Reklamy dynamiczne na Facebooku – Katalog produktów

Dla właściciela sklepu internetowego, który chce korzystać z reklamy na Facebooku, szczególnie istotnym zagadnieniem powinno być utworzenie katalogu produktów. Dzięki niemu będzie mógł użyć reklam dynamicznych oraz formatu kolekcje, który pomoże jeszcze lepiej zaprezentować asortyment. W takim razie, jeśli jesteś związany z branżą ecommerce i zastanawiasz się, w jaki sposób wykorzystać Facebook Ads dla swojego biznesu, koniecznie poznaj informacje o sprzedaży z katalogu produktów.

Zalety wykorzystania katalogu produktów w reklamach na Facebooku

Katalog produktów pozwoli Ci przede wszystkim na uruchomienie reklam dynamicznych, czyli takich, które automatycznie będą pokazywały użytkownikom produkty, którymi są zainteresowani.

To doskonałe rozwiązanie w przypadku sklepów z dużym asortymentem. Gdy potencjalny klient trafi do Twojej witryny, obejrzy wybrany produkt, może nawet doda do koszyka, jednak nie kupi – dzięki reklamom dynamicznym zobaczy ten produkt ponownie.

Reklamy z wykorzystaniem katalogu produktów mogą być skierowane nie tylko do osób, które znają już Twoją stronę. Możliwe jest także tworzenie kreacji do szerszego grona odbiorców.

To niezwykła oszczędność czasu – reklamę tworzysz raz, a produkty zmieniane są automatycznie.

Kolejną zaletą katalogu jest możliwość użycia ciekawego formatu reklamowego, jakim jest kolekcja. Nadal niewiele sklepów wykorzystuje tę opcję. To doskonały sposób, by wyróżnić się na tle konkurencji!

Temat tworzenia takich reklam poruszymy wkrótce 🙂

Ponadto zyskujesz możliwość szybszego oznaczania produktów w postach!

Zwróć uwagę, że dzięki przesłanemu plikowi produktów nie będziesz musiał martwić się np. o aktualność cen – taki plik będzie odświeżany codziennie.

Jednak zacznijmy od początku, czyli od stworzenia katalogu.

Katalog produktów na Facebooku – źródła danych

Wiesz już jakie zalety ma wykorzystanie katalogu produktów.

To właśnie tam znajdą się produkty z Twojego sklepu. Jednak wcześniej muszą zostać do niego przesłane jako plik CSV, TSV lub XML. Każde takie zestawienie zawiera identyfikator produktu, jego nazwę, kategorię, informację o dostępności, adres URL produktu, adres URL obrazu oraz informacje o pozostałych cechach.

Jeśli masz już taki plik danych o produktach, ponieważ korzystasz np. z remarketingu dynamicznego Google AdWords, możesz wyeksportować ten sam plik wykorzystywany w Google Merchant Center do katalogu w Menedżerze reklam Facebooka.

Konfiguracja pliku z zestawieniem danych

Jeśli nie masz pliku z produktami, który możesz przesłać, by zacząć korzystać z katalogu produktów – musisz go stworzyć. Pamiętaj, by gotowy plik był w odpowiednim formacie (CSV, TSV lub XML).

Podczas konfiguracji katalogu, Facebook umożliwia pobranie szablonu CSV na podstawie, którego możesz stworzyć własne zestawienie.

Znajdują się w nim kolumny:

  • id, czyli unikalny identyfikator produktu (może mieć maksymalnie 100 znaków)
  • title – nazwa artykułu
  • description, opis produktu. Zwróć uwagę, by nie był zbyt długi. Musisz zmieścić się w 5000 znaków
  • availability to informacja o dostępności produktu (np. in stock, out of stock)
  • condition opisuje aktualny stan produktu w sklepie
  • price – po prostu cena produktu wraz z walutą (pamiętaj o dodaniu PLN)
  • link, czyli URL pod którym użytkownik znajdzie konkretny produkt
  • image_link – link obrazu, który ma zostać użyty w reklamach
  • brand – nazwa marki produktu
  • gtin – Globalny Numer Jednostki Handlowej
  • mpn – numer części producenta danego artykułu

Nazwy kolumn muszą być podane w języku angielskim.

Jak skonfigurować katalogu produktów?

Tworzenie katalogu możesz rozpocząć na dwa sposoby:

  • przechodząc do katalogów w Menedżerze firmy (rozwijane menu w lewym górnym rogu – wszystkie narzędzia – katalogi) – ten sposób wykorzystałam do zrzutów, które znajdziesz poniżej
  • wybierając w Menedżerze “Ustawienia firmowe” – tam w źródłach danych odnajdź katalogi

Oba rozwiązania doprowadzą Cię do opcji “Utwórz katalog” lub “Dodaj”.

Musisz wybrać rodzaj katalogu. W przypadku ecommerce będzie to E-handel (gdy przejdziesz do tworzenia z ustawień firmowych będą to “produkty”).

Następnie musisz wybrać właściciela katalogu i podać jego nazwę. Twój katalog został utworzony, musisz teraz dodać do niego produkty.

Kliknij “View Catalog” i “Dodaj produkty”. Wybierz “użyj zestawienia danych”. Dodawanie ręczne jest zalecane przez Facebooka w przypadku, gdy masz poniżej 50 produktów i nie pozwala na tworzenie reklam dynamicznych (jedynie na korzystanie z formatu kolekcji).

Po przejściu dalej znajdziesz właśnie możliwość pobrania szablonu CSV, o którym pisałam wyżej.

Ustal harmonogram przesyłania pliku. Dzięki temu dane w katalogu będą aktualizowane na bieżąco. Następnie wprowadź adres URL pliku danych.

Teraz wystarczy, że ustawisz harmonogram przesyłania (najlepiej w godzinach nocnych) i wybierzesz odpowiednią walutę. Zacznij przesyłanie.

W diagnostyce znajdziesz informację o ewentualnych błędach i problemach. Przechodząc do sekcji “Produkty” możesz zobaczyć liczbę produktów znajdujących się w katalogu. W Źródłach danych sprawdzisz, czy aktualizacje działają zgodnie z harmonogramem, a także zastosujesz reguły. W Zestawach produktów, możesz pogrupować swój asortyment według wybranego kryterium, co pomoże Ci podczas tworzenia kampanii produktowej.

Podsumowanie

Katalog produktów, to jeden z niezbędnych elementów kampanii reklamowych na Facebooku dla e-commerce. Reklamy produktowe tworzone za pomocą katalogu mogą zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie, więc nie warto z nich rezygnować!

Obserwuj nasz blog, już wkrótce dowiesz się, jak tworzyć reklamy dynamiczne na Facebooku.

PS Mam nadzieję, że w swojej witrynie masz wdrożony Piksel Facebooka! Jeśli nie, koniecznie nadrób zaległości 🙂 By korzystać z reklam dynamicznych, Twój Piksel musi monitorować dodatkowe zdarzenia (ViewContent, AddToCart, Purchase) oraz parametry (value, currency, content_ids).

 

Zobacz jak uruchomić pierwszą reklamę dynamiczną na Facebooku.