Reklamuj firmę w Gmailu – Gmail Sponsored Promotions

Nie ulega wątpliwości, że sprzedając produkty lub oferując usługi, chcesz pozyskiwać nowych klientów. Reklama online pojawiająca się na stronach internetowych jest natarczywa w stosunku do użytkownika, w związku z czym przestała przynosić zadowalające efekty. Jak dotrzeć z przekazem w bardziej subtelny sposób? Reklama w Gmailu pozwala na nienachalne zakomunikowanie potencjalnemu klientowi, że może być zainteresowany Twoją ofertą i zachęcenie do zapoznania z nią.

Reklama zwinięta

Jak wygląda reklama w poczcie Gmail?

Reklama w poczcie Gmail to inaczej Gmail Sponsored Promotion. Składa się z dwóch części: zwiniętej (zajawki)j i rozwiniętej.

Zajawka składa się z nazwy firmy oraz krótkiego tekstu. Reklama powinna być skonstruowana w taki sposób, aby zwinięta część zachęciła potencjalnego klienta do kliknięcia.

Google zadbało, by każdy użytkownik był świadomy, że kilka reklamę, a nie wiadomość prywatną. Właśnie dlatego przy treściach tego typu znajduje się żółty prostokąt z napisem “Reklama”.

Reklama rozwinięta

Kiedy reklama zostanie rozwinięta, użytkownik zobaczy wiadomość przypominającą newsletter. Co ciekawe taką reklamę może przesłać innym osobom, oznaczyć gwiazdką lub przenieść do odebranych.

W e-mailu marketingowym możemy spotkać się z różnymi formami przekazu, może to być: tekst, grafika lub film. Sprawdź, co najlepiej sprawdzi się dla Twojej firmy. Wiadomość przekazana użytkownikowi może zawierać także wezwanie do działania. Jeśli prowadzisz sklep online z odzieżą, a odbiorca rozwinie reklamę np. z sukienkami, możesz zamieścić call to action “Kup teraz”, po kliknięciu zostanie przekierowany na stronę www.

Skoro w części zwijanej celem było, aby odbiorca “otworzył” wiadomość, tak w rozwiniętej celem jest, aby przeszedł na stronę Twojej firmy. Podczas tworzenia reklamy do wyboru jest pięć szablonów: reklama graficzna, pojedyncza promocja, różne produkty, katalog, niestandardowy. Rolą agencji jest wybranie szablonu, który najlepiej sprawdzi się w reklamie.

Opłata zostanie naliczona w momencie rozwinięcia wiadomości. Nie zapłacisz za wszystkie inne kliknięcia, których dokona użytkownik.

Ważną informacją jest to, że reklamy dostosowują się do wielkości ekranu użytkownika. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ obecnie często do sprawdzania poczty wykorzystywane są urządzenia mobilne.

Komu zostanie pokazana reklama?

Sposobów kierowania reklamy jest kilka. Pod uwagę brane są takie kryteria jak: język, wiek, płeć, rodzaj urządzenia, lokalizacja, ostatnio dokonywane zakupu.

Jeśli kryterium kierowania będą słowa kluczowe i domeny, system przeskanuje maile, które użytkownicy otrzymywali, by wyszukać te słowa. Przy kierowaniu na domeny, reklama zostanie wyświetlona osobom, które otrzymywały wiadomości z podanych domen.

System otrzymuje także cenne informacje dotyczące zainteresowań.

Warto wspomnieć, że Google dba o treści, jakie przesyłane są odbiorcom. W związku z czym, przy analizie nie bierze pod uwagę wiadomości oznaczonych jako spam.

Blokowanie reklamodawcy oraz dostosowanie ustawienia reklam

Wskazówka dla użytkowników poczty Gmail

Jeśli nie jesteś zadowolony z reklamy, jaka została Ci wyświetlona w Gmailu, musisz wiedzieć, że masz możliwość zablokowania reklamodawcy. Aby przejść do wszystkich ustawień wystarczy, że klikniesz ikonkę znajdującą się przy żółtym prostokącie, a następnie “zarządzaj reklamami tego typu”.

Warto skorzystać także z dostosowania ustawień reklam. Dzięki tym ustawieniom wyświetlane będą reklamy, które z jeszcze większym prawdopodobieństwem Cię zainteresują.

W ustawieniach tych możesz edytować także dane z konta Google oraz zobaczyć listę zablokowanych reklam. Maksymalnie możesz zablokować 500 reklamodawców.

Dostosowanie reklam to ważna kwestia także dla reklamodawcy – jeśli większość użytkowników poczty Gmail określi, co jest dla nich interesujące, Twoje reklamy będą skuteczniejsze.

Korzyści wynikające z Gmail Sponsored Promotion

Główną zaletą reklamy w Gmailu jest jest forma bardziej osobistego kontaktu z odbiorcą. Dzięki takiej reklamie masz możliwość dotarcia do wielu odbiorców, wśród których znajdują się użytkownicy, którzy być może nie znają Twojej marki, a zainteresowani są produktami/usługami, które oferujesz.

Chciałbyś reklamować swoją firmę w Gmailu? Skontaktuj się z nami, pomożemy Ci osiągnąć cel!