Przydatne Funkcje w reklamach Google Ads

4.8
(20)

Wykorzystaj przydatne narzędzia Google Ads do wyróżnienia swoich reklam w sieci wyszukiwania. Możesz w łatwy i prosty sposób automatycznie dostosować treść reklamy do odbiorcy, urządzenia, wyszukiwania czy lokalizacji użytkownika. Poznaj kilka przydatnych funkcji Google Ads, które pozwolą Tobie docierać z odpowiednim przekazem, w odpowiednim czasie. Użyj dostępnych funkcji Google Ads do zdobycia przewagi nad swoją konkurencją. 

Funkcja IF

Dzięki funkcji IF możesz określić przy jakich konkretnych warunkach opis lub nagłówek reklamy tekstowej Google Ads ulegnie zmianie, a dla reszty użytkowników pozostanie bez zmian. Jest to prosty mechanizm, który używa parametrów {w nawiasach} i zastępuje określoną część reklamy tekstowej Google Ads. W funkcji IF mamy do wyboru dwa parametry: 

Do urządzenia 

Do z góry zdefiniowanego ciągu znaków wpisujemy swój tekst, który chcemy wyświetlić tylko użytkownikom korzystającym z komórki, a standardowy pozostawić dla reszty. 

Do odbiorcy 

Możemy w reklamach Google Ads wykorzystać funkcje IF do wcześniej utworzonych przez Ciebie list odbiorców. Dla każdej grupy odbiorców możesz skierować inne wezwanie do działania lub konkretną promocję na Twoje usługi lub produkty. Pamiętaj, że niektóre znaki specjalne muszą zostać zmienione przez użycie ukośnika. 

Funkcja wstawienia słowa kluczowego (KIT) 

Inną przydatnym narzędziem w Google Ads jest funkcja wstawienie słowa kluczowego, tzw. “KIT” (Keyword Insertion Tool). Nagłówek reklamy jest automatycznie uzupełniane słowem kluczowym przez, które reklama została wyświetlona. Pozwala to lepiej dopasowywać kreacje reklamy związaną z wyszukiwaniem użytkownika, a tym samym z Twoją ofertą. W nawiasie wystarczy, że wpiszesz słowo domyślne, które będzie zamieniane w miarę możliwości słowem kluczowym z Twojej grup reklam.   

Funkcja wstawienia lokalizacji 

Funkcja lokalizacji pozwala wyróżnić w tekście reklamy miejscowość lub obszaru wybrany z ustawień kierowania w kampanii Google Ads. Podobnie, jak w funkcji IF wpisująć parametr {w nawiasach} możesz dostosować przekaz reklamy do fizycznej lokalizacji użytkownika lub do miejsca, którym się interesuje. Może wybrać lokalizację na poziomie miasta, województwa lub kraju. Musisz pamiętać, że w jednej reklamie elastycznej możesz wybrać dwie lokalizacje oraz dodać minimum trzy inne nagłówki bez tego parametru. 

Funkcja odliczania 

Ciekawą funkcją do wykorzystania w kampaniach Google Ads jest funkcja odliczania. Narzędzie pozwala umieścić w tekście reklamy odliczanie czasu do zbliżającego się przez Ciebie zaplanowanego wydarzenia lub promocji. Masz do wyboru trzy możliwości zakończenia odliczania na początku dnia, koniec lub dobrać czas indywidualnie. Funkcję odliczania można zastosować w standardowej, elastycznej lub dynamicznej reklamie Google Ads. 

Podsumowanie 

Zacznij korzystać z atutów, jakie dają funkcje Google Ads w swoich kampaniach i wyróżnij swoje reklamy w sieci wyszukiwania Google. Przy okazji pozwoli to również współczynnik klikalności (CTR) Twoich reklam, który ma wpływ na ranking reklamy. Funkcje Google Ads przydadzą się w szczególności przed zbliżającym się wyprzedażami z okazji Black Friday czy Cyber Monday. Jak przygotować się do Black Friday z Google Ads możesz przeczytać na naszym blogu. Już dzisiaj skorzystaj z możliwości, jakie dają funkcje Google Ads i dotrzyj z odpowiednim przekazem do swoich klientów. 

Potrzebujesz pomocy z reklamą w Google?
Napisz do nas, przygotujemy bezpłatną wycenę.

Darmowa wycena

Średnia ocena: 4.8 / 5. Ilość ocen: 20

Wystaw pierwszą ocenę! 🙂