Rozszerzenia graficzne Google Ads

rozszerzenia-reklam-google-ads Blob

Rozszerzenia graficzne to nowy rodzaj rozszerzeń reklam dostępny na kontach Google Ads. Takie rozszerzenia wzbogacą reklamę tekstową i mogą polepszyć jej skuteczność dzięki zaprezentowaniu produktu czy usługi za pomocą atrakcyjnych grafik lub zdjęć.

rozszerzenie-graficzne-google-ads

Przykład reklamy z rozszerzeniem graficznym

Rozszerzenia graficzne można dodać na poziomie kampanii jak i grupy reklam. Od struktury konta Google Ads będzie zależało to na jakim poziomie je dodać. Powinny one tematycznie pasować do nagłówka i tekstu reklamy.

dodaj-rozszerzenie-graficzne-google-ads

Jakie warunki trzeba spełnić, aby uruchomić rozszerzenia graficzne?

Obecnie z tych rozszerzeń reklam mogą korzystać użytkownicy, którzy mają odpowiednią historię konta Google Ads, a dokładniej:

  • konto ma dobrą historię przestrzegania zasad reklamowych,
  • od daty utworzenia konta minęło co najmniej 90 dni,
  • konto ma wybraną odpowiednią branżę – nie można wyświetlać takich rozszerzeń dla treści kontrowersyjnych jak np. hazard, alkohol, treści erotyczne.

Oprócz wymogów dotyczących historii konta należy także pamiętać o przestrzeganiu zasad Google co do formatu i jakości publikowanych zdjęć. Ponadto reklamodawca musi potwierdzić, że jest właścicielem praw do  obrazów.

 

Jaki jest koszt rozszerzeń graficznych?

Podobnie jak w przypadku reklam tekstowych w wyszukiwarce Google, opłata naliczana jest za kliknięcie. Obraz w takim rozszerzeniu można kliknąć, a opłata jest pobierana tak jak za kliknięcie nagłówka reklamy tekstowej w postaci stawki CPC (Cost Per Click). 

 

Specyfikacja obrazu

Możesz dodać grafikę lub zdjęcie w formatach PNG, JPG oraz statyczny GIF. Maksymalna dopuszczalna wielkość pliku to 5 MB. Wymagana rozdzielczość obrazu to:

  • kwadrat – współczynnik proporcji 1×1 – minimalny rozmiar to 300×300, a zalecany to 1200×1200,
  • prostokąt poziomy – współczynnik proporcji 1,91×1 – minimalny rozmiar 600×314, a zalecany 1200×628.

Skoncentruj się na obrazach kwadratowych, ponieważ są one wymagane, jednak dodanie obrazów w obu proporcjach pozwoli na więcej wyświetleń.

Można wybrać maksymalnie 20 obrazów do wykorzystania w rozszerzeniu graficznym.

 

Jakie grafiki zostaną odrzucone?

Zanim rozszerzenia graficzne zostaną zakwalifikowane do wyświetlenia muszą przejść kontrolę pod kątem jakości i zgodności z zasadami Google. Zwróć uwagę na poniższą listę, aby uniknąć odrzucenia rozszerzeń graficznych:

 

  1. Niewyraźny lub rozmyty obraz – zdjęcia lub grafiki muszę być wyraźne, a produkty prezentowane na nich dobrze widoczne.
  2. Zniekształcony obraz – przedmioty widoczne na zdjęciu muszą być łatwe do rozpoznania. Niedopuszczalne jest przerabianie zdjęć, które utrudni identyfikację prezentowanego produktu.
  3. Obraz zawierający zbyt dużo pustego miejsca – produkt musi być dobrze widoczny, dlatego to na nim należy się najbardziej skupić i pokazać go z bliższej perspektywy. Zbyt duża ilość pustego miejsca (tło) może negatywnie wpłynąć na widoczność reklamowanego produktu.
  4. Obrazy z nakładką tekstową lub graficzną z logo marki – obraz musi prezentować produkt lub usługę, a nie logo Twojej firmy. Odrzucone zostaną również wszelkie grafiki zawierające tekst promocyjny.
  5. Kolaż – czyli kilka zdjęć obok siebie.
  6. Nieprawidłowo przycięty obraz – na przykład zawierający część produktu, utrudniający jego rozpoznanie
  7. Niedozwolone treści – przykładowo zdjęcia przedstawiające nagość.

Podsumowanie

Rozszerzenia graficzne to wyróżnik dla Twojej reklamy tekstowej w wyszukiwarce Google. Dzięki różnorodnym i trafnym obrazom pasującym do nagłówków i tekstów reklamy możesz dodatkowo zachęcić użytkowników do kliknięcia reklamy i wybrania Twojej oferty. 

Sprawdź jak kampanie Google Ads mogą pomóc Twojej firmie!

 

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: