Jak w 3 miesiące osiągnęliśmy ROAS 1000% z Google Ads?

case study branża robotyki domowej Blob

Dzisiejsze case study Google Ads poświęcamy czeskiemu sklepowi online z segmentu robotyki domowej, który od początku miał duże nadzieje na wysokie efekty na rynku polskim. Jako że oferta Klienta w dużej mierze ma charakter luksusowy i wysokomarżowy, właśnie ta część produktów miała zostać poddana głównym działaniom reklamowym.

Z tego case study Google Ads dowiesz się, jak po trzech miesiącach współpracy uzyskaliśmy ROAS na poziomie 1000%, który był celem Klienta

W artykule omawiam, jakie problemy na koncie Klienta napotkała specjalistka, jakie działania podjęła, by osiągnąć oczekiwany cel oraz jaki jest efekt prac po pierwszym kwartale.

Kim jest Klient?

Tak, jak wspomniałam na początku, bohater tego case study to czeski sklep internetowy działający na kilku rynkach europejskich (rodzime Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Niemcy czy Polska). Rynek polski jest drugim co do wielkości rynkiem, na którym Klient sprzedaje, zatem wiązał od samego początku duże nadzieje z efektami.

Co warto zaznaczyć, sklep ma 20-letnią tradycję. W ofercie znajdują się:

  • produkty z działu tzw. małego AGD (roboty sprzątające, do odkurzania, mycia okien, gotowania itp.);
  • inteligentne roboty, odkurzacze 2w1, stacje pogodowe czy wideodomofony;
  • sezonowe produkty do ogrodu, np. kosiarki czy odkurzacze basenowe.;
  • drobne urządzenia, takie jak dozowniki automatyczne, wagi itp.

Klient, podejmując współpracę w zakresie Google Ads, chciał skupić się na wspomnianych produktach sezonowych.

Współpracę rozpoczęliśmy w drugiej połowie marca 2022 roku. Przed nawiązaniem współpracy z Redseo Klient korzystał z oferty innej agencji reklamowej, której działania nie przynosiły oczekiwanych rezultatów.

Warto wiedzieć, że podczas wcześniejszej współpracy miesięczne wydatki reklamowe Klienta oscylowały wokół nawet 30 tysięcy złotych. Po nawiązaniu współpracy z Redseo wydatki znacząco się zmniejszyły (o połowę!), a efekty wzrosły, co potwierdzają grafiki w dalszej części wpisu.

Jakie problemy napotkaliśmy?

Problemy Klienta dotyczą konkurencji oraz organizacji samego sklepu i magazynu. Co to oznacza?

  • Wojna cenowa między Klientem a konkurencją, w tym gigantem, jakim jest Xiaomi, ma wpływ na dotychczasową sprzedaż;
  • Po drugie, mimo starań, by oferować szeroki asortyment, nie zawsze wszystkie produkty danej marki są dostępne w magazynie sklepu;
  • Kolejna kwestia to złożony proces zakupowy. Klient sklepu, zanim zamówi produkt, sprawdza cenę u konkurencji i nie zawsze wraca

Cele Klienta

Jak wspomniałam, Klient rozpoczynając współpracę, zaznaczył, że zależy mu na:

  • zwiększeniu sprzedaży wszystkich produktów z naciskiem na wysokomarżową ofertę sezonową;
  • co więcej, chciałby utrzymać ROAS na poziomie 1000% lub wyższym.

Aby uzyskać oczekiwane wyniki, należało podjąć sporo działań usprawniających kampanie, a nawet mocno przeorganizować dotychczasową strategię.

Podjęte działania

W związku z tym, że dotychczasowe działania reklamowe w systemie Google Ads nie były satysfakcjonujące, opiekunka Klienta, czyli Martyna Kazaniecka, rozpoczęła pracę od następujących kwestii:

  • Podłączenie sklepu Klienta pod nasz Google CSS. Ten zabieg umożliwił obniżenie kosztów w kampaniach produktowych;
  • Modyfikacja zastanych na koncie reklam i uruchomionych już kampanii (zmiany dotyczyły dostosowania stawek oraz dziennych budżetów);
  • Wstrzymanie większości kampanii (np. kampanii PLA na wszystkie produkty czy DSA w sieci wyszukiwania z kierowaniem na wszystkie strony, do których nie dodano wykluczeń adresów url);
  • Zintegrowaliśmy sklep Klienta z nasza platformą Sellie.pl, co dało nam możliwość uruchomienia kampanii dynamicznych DSA uwzględniających wyłącznie produkty dostępne w ofercie;
  • Utworzenie nowych kampanii reklamowych Google Ads. Powstały standardowe produktowe, w tym testowa na produkty z promocji oraz kampanie produktowe inteligentne. Co ważne, początkowo Klient był niechętny wobec kampanii smart.
  • Kolejnym działaniem specjalistki było zwiększenie świadomości marki wśród klientów. Dlatego powstała kampania Discovery oraz displayowa z uwzględnieniem niestandardowego segmentu odbiorców. Głównym celem tego typu reklam nie jest konwersja, a zwiększenie rozpoznawalności sklepu.

Efekty

Efekty działań obserwowaliśmy od samego początku, mimo napotykanych problemów, o których wspomniałam wcześniej.

Celem Klienta było osiągnięcie ROAS na poziomie 1000% lub więcej. Czy się udało?

Po podpisaniu umowy, czyli pod koniec marca, zaczęliśmy od uporządkowania kampanii na koncie Klienta. Przez kilka tygodni testowaliśmy różne rozwiązania.

Dzięki zastosowanym modyfikacjom kampanii ROAS w maju 2022 osiągnął poziom 1011%:

case study google ads

Źródło: raport Google Data Studio. Dane za maj 2022.

W kolejnych miesiącach współpracy, czyli w czerwcu i lipcu, również sprawnie osiągaliśmy zamierzone wyniki. W czerwcu ROAS wyniósł 1100%, a w lipcu przekroczył poziom 1300%:

dane z Google Data Studio za lipiec 2022

Źródło: raport Google Data Studio. Dane za lipiec 2022.

Satysfakcjonująca tendencja z lipca utrzymuje się i obecnie. W sierpniu również uzyskujemy podobną wartość ROAS.

zestawienie długookresowe raport google data studio

Źródło: raport Google Data Studio.

Cel Klienta, czyli minimum 1000% ROAS, został osiągnięty i to już na samym początku współpracy. Teraz stabilnie utrzymujemy jeszcze wyższą wartość, czyli około 1200%.

Warto porównać też wyniki osiągane przez Klienta podczas współpracy z inną agencją z efektami uzyskiwanymi dzięki specjalistce z Redseo. Podane wyniki dotyczą kampanii w sieci reklamowej.

Dane sprzed współpracy Klienta z Redseo:

działania w sieci reklamowej w pierwszym kwartale 2022

Źródło: Dane z raportu Google Data Studio – wyniki za I kwartał 2022 – kampanie w sieci reklamowej.

Kwartał, w którym specjalistka Redseo prowadzi działania reklamowe:

wyniki za drugi kwartał google ads

Źródło: Dane z raportu Google Data Studio – wyniki za II kwartał 2022 – kampanie w sieci reklamowej.

Podsumowanie

Obserwujemy więc satysfakcjonujące efekty na koncie Klienta i uzyskujemy oczekiwany poziom ROAS powyżej 1000%.

To case study Google Ads pokazuje, że dysponując mniejszym budżetem niż w poprzednich miesiącach (przedtem średnio wydawanych było około 30 tys. zł miesięcznie), udało nam się osiągnąć zamierzone efekty. Zwrot z inwestycji reklamowych jak do tej pory w lipcu osiągnął swoje apogeum. Był ponad dwukrotnie wyższy niż na początku naszych działań, czyli w kwietniu 2022 roku.

Martyna Kazaniecka, specjalistka Google Ads

Jeśli też chcesz przy niewielkich wydatkach na reklamę osiągać zaplanowane cele reklamowe, skorzystaj z pomocy naszych specjalistów Google Ads. Zajrzyj do zakładki Oferta, by zapoznać się ze wszystkimi usługami, jakie możemy Ci zaproponować.

Pomożemy Ci wybrać najlepsze rozwiązania dla Twojego sklepu, abyś też mógł zostać naszym bohaterem historii sukcesu.

Opublikowano w Blog Case Study: , aktualizacja: