Reklama hotelu: wykorzystaj kampanie Performance Max
Jeżeli posiadasz pensjonat, zajazd, ośrodek wypoczynkowy czy ostatecznie mały hotel, to zdajesz sobie sprawę, że każda usługa potrzebuje reklamy. Reklama hotelu w internecie jest szczególnie ważna, jeśli Twój ośrodek znajduje się w lokalizacji turystycznej, gdzie konkurencja jest zdecydowanie większa.
Duże sieci hotelowe mogą pozwolić sobie na zdecydowanie większe inwestycje w reklamę. Nie znaczy to jednak, że stoisz na straconej pozycji, jeśli nie należysz do żadnej znanej sieci lub nie posiadasz setek pokojów hotelowych na wynajem.
W przyciągnięciu klientów do Twojego ośrodka wypoczynkowego mogą pomóc kampanie Performance Max w systemie Google Ads. Z tego artykułu dowiesz się, jak reklama Google możesz przekonać klienta do zarezerwowania właśnie u Ciebie noclegu.
Reklama Google Ads dla ośrodka wypoczynkowego
Dla promocji swojego pensjonatu możesz wykorzystać kampanię na wyszukiwarkę.
Wykorzystaj Planer słów kluczowych Google, gdzie wybierzesz frazy, które będą najbardziej odpowiadały Twojej ofercie.
Dla przykładu, jeśli posiadasz ośrodek wypoczynkowy w Borach Tucholskich, to możesz wykorzystać takie frazy jak: “bory tucholskie noclegi basen”, “kwatery bory tucholskie”, “noclegi bory tucholskie”, “bory tucholskie domki”.
Podczas przygotowywania reklamy nie zapomnij o stworzeniu tekstów do reklam zawierających wezwanie do działania. W przypadku rozszerzeń do reklam pamiętaj o rozszerzeniu graficznym, bo pokazuje się ono w wyszukiwarce.
Dodatkowo warto, żebyś rozważył stworzenie kampanii w sieci Display, w której będziesz mógł zadbać o rozpoznawalność swojego pensjonatu przez odpowiednio przygotowane zdjęcia swojego pensjonatu i okolicy. Będziesz mógł dzięki temu przyciągnąć uwagę klienta podczas przeglądania przez niego stron internetowych, bazując na ich wcześniejszych wyszukiwaniach.
Kampania Performance Max dla hoteli
Możesz jednak korzystać z całkowicie nowej możliwości.
Od tego roku Google udostępnił nowy podtyp kampanii Performax Max, który został specjalnie zaprojektowany dla celów związanych z podróżą i noclegiem.
Warto wiedzieć, że taka reklama wyświetli się również w zakładce Hotele
Według zapewnień Google, po zastosowaniu tej kampanii możesz odnotować aż 18% wzrost konwersji przy tym samym koszcie działania. Czym zatem jest ta kampania, z jakich rozwiązań korzysta oraz jak ją poprawnie skonfigurować?
Czym jest kampania Performance Max?
Kampanie Performance Max to typ kampanii inteligentnej, który został udostępniony globalnie reklamodawcom pod koniec 2021 roku.
Zawiera w sobie wiele formatów reklam, co pozwala wyświetlać się we wszystkich sieciach reklamowych Google. Dzięki temu w jednym miejscu możesz skorzystać z synergii wszystkich formatów oraz pokryć miejsca reklamowe w każdej sieci.
Jak uruchomić kampanie Performance Max dla hoteli?
Reklama hotelu w Google Ads to sposób na osiągnięcie biznesowego sukcesu. Masz dwie możliwości uruchomienia takiej kampanii.
Sposób nr 1:
Jeżeli posiadasz konto w Google Hotel Center, możesz w łatwy sposób zintegrować swoje konto Google Ads. Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę Konfiguracja, a następnie przejdziesz w Połączone konta i wybierzesz Google Hotel Center.
W takim wypadku po wyborze kampanii bez celu będziesz mógł od razu zobaczyć nową ikonę podtypu kampanii Performance Max dla hoteli.
Sposób nr 2:
Jeżeli nie masz konta w Google Hotel Center, to nie masz co się martwić. Nadal masz możliwość skorzystania z takiej kampanii.
W dalszej części artykułu pokażę Ci krok po kroku, jak to zrobić.
Reklama hotelu Performance Max – jak skonfigurować?
Poniżej znajdziesz wskazówki, jak uruchomić reklamy hotelu w Google Ads.
- Na początku musisz udać się do listy Konfiguracja, która znajduje się w zakładce Narzędzia i ustawienia i wybrać firmowe bazy danych. Po kliknięciu na niebieski plusik wyskoczy Ci lista rodzajów plików, jakie możesz dodać. Wybierasz z niej Plik danych obiektów hotelowych.
- W drugim kroku możesz wybrać, jak zamierzasz przesłać dane na temat miejsc noclegowych. Może to być plik danych np. z arkusza Google. Natomiast jeżeli posiadasz jeden ośrodek wypoczynkowy, to zachęcamy do szybkiego i prostego skorzystania z mapy. Będziesz mógł wpisać nazwę pensjonatu i wybrać z listy mając obok podgląd z map Google na obiekt. Oczywiście wybierając tę formę możesz wybrać również kilka obiektów. Pamiętaj, by nazwać odpowiednio swój plik danych, aby z nazwy jasno wynikało, jakiego miejsca lub miejsc dotyczy.
- Po dodaniu pliku danych dotyczących miejsc noclegowych będziesz miał dostęp do kampanii Performance Max dla hoteli.
- Google poprosi Cię o wybranie, jaki plik danych ma wykorzystać w reklamach. Jest to ważne, jeśli stworzyłeś dla każdego ośrodka wypoczynkowego osobny.
- Teraz już będzie w miarę z górki. Zostaje Ci stworzenie odpowiedniej reklamy. Zwrócę uwagę tylko na najbardziej istotne elementy, które występują podczas tworzenia reklamy. Schemat tworzenia nie odbiega od standardowe procesu tworzenia kampanii Performance Max.
- Zastanów się, gdzie chcesz kierować swoją reklamę. Czy to ma być cały kraj czy tylko ościenne województwa lub regiony, skąd masz zazwyczaj najwięcej chętnych osób na nocleg.
- Zadbaj o odpowiednie komponenty, które będą używane przez Google do wyświetlania reklam. Składają się na to: logo, grafika oraz odpowiednie treści reklam. Podczas tworzenia kampanii będziesz mógł wybrać, czy chcesz, żeby Google sam tworzył dodatkowe komponenty na podstawie Twojej strony oraz reklam, czy chcesz zachować nad tym pełną kontrolę.
- Pamiętaj, żeby dodać odpowiednie sygnały do kampanii, żeby Google wiedział na jakich osobach najbardziej Ci zależy. Mogą one bazować na Twoich listach remarketingowych, jak również na utworzonych przez ciebie listach niestandardowych.
- Po uzupełnieniu wszystkich komponentów i sygnałów możesz zapisać reklamę. Kampania powinna w ciągu 1-2 dni zacząć wyświetlać reklamy i przynieść pierwsze kliknięcia, a co za tym idzie, w dalszej kolejności, pierwsze rezerwacje miejsc noclegowych w Twoim pensjonacie.
Podsumowanie
Pamiętaj, że samo stworzenie kampanii nie gwarantuje sukcesu. Kampania wymaga ciągłego monitorowania i optymalizacji. Nie zmienia to faktu, że reklama Performance Max w Google Ads może przyczynić się do sukcesu Twojego ośrodka wypoczynkowego. Reklama hotelu realizowana ze wsparciem specjalistów na pewno Ci się opłaci.
Jeżeli nie masz czasu na prowadzenia kampanii, to możesz to zlecić sprawdzonej agencji. Skontaktuj się z nami, a dobierzemy najlepsze rozwiązanie reklamowe dla Ciebie.