Rozszerzenie promocji – nowość w reklamach Google AdWords

Blob

Rozszerzenie promocji jest już dostępne na polskich kontach AdWords. Google co jakiś czas dodaje funkcje, które mają pomóc marketerom w przyciągnięciu uwagi potencjalnych klientów. Dzięki nowemu rozszerzeniu użytkownicy od razu zobaczą informację o wysokości zniżki oraz dowiedzą się jakiego produktu dotyczy oferta.

Podgląd reklamy z rozszerzeniem promocji na komputerze

Podgląd reklamy z rozszerzeniem promocji na komputerze

W którym miejscu zostanie wyświetlone rozszerzenie promocji?

Rozszerzenie promocji pojawia się na urządzeniach mobilnych i/lub komputerach. Jak wszystkie inne, dostępne rozszerzenia widoczne jest na dole reklamy tekstowej.

Podgląd rozszerzenia na urządzeniach mobilnych

Podgląd rozszerzenia na urządzeniach mobilnych

Oferty promocyjne zostają przedstawione w sposób przyciągający wzrok odbiorcy. Jeśli użytkownik zobaczy reklamę na komputerze, na pewno zwróci uwagę na słowo “Okazja”. 🙂 W przypadku urządzeń mobilnych rozszerzenie oznaczone jest ikoną metki.

Dodatkowo masz możliwość ustawienia oferty na specjalne okazje. Wówczas odbiorcy, obok tekstu dotyczącego promocji zobaczą pogrubioną etykietę np. Halloween. W każdej promocji możesz zamieścić szczegółowe informacje.

Co ważne, gdy potencjalny klient kliknie rozszerzenie, przejdzie do strony, na której znajduje się oferta.  

Jak ustawić rozszerzenia promocji?

Dodanie rozszerzenia promocji możliwe jest dla wszystkich kont, które korzystają z nowego interfejsu Google Adwords. Możesz ustawić je na poziomie konta, kampanii lub grupy reklam.

Rozszerzenia reklam

Rozszerzenia reklam

Przejdź do rozszerzeń, a następnie kliknij rozszerzenie promocji. Wybierz na jakim poziomie ma zostać dodane.

Okazje w rozszerzeniach promocji

Okazje w rozszerzeniach promocji

Możesz wybrać okazję, z powodu której oferta jest dostępna. Musisz jednak zwrócić uwagę, że każde wybrane wydarzenie ma określony zakres dat, w których może być wyświetlane. Jeśli nie wybierzesz żadnego święta, rozszerzenie będzie wyświetlane bez ograniczenia. Okazje ustawione są chronologicznie.

W następnym kroku określ język oraz walutę. Wybierz pieniężną lub procentową zniżkę.

Ustawienia rozszerzeń

Uzupełnij pole wskazujące produkt, który obejmuje promocja oraz wstaw adres URL, gdzie po przejściu użytkownik będzie mógł skorzystać z oferty.

Jeśli Twoja promocja wymaga spełnienia dodatkowych warunków, musisz je zamieścić . Do wyboru masz dwie opcje “przy zamówieniach powyżej” oraz “kod promocyjny”. Informacje te zostaną wyświetlone w rozszerzeniu.

Warto zwrócić uwagę na punkt dotyczący obowiązywania promocji. Możesz ustawić datę jej rozpoczęcia oraz zakończenia – użytkownicy w rozszerzeniu dowiedzą się, jak długo potrwa oferta specjalna.

W opcjach zaawansowanych ustawisz, czy rozszerzenie zostanie wyświetlone tylko na urządzeniach mobilnych, czy także na komputerach.

Masz także możliwość dodania harmonogramu, dzięki któremu rozszerzenie będzie wyświetlać się tylko o określonym przez Ciebie czasie.

Pamiętaj o zapisaniu ustawień.

Podsumowanie

Rozszerzenie promocji to nie tylko szansa na przyciągnięcie uwagi użytkownika. To także możliwość przedstawienia potencjalnym klientom aktualnych promocji bez konieczności ustawiania nowych reklam.

Jesteście ciekawi, czy rozszerzenie promocji wpłynie na skuteczność Waszych reklam?

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: