Reklama internetowa dla branży grzewczo-instalacyjnej

Blob

W raporcie Digital in 2016 of We Are Social możesz przeczytać, że aż 67% Polaków, to aktywni użytkownicy internetu. W związku z tym, jeśli zajmujesz się sprzedażą, musisz istnieć w internecie. Obecnie nie wystarczy już samo posiadanie strony internetowej. Wymagania konsumentów, co do witryny stale rosną, więc musisz dbać o dostosowanie jej do urządzeń mobilnych, łatwość poruszania i nowoczesność. Jednak pamiętaj, że jeśli chcesz docierać do nowych klientów, Twoje działania muszą być szersze. Marketing internetowy oferuje rozmaite rozwiązania, które dopasujesz do swoich potrzeb biznesowych.
Mogłoby się wydawać, że dla branży grzewczo-instalacyjnej nie ma miejsca w reklamie online. Nadal można spotkać się z przekonaniem, że najskuteczniejszą formą promocji są ulotki, bilbordy lub artykuły sponsorowane w pismach tematycznych. Nic bardziej mylnego. Sprawdź nasze propozycje marketingu internetowego dla firm zajmujących się sprzedażą grzejników, kotłów, kolektorów słonecznych i innych produktów z zakresu G-I.

Reklama Google Ads

Wyobraź sobie, że chcę kupić grzejnik do swojej nowej łazienki. Nie znam adresu Twojej strony internetowej, wcześniej nie interesowałam się tematem ogrzewania. Jednak z racji generalnego remontu, poszukuję czegoś, co sprawi, że będę miała ciepło w mieszkaniu, gdy nadejdą mrozy.

Jak większość internautów korzystam z wyszukiwarki Google. Wpisuję “grzejnik łazienkowy”, bo akurat taki produkt mnie interesuje. Za chwilę widzę wyniki, które dokładnie odpowiadają mojemu zapytaniu. Po kliknięciu zostaję przeniesiona na Twoją stronę, na której zaprezentowane są grzejniki, które mogą mnie zainteresować.

Odpowiedź na zapytanie użytkownika to główna zaleta reklamy Google Ads.

Google Ads – reklama w wyszukiwarce

Twoja reklama może zostać przedstawiona w formie tekstowej. Oznacza to, że gdy wpiszę zapytanie, a Twoja reklama wyświetli się, zobaczę: nagłówek, link, krótki opis. Możliwe, że wyświetlony zostanie także np. numer telefonu do Twojej firmy lub jej adres (to rozszerzenia reklam).

Stworzona przez pracownika agencji reklama, musi zachęcić mnie do kliknięcia linku. Dobrze, jeśli znalazłaby się w niej informacja o cenie lub promocji, albo coś, co w ogóle wyróżnia Twoją firmę na tle innych. Masz nowoczesne grzejniki? – dobrze, jeśli w tekście reklamy znajdę taką informację.

Reklama tekstowa w wyszukiwarce pozwoli Ci pojawić się na górze wyników wyszukiwania. Oznacza to, że potencjalny klient będzie miał Twoją ofertę na wyciągnięcie ręki. System Google Ads jest wygodny dla Twojej firmy i dla użytkownika internetu.

Reklama produktowa w Google Ads

Wykorzystanie kampanii produktowej w Twojej firmie to bardzo dobry pomysł. Posługując się dalej przykładem z grzejnikami łazienkowymi – po wpisaniu tego hasła w wyszukiwarkę, zostaną mi wyświetlone różne grzejniki. W tym, także te, które masz w ofercie.

Od razu mogę porównać różne modele i stwierdzić, czy któryś będzie pasował do wystroju mojej łazienki. Zaletą takiej reklamy jest także widoczna pod zdjęciem nazwa produktu, cena oraz nazwa sklepu.

W reklamach Google Ads płacisz za kliknięcie reklamy, dlatego im więcej informacji, które pomogą klientowi w podjęciu decyzji czy chce odwiedzić Twoją stronę, tym lepiej.

O wszystkim, co powinieneś wiedzieć, zanim zaczniesz reklamować swój sklep internetowy wykorzystując kampanię produktową Google Ads, dowiesz się z naszego filmu:

Remarketing

Być może ten termin brzmi dla Ciebie tajemniczo. Jednak remarketing jest bardzo przydatny w procesie sprzedażowym. To reklama, która przypomina klientowi o Twoich produktach.

Na pewno na podjęcie decyzji o zakupie grzejnika do łazienki nie potrzeba tak wiele czasu, jak na zakup np. kotła gazowego. Klient poszukujący takiego kotła trafia na Twoją stronę. Nie jest ważne, czy odwiedził ją przez kliknięcie reklamy, czy wpisał adres witryny. Przypuśćmy, że przegląda ofertę, fora, po czym szuka produktu na stronach konkurencji itd.

Tutaj przychodzi czas na remarketing. Potencjalny klient, po wizycie w Twojej witrynie, na innych stronach będzie widział reklamę graficzną Twojej firmy. Pokazany może mu zostać produkt, który oglądał, albo podobny.

Dobrze ustawiona kampania remarketingowa nie jest uciążliwa dla użytkownika i nie zniechęci go do Twojej firmy, jednocześnie przypominając mu o Twojej ofercie.

Kierowanie reklam

Wszystkie reklamy Google AdWords mogą zostać ustawione tak, aby docierały do odpowiednich osób. Jeśli np. prowadzisz sklep stacjonarny i chcesz, aby klienci dokonywali w nim zakupów, Twoja reklama może zostać ustawiona na wybraną lokalizację (przeczytaj o korzyściach reklamy lokalnej).

Facebook Ads

Konsumenci chcą wiedzieć coraz więcej na temat produktów, które kupują. Na wiedzę o tych produktach, składają się także informacje o sklepie. Dlatego warto, abyś rozważył opcję profesjonalnego fanpage’a, na którym będziesz mógł budować pozycję eksperta w swojej dziedzinie.

Nie chciałabym rozpisywać się na temat prowadzenia strony firmowej na portalach społecznościowych. Zależy mi, żeby pokazać Ci możliwości reklamy na Facebooku.

Reklama może dotrzeć do osób, które były na Twojej stronie WWW. Oznacza to, że jeśli szukałam na Twojej stronie, kilkukrotnie wspomnianych wcześniej grzejników łazienkowych, to mogę zobaczyć Twoją reklamę, przeglądając tablicę na Facebooku. Mało tego, w takiej reklamie możesz np. zapytać mnie czy nadal szukam grzejnika do swojej łazienki i pokazać mi więcej produktów z Twojej oferty, a nawet zaoferować rabat.

Kolejną opcją jest stworzenie krótkiego wideo lub grafiki i zaprezentowanie go użytkownikom tego serwisu społecznościowego. Twoje reklamy mogą zostać skierowane do osób, które np. niedawno się przeprowadziły, albo interesują się remontem.

Podsumowanie

Zaletami reklam w internecie, prócz szczegółowych możliwościach kierowania (o których tylko wspomniałam), jest przede wszystkim możliwość mierzenia efektów. Decydując się na taką reklamę wiesz, dokładnie ile osób odwiedziło Twoją stronę dzięki reklamie.

Na uwagę zasługuje także efekt ROPO, który polega na tym, że ludzie szukają produktów oraz informacji o nich w internecie, ale zakupów dokonują w sklepie stacjonarnym. Jeśli będziesz aktywny w sieci i jednocześnie prowadzisz sklep stacjonarny, masz dużo większą szansę na sprzedaż.

Nie martw się jednak jeśli Twoja firma prowadzi sprzedaż tylko online. Agencja marketingowa, z którą podejmiesz współpracę powinna zadbać o przekonanie użytkownika do zakupów w sieci i podkreślać zalety Twojej firmy oraz zakupów tego typu.

Jesteś zainteresowany reklamą w internecie? Skontaktuj się z nami. Nasza agencja prowadzi skuteczne kampanie Google AdWords. Pomagamy zwiększyć sprzedaż oraz budować pozytywny wizerunek firmy.

Opublikowano w Blog Marketing internetowy: , aktualizacja: