Jak udostępnić fanpage na Facebooku agencji marketingowej?

Fanpage firmowy na Facebooku zakłada prawie każda firma, jednak nie każda ma czas, aby nim zarządzać. W takim przypadku często prowadzenie facebook page zostaje zlecone firmie zewnętrznej. Jednak, aby agencja mogła wykonywać swoją pracę, musi mieć dostęp do profilu. Zdarza się, że właściciele fanpage nie wiedzą, w jaki sposób nadać uprawnienia. W naszym artykule przeczytasz jak to zrobić!

Dodaj agencję jako partnera w Menedżerze firmy

Gdy rozpoczynasz współpracę z agencją marketingową, musisz nadać dostęp do fanpage, konta reklamowego, piksela i innych ważnych zasobów.  Możesz to zrobić na kilka sposobów. Najlepszym rozwiązaniem jest dodanie jej jako partnera. Warunkiem jest jednak, aby Twoja firma miała konto w Menedżerze firmy na Facebooku.

Partner to po prostu inna firma z Menedżerem firmy, która może korzystać z Twoich zasobów i dzięki temu prowadzić kampanie reklamowe i komunikację na fanpage.

Dodanie partnera jest bardzo proste:

Menu Menedżera firmy na Facebooku

Menu Menedżera firmy na Facebooku

Przejdź do Menedżera swojej firmy (https://business.facebook.com), a następnie kliknij 3 poziome kreski znajdujące się po lewej stronie na górze ekranu. Zobaczysz rozwijane menu. Możliwe, że od razu będziesz mógł wybrać „Ustawienia firmowe„. Jeśli nie zobaczysz tej opcji, kliknij „Wszystkie narzędzia„, a następnie przejdź do ustawień firmowych.

Dodanie partnera do Menedżera firmy

Dodanie partnera do Menedżera firmy

Po lewej stronie, w sekcji „Użytkownicy„, kliknij „Partnerzy„, następnie wybierz niebieski przycisk „Dodaj„.  Zobaczysz okno, w którym będziesz musiał wkleić podany przez agencję identyfikator firmy. Przejdź dalej.

Nadanie partnerowi dostępów do zasobów w Menedżerze firmy

Nadanie partnerowi dostępów do zasobów w Menedżerze firmy

Teraz, aby agencja mogła mieć możliwość wypełnienia powierzonych jej zadań, musisz nadać dostępy do zasobów. Wybierz stronę i stopień uprawnień, tak samo zrób w przypadku reszty zasobów.

Przypisanie zasobów partnerowi w Menedżerze firmy

Przypisanie zasobów partnerowi w Menedżerze firmy

Gdy zaznaczyłeś już wszystkie wymagane zasoby i wybrałeś właściwe uprawnienia, kliknij „Przypisz zasoby„. Możliwe, że zobaczysz ekran, w którym będziesz musiał zaznaczyć, dlaczego przypisujesz partnera oraz wyrazić zgodę na udostępnianie tych zasobów firmie.

Agencja została dodana i powinna móc rozpocząć działania na koncie reklamowym i fanpage. Jeśli po przypisaniu zasobów okazałoby się, że któryś z nich został pominięty, w zakładce partnerzy możesz dokonać zmian.

Role, jakie możesz przypisać partnerowi to w przypadku fanpage:

  • Administrator strony – ma wszystkie możliwe uprawnienia. Może między innymi: tworzyć reklamy, publikować treści w imieniu strony, odpowiadać na komentarze i je usuwać, a także nadawać uprawnienia.
  • Redaktor strony – podsiada wszystkie uprawnienia prócz nadawania i usuwania uprawnień.
  • Moderator strony – nie może zarządzać uprawnieniami, rozpoczynać transmisji na żywo, edytować stron, dodawać aplikacji, tworzyć i usuwać postów w imieniu strony.
  • Reklamodawca strony – może tworzyć reklamy, wyświetlać statystyki oraz sprawdzać kto umieścił posty w imieniu strony.
  • Analityk strony – jego uprawnienia ograniczają się do wyświetlania statystyk oraz sprawdzania kto zamieścił post w imieniu strony

W przypadku konta reklamowego:

  • Administrator konta reklamowego – ma możliwość zarządzania wszystkimi aspektami kampanii.
  • Reklamodawca konta reklamowego – może przeglądać i edytować reklamy oraz tworzyć reklamy korzystające z metody płatności powiązanej z kontem reklamowym.
  • Analityk konta reklamowego – może wyświetlać informacje o skuteczności reklam.

W przypadku katalogu produktów:

  • Administrator katalogu – może dodawać, aktualizować i usuwać elementy w katalogu oraz zmieniać ustawienia katalogu. Może tworzyć i edytować zestawy produktów w tym katalogu, aby wyświetlać kampanie przy ich użyciu.
  • Reklamodawca katalogu – nie może modyfikować elementów w katalogu ani zmieniać ustawień katalogu. Może tworzyć i edytować zestawy produktów w tym katalogu, aby wyświetlać kampanie przy ich użyciu.

W przypadku Piksela Facebooka:

  • Edytor Piksela  – może edytować Piksel.
  • Analityk Piksela – może jedynie wyświetlać Piksel.

Agencja prosi o dostęp – nie posiadasz Menedżera firmy

Agencja wyśle do Ciebie prośbę o umożliwienie dostępu do strony. W przypadku, gdy nie korzystasz z Menedżera firmy, musisz zaakceptować prośbę z poziomu fanpage’a. Aby to zrobić, kliknij powiadomienie:

Jeśli powiadomienie gdzieś Ci umknie, wejdź w ustawienia swojej strony na Facebooku. Znajdziesz je w lewym górnym rogu.

Ustawienia fanpage na Facebooku

Ustawienia fanpage na Facebooku

Zostanie Ci wyświetlona strona, na której znajdziesz menu, wybierz “Role na stronie”.

Nieważne czy klikniesz powiadomienie, czy przejdziesz do ról z ustawień, na dole strony zobaczysz prośbę do zaakceptowania. Wybierz “Odpowiedz na prośbę”.

 

Szukasz agencji, która poprowadzi dla Ciebie działania w Social Media? Sprawdź naszą ofertę!

Podobne wpisy na blogu: