Reklama w Gmailu – Twój sposób promocji biznesu
Być może przy okazji reklamy w Gmailu słyszałeś kiedyś o kampanii reklamowej o nazwie Gmail Sponsored Promotions (GSP). Jeśli nie, to nic nie szkodzi – nic Cię nie ominęło. Kampania została ostatecznie wycofana 28 czerwca 2022 roku na rzecz kampanii Discovery. Za jej pomocą w systemie reklamowym Google Ads Twoje reklamy trafiały wyłącznie i bezpośrednio do skrzynek odbiorczych użytkowników Gmaila. Mnie jednak interesuje to, co teraz oferuje Ci reklama w Gmailu.
Dlatego z artykułu dowiesz się, jak dzisiaj dotrzeć do użytkowników, którzy na co dzień korzystają z tej najpopularniejsze poczty w Polsce.
Kto powinien skorzystać z reklamy w Gmailu?
Zacznijmy od tego, kto powinien uwzględnić w swojej strategii marketingowej reklamy w Gmailu. Z tej formy reklamy mogą skorzystać zarówno firmy oferujące produkty, jak i usługi bez względu na rodzaj branży.
Reklamy, które wyświetlają się w Gmailu, są szczególnie atrakcyjne dla tych, którzy:
- pragną wzmocnić świadomość marki,
- promować nowe oferty,
- a także skorzystać z remarketingu.
Dodatkowo, dzięki możliwości targetowania, masz możliwość skierowania reklamy do konkretnych grup demograficznych wedlug zainteresowań czy zachowań. Warto pamiętać, że Google przy personalizacji reklam wykorzystuje dane, które są dostępne w Centrum Reklamy każdego użytkownika, zawartych na jego koncie.
Według badań Megapanel w 2023 roku ponad 17 mln. użytkowników w Polsce przeglądało pocztę w Gmailu za pomocą aplikacji i jest to zarazem również najpopularniejsza poczta online w naszym kraju.
To szczególnie istotne, jeśli wykluczasz kategorie aplikacji na koncie reklamowym. W takim przypadku podczas wykluczania zwróć uwagę na kategorię “komunikacja” w Google Play i kategorię “produktywność” w Apple Store, gdzie ukrywa się właśnie aplikacja do Gmaila.
Jak działa reklama w Gmailu?
Reklama w skrzynce odbiorczej Gmail wyróżnia się unikalnym mechanizmem działania, dostarczając przekazy bezpośrednio do użytkowników w ich prywatnym środowisku. Poprzez reklamę graficzną w Gmailu reklamy są subtelnie umieszczone w zakładkach, wzbudzając zainteresowanie bez naruszania prywatności.
Obecnie Google daje możliwość skorzystania z reklamy w Gmailu w kilku rodzajów kampanii. Z reklamą w Gmailu możesz spotkać się w kampaniach typu:
- Performance Max;
- Kampania Promująca Aplikację;
- Kampania Deman Gen (dawniej Discovery);
- Display.
Przy tworzeniu kampanii nie ma żadnych dodatkowych opcji, które trzeba zaznaczyć, żeby wyświetlać się w Gmailu. Jest to standardowy proces tworzenia kampanii reklamowej, który zaczyna się od wyboru odpowiednich ustawień wymaganych przez Google. Należy skonfigurować grupy reklamowe i dostosować treści reklam do preferencji docelowej grupy odbiorców.
Również personalizacja treści jest kluczowym elementem sukcesu w reklamy w Gmailu. Warto zatem zainwestować swój czas w stworzenie treści dopasowanych do profilu naszego odbiorcy.
Gdzie się wyświetla reklama Gmail i jak wygląda?
Możliwe, że kampania, za pomocą której kierowane były reklamy do skrzynek pocztowych Gmail się zmieniła, ale forma graficzna nie uległa dużym zmianom.
Typowa reklama wyświetlana w Gmailu składa się z kilku standardowych elementów, jak:
- grafika;
- logo;
- nagłówek;
- nazwa marki;
- opis;
- oraz linku url, który przenosi użytkownika na stronę docelową reklamodawcy.
Reklamy są subtelnie umieszczone w zakładkach “Oferty” i “Społeczność”. Po kliknięciu w reklamę przenośni nas na stronę reklamodawcy.
Wiadomości reklamowe są oznaczone przez Google, które można dostrzec nad nazwą marki.
Podsumowanie
Reklama w Gmailu jest subtelna i integruje się z naturalnymi treściami w skrzynce odbiorczej. Dzięki temu stanowi skuteczny sposób na dotarcie do użytkowników w ich prywatnej przestrzeni, respektując przy tym prywatność odbiorcy.
Niezależnie od rozmiaru przedsiębiorstwa czy branży, każdy, kto pragnie budować relacje z klientami w ich skrzynkach odbiorczych, może czerpać korzyści z potencjału reklamy w Gmailu za pomocą reklam Google Ads. Skontaktuj się z nami, by poznać możliwości reklamowe dostosowane do Twojego biznesu.