Skrypty Google Ads – automatyczna optymalizacja kampanii

Skrypty Google Ads - automatyzuj pracę Blob

Konta Google Ads często wymagają optymalizacji i odświeżenia, a co za tym idzie wykluczenia nietrafnych słów kluczowych, wstrzymania słabo sprzedających się produktów czy uruchomienia nowych reklam po weekendzie.

Te i inne rzeczy zazwyczaj zajmują dużo czasu, który z pewnością moglibyśmy poświęcić na opracowanie nowej strategii czy wdrażanie nowoczesnych rozwiązań. Z pomocą przychodzą nam Skrypty Google Ads, które zostały stworzone z myślą, aby usprawnić naszą pracę i zaoszczędzić cenny czas.

Czym są skrypty Google Ads?

Skrypty Google Ads to fragmenty kodu JavaScript, które pozwalają automatycznie wprowadzać zmiany na koncie Google Ads. Szczególnie to sprawdza się przy pracy na dużych kontach, kiedy część działań możemy powierzyć automatyzacji.

Skrypty Google Ads nie wymagają zaawansowanej znajomości języka JavaScript, ale warto mieć chociażby podstawową wiedzę na ten temat. Pamiętaj, że zmian zamieszczonych za pomocą skryptów nie można cofnąć. Jeśli chcesz zaplanować i wprowadzić niewielkie poprawki (np. wstrzymać / uruchomić kampanię bądź zmienić budżety), to skorzystaj lepiej z reguł.

Gotowe skrypty można znaleźć w oficjalnej bibliotece skryptów od Google, jak również na innych stronach o podobnej tematyce. Jednak trzeba wnikliwie czytać opis i przeznaczenie tych skryptów, aby uniknąć popełnienia błędów.

Często skrypty są dzielone według zadań, które wykonują:

  • generowanie raportów dotyczących wybranych elementów na koncie Google Ads;
  • optymalizacja stawek w kampaniach;
  • narzędzia wprowadzające zmiany w wybranych elementach struktury kampanii;
  • zmiany wyniku optymalizacji kampanii;
  • powiadomienia i błędy dotyczące wybranych elementów naszego konta.

Jak widzisz, możliwości jest naprawdę sporo.

Gdzie znajdują się skrypty Google Ads?

Skrypty na koncie możesz znaleźć, wchodząc do zakładki “Narzędzia i Ustawienia”, a następnie “Działania zbiorcze”“Skrypty”.
Skrypty w Google Ads
Tworząc nowy, wklej kod w pole edytora i autoryzuj skrypt:
Autoryzacja skryptu
Po dodaniu skryptu możesz go sprawdzić za pomocą opcji “Podgląd”.

W głównym menu masz możliwość wprowadzania zmian dotyczących ustawień skryptu, np. ustawić częstotliwość lub wstrzymać.
Zmiany w skrypcie

Przydatne skrypty Google Ads

Poznaj dwa proste skrypty do implementacji, które pomogą Ci usprawnić pracę na Twoim koncie Google Ads.

Skrypt Budget Protector

Niekiedy możesz zauważyć, że kampania w ciągu dnia przekroczyła budżet dzienny nawet dwukrotnie. Jeśli chcesz uniknąć takich sytuacji, dodaj skrypt Budget Protector, który będzie wstrzymywał kampanię po przekroczeniu budżetu dziennego.

Wystarczy tylko nadać etykietę kampanii, którą ma sprawdzać skrypt.
Skrypt Budget Protector
Następnie wpisać nazwę etykiety do części zmiennej.
Budget Protector

Skrypt Link Checker

Ze skryptem Link Checker masz pewność, że użytkownik po kliknięciu w reklamę (za którą zawsze płacimy) trafi do działającej strony internetowej. Skrypt ten sprawdza, czy wszystkie URL podane w reklamach, słowach kluczowych i linkach do podstron działają poprawnie – tzn. czy po ich kliknięciu nie pojawia się błąd 404 lub inny komunikat niedziałającej strony.

Skrypt Link Checker składa się z dwóch części:

Pierwsza – arkusz kalkulacyjny Google, w którym możesz wybrać podstawowe ustawienia skryptu dotyczące powiadomień, zakresu analizy czy częstotliwości.
Link Checker skrypt
Druga część to sam skrypt. Wszystko, co musisz tu zrobić to:

  • wpisać link do arkuszu, gdzie będzie pojawiać się informacja na temat niedziałających linków;
  • podać adres email, na który będą wysyłane powiadomienia.

Ważne, żeby w ustawieniach linka wybrać “każda osoba mająca link – edytor”.
Skrypty Google Ads: Skrypt Link Checker konfiguracja

Podsumowanie informacji o skryptach Google Ads

Skrypty Google Ads pozwalają zautomatyzować rutynowe zadania i zaoszczędzić sporo cennego czasu, a ich implementacja nie wymaga zaawansowanej znajomości kodów programowania.

Pamiętaj jednak, że skrypty Google Ads są tylko narzędziami, które pomogą usprawnić Twoje decyzje optymalizacyjne, ale nie mogą ich zastąpić. Automatyzacja działa, gdy jest dostosowana do konkretnych celów konta lub kampanii.

Sprawdź zakładkę Oferta i napisz do nas, jeżeli chcesz sprawdzić skuteczność skryptów na Swoim koncie Google Ads. Chętnie Ci pomożemy.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: