Reklama na Messenger – Zachęć odbiorców do kontaktu

Zapewne wiesz, że wykorzystując reklamy na Facebooku, masz do wyboru wiele celów. Jednym z nich jest cel – Wiadomości, czyli reklama na Messenger. Musisz wiedzieć, że daje ona kilka możliwości. Dzięki niej zachęcisz odbiorców do rozpoczęcia konwersacji z Twoim fanpage lub skierujesz reklamę do osób, które już wcześniej pisały do Twojej strony. W tym wpisie pokażę Ci, jak przygotować reklamę pozyskującą wiadomości, ponieważ jest to naprawdę ciekawa opcja.

Cele reklamowe Facebook

Cel Wiadomości w Menedżerze reklam na Facebooku

Cel Wiadomości, a umiejscowienie w Messengerze

Aby uniknąć nieporozumień, myślę, że warto wyjaśnić, że większość reklam możesz umieścić w Messengerze. Oznacza to, że użytkownicy tej aplikacji zobaczą Twoją reklamę pośród wiadomości od swoich znajomych.

Konfiguracja zestawu reklam FB Ads - umiejscowienie

Konfiguracja zestawu reklam FB Ads – umiejscowienie

Umiejscowienie zaznaczasz w trakcie tworzenia zestawu reklam w Menedżerze reklam.

Przykład reklamy w Messengerze

Przykład reklamy w Messengerze

W zależności od wybranego celu, po kliknięciu reklamy, użytkownikowi może np. zostać wyświetlona witryna Twojej firmy, mapka dojazdu lub może zostać otwarta konwersacja w Messengerze.

Zwróć uwagę, że wiele zależy także od wezwania do działania wybranego podczas tworzenia reklamy.

Niech użytkownicy wysyłają do Ciebie wiadomości!

Jeśli chcesz, by użytkownicy pisali do Twojej strony, w Menedżerze reklam wybierz cel Wiadomości.

Wybór typu reklamy - cel Wiadomości

Wybór typu reklamy – cel Wiadomości

Będziesz miał możliwość wyboru dwóch typów reklamy:

  • Kliknięcie do Messengera
  • Sponsorowana wiadomość

Sponsorowana wiadomość

Wiadomość sponsorowana pozwoli Ci skierować reklamę do osób, które już wcześniej kontaktowały się na Messengerze z Twoją firmą. Reklama ta będzie miała formę wysłanej wiadomości. Zatem pamiętaj, że nie będzie wyglądać jak standardowy post.

Zwróć uwagę, że warto sprawdzić wcześniej swoją “bazę” kontaktów 🙂 Mimo że grupa jest tu już w jakiś sposób określona, nadal możesz zawęzić ją do konkretnej lokalizacji, wieku odbiorców, płci, czy zainteresowań.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, dzięki wiadomościom sponsorowanym, możesz wysłać do tych osób kupon rabatowy lub poinformować o ofercie specjalnej.

W trakcie tworzenia reklamy na Messenger, ustawiasz po prostu format i treść wiadomości. Możesz zachęcić odbiorców do przejścia do Twojej witryny, jeśli wybiorą odpowiedni przycisk lub wybrać opcję “szybkie odpowiedzi” np. podłączyć bota, by użytkownik nie musiał czekać na odpowiedź.

Przykład reklamy kierującej do Messengera

Przykład reklamy kierującej do Messengera

Kliknięcie do Messengera

To właśnie temu formatowi chciałabym poświęcić więcej uwagi. Jest to opcja, która może pomóc Ci nawiązać relację z potencjalnymi klientami i zachęcić ich do skorzystania z Twoich usług.

Zanim jednak zajmiemy się bardziej technicznymi sprawami, chciałabym zwrócić Twoją uwagę na kilka ważnych kwestii:

  • Przygotuj kampanię poprzedzającą kampanię na pozyskiwanie wiadomości. Dobrze, jeśli zbierzesz grupę odbiorców, którzy w jakiś sposób poznali już Twoją markę (remarketing, osoby oglądające jakąś część filmu, reagujące na Twoje posty).
  •  Zastanów się, dlaczego chcesz skorzystać z reklamy na pozyskiwanie wiadomości, i dlaczego odbiorcy mieliby kliknąć przycisk “Wyślij wiadomość”. Być może potrzebujesz od nich informacji, by dostosować produkt, usługę lub zaproponujesz rabat?
  • Jeśli prosisz o podanie np. numeru telefonu, pamiętaj o RODO.

Możliwości reklamy kierującej do Messengera

Masz już wybrany odpowiedni cel, typ reklamy, określoną grupę odbiorców i umiejscowienie (pamiętaj, że nie musi być to Messenger). Czas na stworzenie reklamy.

Z pozoru nie różni się ona od zwykłego sponsorowanego posta. Jednak tak jak wspominałam wcześniej, warto zwrócić uwagę na możliwości tej reklamy.

Do wyboru masz 4 formaty:

  • karuzela
  • pojedynczy obraz
  • pojedynczy film
  • pokaz slajdów

Oczywiście prócz zdjęć/filmu musisz dodać także treść. Jednak najciekawsza moim zdaniem jest konfiguracja wiadomości 🙂

Konfiguracja Messengera

Konfiguracja Messengera

Konfiguracja Messengera – szablony

Jeśli zdecydujesz się na reklamę kierującą do Messengera, możesz utworzyć wiadomość, którą zobaczą użytkownicy.

Do wyboru są szablony:

  • standardowy
  • niestandardowy
  • istniejący

Zaczynając od ostatniego – istniejący – tam znajdą się tworzone wcześniej dla tego konta wiadomości. Zatem, jeśli korzystasz z tego celu po raz pierwszy, nie będziesz miał tej opcji.

Szablon standardowy konfiguracji reklamy na Messenger

Szablon standardowy konfiguracji reklamy na Messenger

Jak możesz się domyślić najprostszy i jednocześnie najbardziej ograniczony jest szablon standardowy. Oczywiście nie oznacza to, że jest zły. Jeśli wystarczy on dla Twoich potrzeb, bez wyrzutów z niego skorzystaj 😉

Każda z wiadomości rozpoczyna się powitaniem. Dobierz je tak, aby pasowało do celu, w jakim użytkownicy mają wysłać wiadomość, a także do dalszej części.

Po ustawieniu powitania możesz wpisać pytania, które najczęściej trapią Twoich klientów. Zwróć uwagę, że liczba znaków jest ograniczona.

Najczęściej zadawane pytania - wiadomość Messenger

Najczęściej zadawane pytania – wiadomość Messenger

Jak możesz zauważyć w przykładzie, osoba, która kliknęła przycisk “Wyślij wiadomość” zobaczy ustawiony przez Ciebie szablon.

Niestandardowa wiadomość powitalna

Niestandardowa wiadomość powitalna

Jeśli jednak chcesz, by Twoje wiadomości były nieco bardziej spersonalizowane, postaw na szablon niestandardowy.

Do wyboru masz tutaj niestandardową wiadomość powitalną lub czat zautomatyzowany (może zdarzyć się, że opcja czatu zautomatyzowanego nie jest jeszcze dostępna na Twoim koncie).

Działania klientów - konfiguracja wiadomości w Messengerze

Działania klientów – konfiguracja wiadomości w Messengerze

Jak się domyślasz, niestandardowa wiadomość powitalna daje więcej opcji niż wiadomość ze standardowego szablonu. W trakcie konfiguracji nie jesteś skazany na “Najczęściej zadawane pytania”. Możesz wybrać przyciski dzięki, którym skierujesz rozmówców do witryny lub dodać szybkie odpowiedzi – wówczas użytkownik wybiera, co go interesuje. Oczywiście możesz zmienić tekst powitania i wszystkich pól.

Jeśli posiadasz umiejętności programistyczne, możesz skonfigurować wiadomość strukturalną JSON. Zaletami takiego rozwiązania jest możliwość podłączenia bota, który będzie reagował np. na szybkie odpowiedzi użytkownika.

Czat zautomatyzowany

Czat zautomatyzowany

Najbardziej rozbudowany jest czat zautomatyzowany, o którym wspominałam wyżej. Podczas jego tworzenia, musisz dodać w odpowiednim miejscu link do polityki prywatności swojej firmy. Konieczne jest także zatwierdzenie regulaminu zamieszczania reklam kontaktowych, ponieważ w czacie zautomatyzowanym możesz prosić użytkowników o dane takie jak numer telefonu.

Dobrze przeprowadzona kampania pozyskująca wiadomości może sprawić, że zyskasz klientów. Wiadomość działa inaczej niż reklama na pozyskiwanie kontaktów. Co prawda niektóre dane (tak jak przytoczony numer telefonu) uzupełniane są automatycznie, jednak wszystko odbywa się w bardziej zaufanym miejscu. Pozostaje wrażenie rozmowy, a nie wypełniania niewiadomego formularza.

Miejsce, w które chcesz skierować użytkownika - cel Ruch

Miejsce, w które chcesz skierować użytkownika – cel Ruch

Nie tylko cel Wiadomości

Zachęcić użytkowników do wysłania wiadomości dzięki reklamie, możesz także wykorzystując cel Ruch. Pamiętaj jednak, że w trakcie tworzenia zestawu reklam, jako umiejscowienie musisz wybrać “Messenger”. Wówczas będziesz miał dostęp do konfiguracji wiadomości tak jak w przypadku celu Wiadomości.

Wykorzystując inne cele, w trakcie tworzenia reklamy, możesz wybrać CTA “Wyślij wiadomość”, jednak po kliknięciu użytkownik nie zobaczy rozbudowanej wiadomości.

Podsumowanie

Reklama na Messenger to dobra opcja, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o potencjalnych klientach, przedstawić indywidualną ofertę sklepu internetowego, restauracji lub innego punktu, a także pomóc użytkownikom.

To doskonały format dla użytkowników, którzy znają już Twoją firmę, a dzięki konwersacji w Messengerze możesz przekonać ich do zakupów lub skorzystania z usług.

Podobne wpisy na blogu: