TOP 7: błędy w Google Ads w optymalizacji kampanii
Skuteczne wykorzystanie płatnych reklam staje się kluczowym elementem do osiągnięcia sukcesu online. Systemy reklamowe takie jak Google Ads czy Microsoft Ads oferują firmom możliwość dotarcia do odpowiednich grupy klientów. Jednak droga do sukcesu w świecie płatnych reklam usłana jest pułapkami, które mogą zaszkodzić skuteczności kampanii. Błędy w Google Ads (a także Microsoft Ads) potrafią namieszać i zmniejszyć skuteczność reklam.
W Google Ads czy Microsoft Ads niezbędne jest unikanie powszechnych błędów, które mogą obniżyć efektywność całej kampanii. W tym artykule skoncentruję się na 7 kluczowych błędach, które warto unikać podczas prowadzenia kampanii płatnych.
Nieodpowiedni dobór słów kluczowych
Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep z ubraniami sportowymi. Chcesz kierować swoją reklamę do odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą.
Zbyt ogólne frazy, które przyciągną zbyt szeroką grupę odbiorców to błędy w Google Ads, których należy unikać.
W tym przypadku fraza taka jak „ubrania”, nie sprawdzi się, ponieważ przyciągnie ona użytkowników zainteresowanych różnymi rodzajami ubrań, niekoniecznie sportowymi.
Podziel swoje słowa kluczowe na różne grupy tematyczne. Na przykład odpowiednia grupa reklam przypisana do osobnej kategorii produktów. Pozwala to na lepszą personalizację treści reklamowych.
Poprawna selekcja fraz kluczowych zwiększa szanse na dotarcie do osób faktycznie zainteresowanych produktem czy usługą, co przekłada się na lepszą efektywność kampanii.
Brak wykluczania błędnych wyszukiwań
Unikanie błędnych słów kluczowych to jedno. Na jakie pułapki musi jeszcze zwracać uwagę specjalista Ads?
Błędem jest niezarządzanie frazami wykluczającymi.
Pomijanie tego kroku może skutkować marnowanie budżetu na nieprawidłowe kliknięcia niewłaściwej grupy odbiorców. Wykorzystuj frazy wykluczające, aby precyzyjnie kontrolować na jakie zapytania Twoje reklamy się wyświetlają. Na przykład, dodając „używane” do słów kluczowych, unikasz pokazywania się w wynikach wyszukiwania związanych z używanymi produktami.
Efektywne zarządzanie frazami wykluczającymi to nie tylko oszczędność budżetu, ale również zwiększenie skuteczności kampanii reklamowych poprzez dotarcie do osób zainteresowanych zakupem.
Wybór nieodpowiedniej lokalizacji
Jeśli Twoje produkty lub usługi są skoncentrowane na określonym obszarze, to skonfiguruj kampanię tak, aby trafiała do miejscowości lub krajów, gdzie istnieje możliwość zamówienia produktu lub usługi. Precyzyjne dopasowanie obszarów docelowych pozwala efektywnie zarządzać budżetem i kierować reklamy do rzeczywistych potencjalnych klientów.
Niedostosowana strategia ustalania stawek i odpowiedni cel kampanii
Istotnym błędem podczas kreowania kampanii jest brak strategii marketingowej, w tym strategii ustalania stawek. Jednym z elementów wpływających na efektywność działań, jest również precyzyjne określenie celów kampanii, by móc później monitorować efekty i modyfikować ustawienia w razie potrzeby.
Dlatego: nie zapominaj o wybraniu odpowiedniego celu kampanii (poniżej podpowiadam, jaki możesz wybrać) oraz określ realny budżet reklamowy.
Brak zdefiniowanego celu kampanii.
Może to być np. to zwiększenie świadomości, generowanie leadów czy sprzedaż produktów, a następnie dostosuj strategię stawek do tego celu. Wykorzystaj strategię ustalania stawek, która uwzględnia specyfikę kampanii, preferencje odbiorców oraz etapy lejka zakupowego. Pamiętaj, ze brak dostosowania stawek do kluczowych słów może prowadzić do niskiej jakości ruchu na stronie
Brak odpowiedniej strategii ustalania stawek i brak jasno określonego celu kampaniach Google Ads czy Microsofts Ads.
Brak celu oraz brak przemyślanej strategii dotyczącej stawek to błędy, które mogą znacznie ograniczyć skuteczność reklam. Dostosowana strategia stawek i klarownie określony cel kampanii pozwala zwiększyć efektywności kampanii oraz bardziej skoncentrować działania kampanii na osiągnięcie zamierzonych rezultatów.
Niedostosowanie stawki do urządzeń
W obecnych czasach urządzenia mobilne wyprzedzają w kwestii popularności tradycyjne rozwiązania. Warto przeanalizować, jak Twoi potencjalni klienci najchętniej korzystają z internetu i dopasować do ich potrzeb kampanie. Może to wymagać określonego dostosowania stawki. Błędem jest unikanie tego kroku, czyli:
Brak dostosowania stawek do typu urządzenia.
Użytkownicy korzystający z różnych urządzeń (mobilne, desktopy, tablety) często mają różne cele i preferencje zakupowe. Dlatego w kontekście kampanii reklamowej, dostosowanie stawek do różnych rodzajów urządzeń jest kluczowym elementem optymalizacji. Ignorowanie tego aspektu może prowadzić do przepalania budżetu i kierowania reklam tam, gdzie mamy mniejszą szansę na konwersję.
Sieć reklamowa i sieć wyszukiwania – brak rozróżnienia
Sieć wyszukiwania i sieć reklamowa wymagają innego podejścia do optymalizacji kampanii.
Błędem jest brak dostosowania strategii reklamowej do medium, w którym wyświetlą się kampanie.
Rozdzielenie kampanii pozwala na bardziej precyzyjną optymalizację i analizę skuteczności. Możesz dostosowywać odpowiednią strategię, budżet oraz treści reklamowe zgodnie z możliwościami każdej z sieci. Pozwoli to też dostosowanie reklamy do różnych intencji użytkowników i bardziej efektywne wykorzystanie różnorodnych formatów reklamowych dostępnych w obu sieciach.
Brak rozszerzeń
Reklamy z rozszerzeniami zajmują więcej miejsca na stronie wyników wyszukiwania, co pozwala zwrócić większą uwagę użytkowników. Dlatego:
Brak rozszerzeń do reklam zmniejsza efektywność kampanii.
Co więcej, rozszerzenia pozwalają na dodawanie istotnych informacji, takich jak linki do konkretnych podstron, numeru telefonu, lokalizacji czy objaśnień. Brak rozszerzeń oznacza utratę okazji do przekazania dodatkowych informacji klientowi.
Używanie rozszerzeń w kampaniach Google Ads czy Microsoft Ads jest kluczowe dla zwiększenia widoczności czy atrakcyjności reklam.
Błędy w Google Ads – podsumowanie
Błędy w Google Ads zdarzają się, ale warto nauczyć się, jak ich unikać. W systemach reklamowych Google Ads czy Microsofts Ads można popełnić wiele błędów podczas ustawiania kampanii. Należą do nich:
- Dobór nieodpowiednich (np. zbyt ogólnych) słów kluczowych.
- Brak zarządzania negatywnymi słowami kluczowymi.
- Brak strategii ustalania stawek i celu kampanii.
- Nieokreślenie lokalizacji.
- Niedostosowanie stawki reklam do urządzeń preferowanych przez odbiorców.
- Brak dostosowania reklam do medium, w którym zostaną wyświetlone.
Dlatego warto ich się ustrzec, aby osiągnąć zamierzone cele. Unikanie tych 7 błędów nie tylko przyczyni się do bardziej efektywnego dotarcia do odpowiedniej grupy odbiorców, ale także pozwala na optymalne wykorzystanie budżetu reklamowego.
Odezwij się do nas, by współpracować ze specjalistami. Zadbamy o to, by w Twoich kampaniach niczego nie zabrakło!