyczące projektowania grafik do reklam w Google Ads.

Google Ads – wymiary grafik do reklam klasycznych

Przesłane reklamy displayowe, to klasyczne, gotowe banery w określonych rozmiarach. Wymagają one samodzielnego zaprojektowania z myślą o ich skuteczności i dopasowaniu do różnych formatów. To dobre rozwiązanie, gdy chcesz mieć pełną kontrolę nad wyglądem reklamy. Warto znać wymagane wymiary grafik w Google Ads, by uniknąć problemów przy dodawaniu kreacji.

Grafiki do banerów przesłanych muszą być całkowicie kompletne w momencie ich przesłania. W panelu Google Ads nie można ich modyfikować, więc pamiętaj, aby grafika zawierała następujące elementy:

  • tekst – najlepiej z wyraźnym przekazem Call to Action,
  • logo.

Specyfikacja grafik do przesłanych reklam displayowych

FormatyJPG, PNG, GIF
Maksymalny rozmiar:150 KB

Kwadratowe i prostokątne

NazwaWymiary (px)
Mały kwadrat200 x 200
Pionowy prostokąt 240 x 400
Kwadrat250 x 250
Potrójny szeroki prostokąt250 x 360
Baner śródtekstowy300 x 250
Duży prostokąt336 x 280
Netboard580 x 400
Wieżowiec120 x 600

Wieżowiec

NazwaWymiary (px)
Szeroki wieżowiec160 x 600
Reklama na pół strony300 x 600
Pionowy300 x 1050

Długi baner

NazwaWymiary (px)
Baner468 x 60
Długi baner728 x 90
Górny baner930 x 180
Powiększony długi baner970 x 90
Billboard970 x 250
Panorama980 x 120

Na urządzenia mobilne

NazwaWymiary (px)
Baner na urządzenia mobilne300 x 50
Baner na urządzenia mobilne320 x 50
Duży baner na urządzenia mobilne320 x 100

Wymiary grafik do reklam dostępnych regionalnie

Istnieją dodatkowe rozmiary reklam, które są dostępne wyłącznie regionalnie.

NazwaWymiary (px)Kraj wyświetlania
Billboard PL750 x 100Polska
Podwójny billboard PL750 x 200Polska
Billboard potrójny PL750 x 300Polska
Pionowy prostokąt 240 x 400Rosja
Panorama980 x 120Szwecja
Górny banner930 x 180Dania
Potrójny ekran panoramiczny250 x 360Szwecja
Netboard580 x 400Norwegia

Najskuteczniejsze rozmiary banerów statycznych

Dostępnych jest wiele wymiarów banerów, a ich przygotowanie może być czasochłonne. Na szczęście, wystarczy skupić się na kilku kluczowych rozmiarach. Dzięki większej liczbie dostępnych przestrzeni reklamowych poniższe wymiary banerów są zazwyczaj najskuteczniejsze:

  • Długi baner 728 x 90 – doskonale sprawdza się nad główną treścią lub na stronach forum, a także na stronach zoptymalizowanych pod tablety.
Google Ads - wymiary grafik. Długi baner 728 x 90 pikseli
  • Podwójny billboard PL 750 x 200 – najpopularniejszy z formatów dostępnych w naszym kraju, pojawia się w ponad połowie kampanii reklamowych. Bardzo skuteczny, gdy jest umieszczony powyżej lub poniżej menu strony.
Podwójny billboard PL 750 x 200 pikseli
  • Billboard PL 750 x 100 – jeden z najczęściej wykorzystywanych formatów w Polsce – skuteczny zarówno w kampaniach wizerunkowych, jak i nastawionych na bezpośrednią reakcję.
Wymiary grafik w Google Ads. Billboard PL 750 x 100 pikseli
  • Duży prostokąt 336 x 280 – sprawdza się najlepiej, gdy jest umieszczony w tekście lub na końcu artykułu.
Google Ads - wymiary grafik. Duży prostokąt 728 x 90 pikseli
  • Średni prostokąt 300 x 250 – sprawdza się najlepiej, gdy jest umieszczony w tekście lub na końcu artykułu.
Reklama w Google Ads średni prostokąt 300 x 250 pikseli
  • Szeroki wieżowiec 160 x 600 – najlepiej sprawdza się, gdy umieszczony jest obok pasków bocznych na stronach internetowych.
Wymiary grafik w Google Ads. Szeroki wieżowiec 160 x 600 pikseli
  • Baner mobilny 300 x 50 – jest dopasowany do większych ekranów telefonów. Reklama powinna być wyświetlana na górze lub dole ekranu.
Google Ads - wymiary grafik. Baner mobilny 300 x 50 pikseli

Reklamy graficzne animowane

Animowane reklamy przesłane oferują ciekawe możliwości – dzięki ruchomym elementom są w stanie skutecznie przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Jednak w praktyce coraz częściej ustępują miejsca nowocześniejszym, bardziej responsywnym formatom.

Wymiary grafik animowanych w Google Ads są takie same jak w przypadku banerów nieanimowanych.
Zobacz: Specyfikacja grafik do przesłanych reklam displayowych.

Specyfikacja animacji

Warto pamiętać, że animacja powinna być lekka i spełniać wymagania techniczne określone przez Google.

Czas trwania≤ 30 s
Prędkość animacji≤ 5 fps

Animacje mogą być zapętlone, jednak ich całkowity czas wyświetlania nie może przekroczyć 30 sekund – po tym czasie animacja musi się zatrzymać.

Google Ads – wymiary grafik do reklam dynamicznych

Reklamy elastyczne, Performance Max i Demand Gen wykorzystują automatyczne dopasowanie treści do różnych powierzchni reklamowych. Wystarczy dodać grafiki w kilku formatach, a Google sam tworzy kombinacje z tekstami. Znajomość zalecanych wymiarów grafik Google Ads pozwala lepiej przygotować materiały i zwiększyć ich skuteczność.

Wytyczne dotyczące projektowania obrazów do reklam dynamicznych

Tekst i logo:

  • Tekst (również logo z tekstem) nie może zajmować więcej niż 20% powierzchni obrazu.
  • Najlepiej nie umieszczać tekstu ani logo na grafice. Prześlij te komponenty osobno, a system wyświetli je we właściwym miejscu.

Układ grafiki:

  • Istotne elementy grafiki powinny znajdować się w centralnych 80% obrazu – ta część pozostaje widoczna niezależnie od rozmiaru i urządzenia.
  • Projektuj tak, aby obraz był czytelny w różnych rozmiarach i zachowywał wysoką jakość.

Logo z przezroczystym tłem:

  • Grafiki przedstawiające logo z przezroczystym tłem, mogą być wyświetlane na tle białym w większości reklam. Dlatego unikaj stosowania logo, w którym dominują białe lub jasne elementy na przezroczystym tle.

Wymiary grafik do elastycznych reklam displayowych

Reklama elastyczna to format, który zwykle wykorzystywany jest do remarketingu i zwiększania zasięgu w sieci reklamowej Google. Za pomocą sztucznej inteligencji Google optymalizuje różne kombinacje tak, aby osiągnąć najlepsze wyniki. Dzięki temu reklamy są bardziej uniwersalne, efektywne i dopasowane do różnych urządzeń oraz odbiorców.

Przykładowa elastyczna reklama displayowa w Google Ads na urządzeniu mobilnym
Przykładowa reklama elastyczna na urządzeniu mobilnym
Przykładowe banery elastyczne w Google Ads
Przykładowe banery elastyczne

Wymiary grafiki głównej do elastycznej reklamy displayowej

Dla elastycznych reklam displayowych w Google Ads wymagane jest przesłanie przynajmniej dwóch obrazów, z których jeden musi mieć format 1,91:1. Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB, a maksymalna liczba obrazów to 15.

FormatZalecany rozmiar (px)Minimalny rozmiar (px)Wymagany
1,91:11200 x 628600 x 314Tak
1:11200 x 1200300 x 300Tak
9:16900 x 1600600 x 1067Nie

Reklamy elastyczne nie obsługują obrazów animowanych (np. GIF)

Wymiary logo do elastycznej reklamy displayowej

Dodanie logo nie jest niezbędne, jednak ma pozytywny wpływ na efektywność reklamy. Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB, a maksymalna liczba obrazów to 5.

FormatZalecany rozmiar (px)Minimalny rozmiar (px)
1:11200 x 1200300 x 300
4:11200 x 300512 x 128 

Wymiary grafik do reklam generujących popyt

Reklamy Demand Gen (dawniej Discovery) to format zaprojektowany z myślą o budowaniu zainteresowania i zaangażowania na wczesnym etapie ścieżki zakupowej.
Wyświetla się w miejscach takich jak:

  • YouTube (również YouTube Shorts),
  • Gmail,
  • karty Discover.

Reklama z jednym obrazem

Format wykorzystujący pojedynczą grafikę, który w prosty i czytelny sposób prezentuje ofertę. Skierowany na szybkie przyciągnięcie uwagi użytkownika.

Przykładowa reklama Demand Gen z jednym obrazem w YouTube
Przykładowa reklama Demand Gen z jednym obrazem w YouTube
Przykładowe reklamy Demand Gen na urządzeniu mobilnym
Przykładowe reklamy Demand Gen na urządzeniu mobilnym

Wymiary grafiki głównej do reklam Demand Gen z jednym obrazem

Obsługiwane jest maksymalnie 20 obrazów na reklamę. Google akceptuje pliki GIF w reklamach z jednym obrazem, jednak wyświetlana jest ich statyczna wersja, dlatego warto przesyłać pliki w formacie JPG lub PNG. Rekomenduje się przesłanie 3 obrazów we wszystkich dostępnych proporcjach, dzięki temu można zapewnić maksymalny zasięg kampanii. Rozmiar pliku nie może przekraczać 5 MB.

NazwaFormatMinimalny rozmiar (px)Zalecany rozmiar (px)
Obraz poziomy1,92:1600 x 3141200 x 628
Obraz kwadratowy1:1300 x 3001200 x 1200
Obraz pionowy4:5480 x 600960 x 1200
Obraz pionowy9:16600 x 10671080 x 1920

Należy przesłać przynajmniej jedno (max. 5) logo w kwadratowym formacie.

FormatZalecany rozmiar Minimalny rozmiar
1:11200 x 1200128 x 128

Maksymalny rozmiar pliku wynosi 5120 KB. Jeśli logo będzie wyświetlane w Gmailu w formie okrągłej, system automatycznie przytnie około 21,46% obrazu — po około 5,36% z każdego rogu. Warto to uwzględnić przy projektowaniu grafiki.

Reklama karuzelowa

Ten format reklamy pozwala zaprezentować markę lub ofertę w formie przewijanej karuzeli obrazów, która automatycznie dopasowuje się do każdego kanału Google. Ułóż grafiki w przemyślanej kolejności, by stworzyć spójną opowieść – będą wyświetlane dokładnie w takiej kolejności, w jakiej je prześlesz.

Przykładowa reklama karuzelowa w Gmail
Przykładowa reklama karuzelowa w Gmail
Przykładowa karuzelowa reklama Google Ads na urządzeniu mobilnym
Przykładowa reklama karuzelowa na urządzeniu mobilnym

Wymiary grafiki głównej do reklamy karuzelowej

Aby stworzyć reklamę karuzelową, możesz przesłać od 2 do 10 obrazów. Weź pod uwagę, że proporcje obrazów muszą być identyczne na wszystkich kartach.
Maksymalny rozmiar przesłanego pliku to 5 MB.

NazwaFormatMinimalny rozmiar (px)Zalecany rozmiar (px)
Obraz poziomy1,91:1600 x 3141200 x 628
Obraz kwadratowy*1:1300 x 3001200 x 1200
Obraz pionowy (opcjonalny)4:5480 x 600960 x 1200

*Obraz kwadratowy nie jest obsługiwany na kartach Discover.

W przypadku reklamy karuzelowej wymagane jest dostarczenie konkretnie jednego pliku przedstawiającego logo, a jego minimalne wymiary to 144 x 144 pikseli.

FormatZalecany rozmiar (px)
1:11200 x 1200

Maksymalny rozmiar pliku wynosi 5120 KB. Pamiętaj, że logo może zostać przycięte (ok. 5.36% z każdego rogu) i wyświetlać się jako kółko.

Wymiary grafik do reklam Performance Max

Reklamy Performance Max to zaawansowany typ kampanii Google Ads, który pozwala dotrzeć do klientów we wszystkich kanałach Google, takich jak:

  • wyszukiwarka,
  • YouTube,
  • Gmail,
  • mapy Google,
  • sieć reklamowa.

Kampanie te maksymalizują skuteczność, dopasowując treści i formaty do intencji użytkowników. Są silnie zautomatyzowane i nastawione na konwersje oraz sprzedaż.

Przykładowy wygląd reklam Performance Max na urządzeniu mobilnym.
Przykładowa reklama Performance Max w YouTube.
Przykładowa reklama Performance Max w YouTube.
Przykładowa reklama Performance Max w witrynie.
Przykładowa reklama Performance Max w witrynie.

Wszystkie komponenty z obrazem w reklamach Performance Max muszą spełniać następujące wymagania:

Format plikuJPG lub PNG
Maksymalny rozmiar5 MB

Wymiary grafiki głównej do reklamy Performance Max

Tworząc kampanię Performance Max, należy przesłać obraz kwadratowy, poziomy oraz opcjonalnie pionowy.

FormatZalecany rozmiarMinimalny rozmiarIlość obrazów
1,91:11200×628600 x 3141-20
Zalecane: 4
1:11200 x 1200300 x 3001-20
Zalecane: 4
4:5 (opcjonalny)960 x 1200480 x 6001-20
Zalecane: 2

Konieczne jest przesłanie przynajmniej jednego kwadratowego obrazu zawierającego logo, drugi format nie jest obowiązkowy.

FormatZalecany rozmiarMinimalny rozmiarIlość obrazów
1:11200 x 1200128 x 128 1-5
Zalecane: 1
4:1 (opcjonalny)1200 x 300512 x 1281-5
Zalecane: 1

Wymiary grafik w Google Ads: jak przygotować uniwersalny obraz do reklam?

Wystarczy 1 dobrze zaprojektowany obraz, by dopasować go do różnych proporcji, przycinając w panelu Google Ads.

Wymiary grafik do reklam. Przycinanie obrazu w panelu Google Ads

Poniżej znajdziesz wskazówki, jak stworzyć grafikę, która sprawdzi się w większości formatów dynamicznych.

1. Stwórz obraz w wysokiej rozdzielczości

  • Rekomendowany rozmiar: 1200 x 1200 px lub 1600 x 1600 px (kwadrat daje największą elastyczność kadrowania).

2. Zostaw „strefy bezpieczeństwa” po bokach

  • Nie umieszczaj ważnych elementów blisko krawędzi.
  • Zostaw minimum 15–20% marginesu z każdej strony.

3. Umieść najważniejsze elementy centralnie

  • Ułatwi to kadrowanie do formatu poziomego (np. 1200 x 628) i pionowego (np. 960 x 1200).

4. Zadbaj o prosty, czytelny przekaz

  • Minimalizm lepiej działa w dynamicznych formatach.
  • Jedno zdjęcie, produkt lub emocja – bez przeładowania.

5. Użyj tła, które dobrze się kadruje

  • Tło może być rozmyte, neutralne lub powtarzalne.
  • Unikaj tła z dużą ilością istotnych detali, ponieważ mogą zostać przycięte podczas kadrowania.

6. Zadbaj o kontrast i kolorystykę

  • Obraz powinien przyciągać wzrok nawet w małym rozmiarze.
  • Sprawdź widoczność na jasnym i ciemnym tle (reklamy mogą mieć różne ramki).

7. Testuj różne kadry

  • Zanim prześlesz grafikę, spróbuj ręcznie wykadrować obraz do 1200 x 628, 960 x 1200 oraz 1200 x 1200. Jeśli wszystko wygląda dobrze – masz idealny uniwersalny materiał!

Pamiętaj, by obraz spełniał wytyczne dotyczące projektowania obrazów do reklam dynamicznych.

Google Ads – formaty graficzne: kiedy wybrać obraz PNG, a kiedy JPG?

Wybór odpowiedniego formatu pliku graficznego ma znaczenie, szczególnie w kampaniach Google Ads, gdzie detale mogą wpływać na efektywność reklamy. Poniżej znajdziesz wskazówki związane z użyciem poszczególnych formatów.

Kiedy lepiej użyć PNG?

  • Gdy potrzebujesz przezroczystego tła (np. w logo).
  • Kiedy zależy Ci na ostrości i wysokiej jakości detali, np. w grafikach z cienkimi liniami, ikonach, wykresach czy tekstach.
  • Jeśli grafika zawiera dużo jednolitych kolorów (np. ilustracje, infografiki).
  • Przy plikach, które muszą wyglądać idealnie nawet w dużym powiększeniu.

Kiedy lepiej użyć JPG:

  • Przy zdjęciach lub grafikach z dużą ilością kolorów, przejść tonalnych i detali.
  • Gdy priorytetem jest mały rozmiar pliku przy zachowaniu przyzwoitej jakości.
  • Kiedy nie jest potrzebna przezroczystość tła.

Jakie grafiki są odrzucane przez Google Ads?

W Google Ads nie tylko wymiary grafik mają znaczenie. Równie ważne jest stosowanie się do zasad dotyczących jakości, treści i innych parametrów technicznych reklam graficznych. Grafiki, które ich nie spełniają, są odrzucane. Oto najczęstsze powody:

Niska jakość obrazu i błędy techniczne

  • Rozmyte, pikselowe, prześwietlone lub zbyt ciemne obrazy.
  • Zbyt mała rozdzielczość lub słaby kontrast.
  • Nieczytelne grafiki lub niska estetyka wykonania.
  • Zbyt duży rozmiar pliku.
  • Nieobsługiwany format pliku.

Nieprawidłowe użycie tekstu i logo (nie dotyczy banerów klasycznych)

  • Tekst na grafice (dodany w edytorze graficznym) – niedozwolony.
  • Logo nałożone na obraz – niedozwolone.
  • Dopuszczalne są wyłącznie teksty i logotypy będące częścią oryginalnego zdjęcia (np. marka na produkcie).

Treści niezgodne z zasadami Google

  • Przemoc, treści seksualne, szokujące lub kontrowersyjne.
  • Elementy interfejsu wprowadzające w błąd (np. fałszywe przyciski, powiadomienia).

Nieprawidłowe kadrowanie i kompozycja

  • Źle przycięte obrazy – utrudniające rozpoznanie, co przedstawiają.
  • Zniekształcone obrazy – np. nienaturalne proporcje, obraz do góry nogami.
  • Zbyt dużo pustej przestrzeni – sprawiającej, że produkt/usługa staje się niewidoczna lub nieczytelna.
  • Istotne elementy poza centrum – mogą zostać obcięte w różnych formatach reklam.

Niedozwolone typy obrazów

  • Animacje i ruchome obrazy – np. GIF-y (dozwolone tylko w reklamach przesłanych displayowych).
  • Kolaże – łączenie kilku zdjęć w jedną grafikę.
  • Obrazy z edytowanym tłem – np. sztucznie dodane tła w Photoshopie.
  • Powtarzalne obrazy – identyczne lub bardzo podobne grafiki w jednej reklamie.

Google Ads – wymiary grafik w jednym miejscu

Znajomość wymagań dotyczących grafik to klucz do skutecznych kampanii w różnych typach reklam. Odpowiednio dopasowane formaty nie tylko zapewniają estetyczny wygląd, ale też zwiększają szansę na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.

Skorzystaj z praktycznych wskazówek zebranych w tym artykule i pobierz plik PDF klikając przycisk poniżej, aby mieć wszystkie wymiary grafik w Google Ads zawsze pod ręką.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: