Reklama na Facebooku – jaki cel wybrać?

Kiedy zdecydujesz się na reklamę na Facebooku, musisz wybrać jej cel. Na początku drogi z FB Ads może być to szczególnie trudne. Sprawdź, na jakie cele obecnie możesz się zdecydować oraz czym się charakteryzują.

Jaki cel możesz wybrać?

Cele podzielone są na trzy sekcje:

  • świadomość – zwróć uwagę na cele znajdujące się w tej sekcji, jeśli zależy Ci na zwiększeniu zainteresowania Twoimi produktami lub usługami
  • działania – cele znajdujące się tutaj można wykorzystać do większego zaangażowania użytkowników
  • konwersje – warto skorzystać z celów zawartych w konwersjach, gdy chcesz zachęcić osoby zainteresowane już Twoją firmą do skorzystania z usług lub zakupu produktów

Rozpoznawalność marki

To cel, który pozwala na skierowanie przekazu do osób, które z największym prawdopodobieństwem zwrócą uwagę na reklamę i zatrzymają się przy niej na dłużej.

Kiedy reklama zostanie już uruchomiona, w wynikach zobaczysz szacowany wzrost wskaźnika zapamiętania. To przybliżona liczba osób, które będą pamiętały reklamę w ciągu dwóch dni od jej obejrzenia. Oczywiście Facebook podaje informację, że wskaźnik ten nie jest dokładny, a podczas obliczeń pod uwagę brana jest ilość czasu, jaką użytkownik spędził nad reklamą.

Warto zwrócić uwagę, że rozpoznawalność marki raczej nie zwiększy polubień i komentarzy pod postem.

Zasięg

Wydaje się, że rozpoznawalność marki i zasięg są do siebie podobne. Jednak wybierz ten cel, jeśli zależy Ci na dotarciu do jak największej liczby osób. Dodatkowo możesz określić ile razy kreacja reklamowa ma zostać wyświetlona odbiorcy w określonej liczbie dni.

Co ciekawe zasięg daje możliwość użycia wezwań do działania, których nie znajdziemy w innych celach. Jeśli podczas tworzenia reklamy, zaznaczysz opcję dodania adresu URL, prócz standardowych przycisków, będziesz miał możliwość wybrania: zadzwoń teraz, jak dojechać, zapisz. Dzięki temu użytkownik, po kliknięciu może np. wykonać telefon do Twojej firmy.

Ruch

Już na samym początku tworzenia kampanii o tym celu, musisz zdecydować, gdzie użytkownik zostanie przeniesiony po kliknięciu. Nie musi to być witryna internetowa. Wykorzystaj przeniesienie do aplikacji lub messengera (po kliknięciu zostanie otwarte okno konwersacji).

Aktywność

Dobre rozwiązanie dla wszystkich, którym zależy na widocznej aktywności użytkowników, czyli na polubieniach, komentarzach i innych reakcjach. Na samym początku musisz określić, czy chcesz pozyskać fanów fanpage, promować wydarzenie czy zdobyć reakcje pod postami.

Zwróć jednak uwagę, że jeśli zdecydujesz się na promowanie tzw. dark posta, czyli posta, który nie został opublikowany na tablicy, polubienia uzyskane z reklam będą widoczne tylko w tej reklamie. Natomiast jeśli do reklamy użyjesz wpisu, który widnieje na tablicy, reakcje zostaną dodane do reakcji, które zostały uzyskane organicznie.

Jeśli chodzi o reklamę na polubienie fanpage trzeba pamiętać, że nie daje ona szerokich możliwości co do rozmiaru grafiki i ilości tekstu (90 znaków). Warto przyjrzeć się także optymalizacji tego celu. Reklama trafia do osób, które z największym prawdopodobieństwem polubią stronę, więc mają także wiele innych stron w polubieniach. Twój fanpage będzie konkurował z wieloma innymi stronami na FB w dotarciu do tego samego odbiorcy.

Instalacja aplikacji

Przydatny cel dla firm, które mają stworzoną aplikację i chcą, aby więcej osób ją pobrało. Odbiorca po kliknięciu zostanie skierowany do sklepu Google Play lub Apple Store.

Aby reklama została zoptymalizowana pod kątem instalacji aplikacji, należy ją zarejestrować pod kątem reklam na Facebooku w witrynie dla deweloperów. Jeśli tego nie zrobisz, nadal będziesz mógł skorzystać z tego celu, jednak zostanie on zoptymalizowany pod kątem kliknięć.

Wyświetlenia filmu

Obecnie wideo cieszy się dużą popularnością. Zazwyczaj filmy są atrakcyjniejsze dla odbiorcy niż tekst. Musisz jednak pamiętać, że nie będziesz miał zbyt wiele czasu na zainteresowanie użytkownika oraz że często filmy odtwarzane są bez dźwięku.

Jeśli zdecydujesz się na ten cel, zwróć uwagę by wideo od początku było intrygujące oraz nie za długie. Gdy w filmie występuje osoba, która się wypowiada, nie zapomnij o napisach.

Użytkownicy chętnie obejrzą nie tylko możliwości zastosowania Twojego produktu, ale także zakulisowe ciekawostki.

Pozyskiwanie kontaktów

Reklama na pozyskiwanie kontaktów, nazywana jest także reklamą kontaktową. Tak jak wskazuje nazwa, cel ten pozwala na stworzenie reklamy, która zbierze od użytkowników ich adresy email/numery telefonów oraz inne dane.

Użytkownik, po kliknięciu zobaczy formularz, który w większości zostanie automatycznie uzupełniony danymi z Facebooka. Jeśli zdecyduje się on na przesłanie danych, będziesz miał możliwość skontaktowania się z tą osobą.

Zazwyczaj reklama na pozyskiwanie kontaktów nie należy do najtańszych, więc uważnie zabierz się za jej testowanie.

Sprawdź jak stworzyć reklamę kontaktową.

Wiadomości

Dzięki temu celowi ułatwisz i zachęcisz użytkowników do wysłania wiadomości do Twojej firmy. Na początku będziesz musiał określić, czy zależy Ci na skierowaniu użytkowników do messengera (reklama może pojawić się w aktualnościach na Facebooku, Instagramie, stronie głównej Messengera), czy na wysłaniu wiadomości sponsorowanej do osób, które już wcześniej pisały do fanpage.

Podczas konfiguracji wiadomości możesz wybrać, czy będzie ona składać się z obrazu i tekstu, czy samego tekstu.

Konwersje

Wybierając ten cel możesz określić, czy zależy Ci na zwiększeniu konwersji w witrynie, czy aplikacji. Aby skorzystać z konwersji, musisz skonfigurować Piksel Facebooka lub zdarzenia w aplikacji.

Przede wszystkim, aby zliczać konwersję, musisz być pewny, że Piksel jest prawidłowo wdrożony. Poza tym warto na reklamę przeznaczyć wyższy budżet oraz mieć przynajmniej 15 konwersji tygodniowo dla zestawu reklam, tak by Facebook mógł dobrze zoptymalizować reklamy. Pamiętaj jednak, że nie zawsze jako cel konwersji musisz wybrać zakupy, może być to np. wysłany formularz lub dodanie produktu do koszyka.

Sprzedaż katalogu produktów

Żeby skorzystać z celu, jakim jest sprzedaż katalogu produktów, musisz mieć katalog produktów 😉

Zwróć uwagę na ten cel, jeśli w Twoim sklepie jest naprawdę dużo produktów i nie chcesz tracić czasu na tworzenie osobnych reklam.

Sprzedaż katalogu wykorzystuje remarketing dynamiczny, czyli raz tworzysz reklamę (właściwie jej szablon), która dociera do osób oglądających konkretne produkty w naszym sklepie online.

Jeśli Twój sklep nie ma dużego asortymentu, skorzystaj z innego celu, w którym wykorzystasz remarketing, a zdjęcia i opis produktu zamieścisz ręcznie. Wygląd reklamy ze sprzedaży katalogu produktów nie różni się od innych typów.

Wizyty w firmie

To cel dla firm, które mają podpięte lokalizacje. Reklama zostanie skierowana do osób, które znajdują się w określonej odległości od lokalizacji.

Dodatkowo wybierając ten cel możesz skorzystać m.in. z przycisków “jak dojechać” i “zadzwoń teraz”.

Zmiany na niektórych kontach

Na niektórych kontach reklamowych można zauważyć drobne zmiany – dodano możliwość wyboru między aukcją, a zasięgiem i częstotliwością.

Gdy zdecydujesz się na kliknięcie opcji zasięg i częstotliwość, nie będziesz mógł skorzystać ze wszystkich opisanych celów. To alternatywna metoda zakupu reklam.

W pomocy zamieszczono informację, że typ ten jest przeznaczony dla reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do dużej liczby odbiorców na terenie całego kraju, a także chcą planować i rezerwować kampanie z wyprzedzeniem.

W związku z tym, że reklamy mają dotrzeć do przynajmniej 200 000 osób, zostanie Ci wyświetlona informacja, ile minimalnie musi wynosić budżet, by dotrzeć do tak wielu osób. Gdy zastosujesz się do wskazówek, zobaczysz wykresy wskazujące m.in. dzienne wydatki, koszt za 1000 wyświetleń, średnią częstotliwość wyświetleń.

Przetestowanie typu zasięg i częstotliwość jeszcze przed nami, więc na pewno niebawem podzielimy się z Wami wrażeniami.

Podsumowanie

Określenie celu to dopiero pierwszy krok do dobrej reklamy. Musisz także wiedzieć, do kogo chcesz skierować przekaz oraz w jakiej formie. Możliwości targetowania na Facebooku jest naprawdę wiele.

Pamiętaj także, że na kontach reklamowych ciągle zachodzą zmiany, pojawiają się nowe możliwości, więc nie bój się testować różnych wariantów i sprawdzaj, które ustawienia są najkorzystniejsze.

Średnia ocena: / 5. Ilość ocen: