Rozszerzenia reklam tekstowych w Bing Ads bez tajemnic
Bing Ads, czyli Microsoft Advertising posiada (podobnie jak Google Ads) szeroką paletę rozszerzeń do reklam. Rozszerzenia Bing Ads pozwalają wyświetlić w wyszukiwarce Bing więcej dodatkowych informacji, które zachęcą użytkownika do kliknięcia właśnie w Twoją reklamę i przejścia na stronę.
Rozszerzenia Bing Ads dostępne w Microsoft Advertising
W Bing Ads możesz skorzystać z 14 dostępnych rozszerzeń. Jest to zbliżona liczba rozszerzeń dostępnych w systemie reklamowym Google Ads. Poniżej pokrótce opiszę każde z dostępnych rozszerzeń, które mogą pojawić się obok Twojej reklamy.
W związku z tym, że system reklamowy Bing działa tylko w języku angielskim, przedstawię nazwy funkcjonalności w dwóch językach: oryginalnym i w polskim tłumaczeniu. Dzięki temu łatwiej będzie Ci odnaleźć poszczególne rozszerzenia reklam w Microsoft Advertising.
Część rozszerzeń jest podobna do tych znanych z systemu Google Ads. Mimo wszystko czasami występują między nimi drobne różnice. Jest też kilka nowości, których nie uświadczysz w Google i sądzę, że mogą wydać Ci się nawet ciekawym rozwiązaniem.
Lista rozszerzeń:
-
- Action extension [wezwanie do działania]
- App extension [rozszerzenie aplikacji]
- Call extension [rozszerzenie telefoniczne]
- Callout extension [rozszerzenie objaśnień]
- Filter link extension [rozszerzenie linków informacji w witrynie]
- Flyer extension [rozszerzenie ulotki]
- Image extension [rozszerzenie graficzne]
- Location Extension [rozszerzenie lokalizacji]
- Price extension [rozszerzenie cen]
- Promotion extension [rozszerzenie promocji]
- Review extension [rozszerzenie opinii]
- Sitelink extension [rozszerzenie linku do podstron]
- Structured snippet extension [rozszerzenie informacji w witrynie]
- Video extension [rozszerzenie wideo]
Action extension [wezwanie do działania]
W Bing Ads możesz wybierać spośród ponad 20 gotowych wezwań do działania.
Wezwanie pojawia się obok reklamy, w formie przycisku, który umożliwia natychmiastową interakcję z reklamą, w celu złożenia zamówienia lub np. rezerwacji pokoju w hotelu.
App extension [rozszerzenie aplikacji]
Użycie rozszerzenia promocji aplikacji pozwala dodać do reklamy dodatkowy element wizualny zachęcający użytkownika do pobrania Twojego programu. Przy tworzeniu tego typu rozszerzenia potrzebujesz jedynie linku do Twojej aplikacji prowadzącego do jednego ze znanych sklepów – Google Play, App Store lub Windows Store oraz ID aplikacji, który znajdziesz w URL-u linku.
Call extension [rozszerzenie telefoniczne]
Jeżeli chcesz, żeby użytkownik mógł szybko skontaktować się z Twoją firmą, to rozszerzenie telefoniczne jest idealnym do tego rozwiązaniem.
Możesz również skorzystać z opcji przekierowania przez specjalnie przygotowany do tego numer Microsoft Advertising. Jednak, aby móc skorzystać z tej funkcji, musisz mieć:
- minimum 10 kliknięć w reklamę
- oraz wydatki w poprzednim cyklu rozliczeniowym powyżej 40 zł.
Callout extension [rozszerzenie objaśnień]
Rozszerzenia objaśnień możesz wykorzystać do wskazania unikatowych cech sprzedawanych przez ciebie produktu lub usług albo podkreślić co wyróżnia cię spośród innych firm w Twojej branży.
Filter link extension [rozszerzenie linków do informacji w witrynie]
Rozszerzenie linków informacji w witrynie to rozbudowana wersja tradycyjnego rozszerzenia linków. Pozwala również określić konkretne atrybuty twojej usługi lub produktów. Każdy element możesz osobno kliknąć, co przeniesie Cię na konkretną podstronę w witrynie internetowej.
Flyer extension [rozszerzenie ulotki]
Rozszerzenie ulotki pokazuje w formie graficznej szczegółowe informacje na temat twojej usługi, produktu lub promocji. Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony do folderu reklamowego na Twojej stronie. Obecnie możliwość tworzenia takiego rozszerzenia jest dostępna tylko na rynku amerykańskim.
Image extension [rozszerzenie graficzne]
Wizualne elementy reklamy, w szczególności w przypadku reklam tekstowych, przyciągają uwagę użytkowników. Dlatego warto zadbać, żeby takiego rozszerzania przedstawiającego produkt lub usługę nie zabrakło w Twojej reklamie. To zabieg budujący zaufanie do Twojej firmy
Location Extension [rozszerzenie lokalizacji]
Rozszerzenie lokalizacji jest bardzo dobrze znane z systemu reklamowego Google Ads. Pokazuje konkretny adres siedziby firmy oraz to, w jakiej odległości znajduje się od Twojej obecnej lokalizacji.
Price extension [rozszerzenie cen]
Za pomocą tego rozszerzenia możesz pokazać konkretne usługi lub towary z przypisaną do nich ceną.
Promotion extension [rozszerzenie promocji]
Jeżeli:
-
-
- przygotowujesz promocje z okazji Black Friday czy Cyber Monday
- lub szykujesz wyprzedaż swoich produktów
- albo masz obecnie promocję na swoje usługi,
-
to rozszerzenie promocji może świetnie pomóc Ci w tej akcji marketingowej.
Review extension [rozszerzenie opinii]
Jednym z ciekawszych rodzajów rozszerzeń, których nie spotkamy w systemie reklamowym Google Ads, jest rozszerzenie opinii. Wiesz zapewne, jak ważna jest pozytywna opinia Twoich konsumentów oraz jak opinia może wpłynąć na przyszłe zakupy. Jeśli możesz poszczycić się opinią u jakiegoś znanego partnera, to warto to wykorzystać.
Sitelink extension [rozszerzenie linku do podstron]
Za pomocą tego rozszerzenia możesz umieścić w reklamie dodatkowe linki przenoszące użytkownika do konkretnej podstrony w twojej witrynie. Pozwala to wyróżnić najważniejsze dla Ciebie podstrony z ofertą w reklamie. W Bing Ads rozszerzenie na raz może wyświetlić od 2 do 6 linków do podstron.
Structured snippet extension [rozszerzenie informacji w witrynie]
Dzięki rozszerzeniu informacji w witrynie możesz przypisać do konkretnego nagłówka wartości opisujące najważniejsze cechy związane z wykonywaną przez Ciebie usługą lub sprzedawanymi produktami.
Video extension [rozszerzenie wideo]
Rozszerzenie wideo to interaktywna forma zaprezentowania produktów lub usług. Pojawia się w formie miniaturki obok reklamy tekstowej. Po kliknięciu obrazu film pojawia się w pełnowymiarowej skali z wezwaniem do działania.
Wyświetlanie i koszty rozszerzeń Bing Ads do reklam
Dodawanie rozszerzeń jest bezpłatne, a wszystkie kliknięcia są liczone jak zwykłe kliknięcie w reklamę. Nie musisz się obawiać, że po dodaniu dodatkowych informacji do reklamy koszty działań marketingowych gwałtownie wzrosną.
Widoczność
Nie możesz wybrać, które rozszerzenia oraz w jakiej liczbie pojawią się przy reklamie tekstowej. Jest to uzależnione do algorytmów, których używa Microsoft Advertising, aby jak najlepiej wykorzystać możliwości wyszukiwarki. Możesz spotkać się również z przypadkiem, kiedy Bing Ads nie wyświetli żadnego rozszerzenia.
Rozszerzenia Bing Ads: podsumowanie
Jak widzisz, rozszerzenia Bing Ads występują w wielu rodzajach mających różne zastosowania i funkcjonalności. Od Ciebie zależy, jakie będą odpowiednie dla Twojego biznesu. Zachęcam, żebyś skorzystał z tej możliwości.
Twoje reklamy będa dzięki temu bardziej widoczne oraz będziesz mógł lepiej opisać swoją usługę lub produkt. Dzięki temu, że użytkownicy już na samym początku zostaną odpowiednio poinformowani, będą bardziej skłonni kliknąć właśnie w Twoją reklamę.
Jeśli jesteś zainteresowany reklamą w wyszukiwarce Bing i chciałbyś to zlecić praktykom, to zapraszamy do kontaktu.