Rozszerzenia graficzne Google Ads
Rozszerzenia graficzne to nowy rodzaj rozszerzeń reklam dostępny na kontach Google Ads. Takie rozszerzenia wzbogacą reklamę tekstową i mogą polepszyć jej skuteczność dzięki zaprezentowaniu produktu czy usługi za pomocą atrakcyjnych grafik lub zdjęć.
Przykład reklamy z rozszerzeniem graficznym
Rozszerzenia graficzne można dodać na poziomie kampanii jak i grupy reklam. Od struktury konta Google Ads będzie zależało to na jakim poziomie je dodać. Powinny one tematycznie pasować do nagłówka i tekstu reklamy.
Jakie warunki trzeba spełnić, aby uruchomić rozszerzenia graficzne?
Obecnie z tych rozszerzeń reklam mogą korzystać użytkownicy, którzy mają odpowiednią historię konta Google Ads, a dokładniej:
- konto ma dobrą historię przestrzegania zasad reklamowych,
- od daty utworzenia konta minęło co najmniej 90 dni,
- konto ma wybraną odpowiednią branżę – nie można wyświetlać takich rozszerzeń dla treści kontrowersyjnych jak np. hazard, alkohol, treści erotyczne.
Oprócz wymogów dotyczących historii konta należy także pamiętać o przestrzeganiu zasad Google co do formatu i jakości publikowanych zdjęć. Ponadto reklamodawca musi potwierdzić, że jest właścicielem praw do obrazów.
Jaki jest koszt rozszerzeń graficznych?
Podobnie jak w przypadku reklam tekstowych w wyszukiwarce Google, opłata naliczana jest za kliknięcie. Obraz w takim rozszerzeniu można kliknąć, a opłata jest pobierana tak jak za kliknięcie nagłówka reklamy tekstowej w postaci stawki CPC (Cost Per Click).
Specyfikacja obrazu
Możesz dodać grafikę lub zdjęcie w formatach PNG, JPG oraz statyczny GIF. Maksymalna dopuszczalna wielkość pliku to 5 MB. Wymagana rozdzielczość obrazu to:
- kwadrat – współczynnik proporcji 1×1 – minimalny rozmiar to 300×300, a zalecany to 1200×1200,
- prostokąt poziomy – współczynnik proporcji 1,91×1 – minimalny rozmiar 600×314, a zalecany 1200×628.
Skoncentruj się na obrazach kwadratowych, ponieważ są one wymagane, jednak dodanie obrazów w obu proporcjach pozwoli na więcej wyświetleń.
Można wybrać maksymalnie 20 obrazów do wykorzystania w rozszerzeniu graficznym.
Jakie grafiki zostaną odrzucone?
Zanim rozszerzenia graficzne zostaną zakwalifikowane do wyświetlenia muszą przejść kontrolę pod kątem jakości i zgodności z zasadami Google. Zwróć uwagę na poniższą listę, aby uniknąć odrzucenia rozszerzeń graficznych:
- Niewyraźny lub rozmyty obraz – zdjęcia lub grafiki muszę być wyraźne, a produkty prezentowane na nich dobrze widoczne.
- Zniekształcony obraz – przedmioty widoczne na zdjęciu muszą być łatwe do rozpoznania. Niedopuszczalne jest przerabianie zdjęć, które utrudni identyfikację prezentowanego produktu.
- Obraz zawierający zbyt dużo pustego miejsca – produkt musi być dobrze widoczny, dlatego to na nim należy się najbardziej skupić i pokazać go z bliższej perspektywy. Zbyt duża ilość pustego miejsca (tło) może negatywnie wpłynąć na widoczność reklamowanego produktu.
- Obrazy z nakładką tekstową lub graficzną z logo marki – obraz musi prezentować produkt lub usługę, a nie logo Twojej firmy. Odrzucone zostaną również wszelkie grafiki zawierające tekst promocyjny.
- Kolaż – czyli kilka zdjęć obok siebie.
- Nieprawidłowo przycięty obraz – na przykład zawierający część produktu, utrudniający jego rozpoznanie
- Niedozwolone treści – przykładowo zdjęcia przedstawiające nagość.
Podsumowanie
Rozszerzenia graficzne to wyróżnik dla Twojej reklamy tekstowej w wyszukiwarce Google. Dzięki różnorodnym i trafnym obrazom pasującym do nagłówków i tekstów reklamy możesz dodatkowo zachęcić użytkowników do kliknięcia reklamy i wybrania Twojej oferty.
Sprawdź jak kampanie Google Ads mogą pomóc Twojej firmie!