Przegląd konta w Menedżerze reklam na Facebooku – analizuj i poprawiaj wyniki swoich kampanii

W jakim wieku są osoby, które reagują na Twoje reklamy na Facebooku? Z którego regionu najwięcej użytkowników przechodzi do Twojej witryny? W jakich godzinach odbiorcy treści są najaktywniejsi? Uzyskaj szybko te informacje, korzystając z funkcji przeglądu konta w Menedżerze reklam.

Na podstawie kampanii, które już prowadziłeś, możesz utworzyć nowe, lepsze lub zmodyfikować obecne. Wystarczy, że będziesz miał dane, z których wyciągniesz odpowiednie wnioski do optymalizacji. Wbrew pozorom, wiele osób nie wykorzystuje “przeglądu konta”, w którym znajdują się podsumowania działań reklamowych.

Przegląd konta

Zwykle, osoby tworzące reklamy w MR, korzystają jedynie z zakładek niezbędnych do stworzenia kampanii. Jednak, chcąc sprawdzić wyniki wszystkich kampanii z danego okresu, nie musisz gubić się w tabelkach, lecz skorzystać z bardziej przystępnego widoku.

Przejdź do Menedżera reklam, a następnie wybierz zakładkę z przeglądem. Zobaczysz nie tylko wyniki, ale uzyskasz także informacje o odbiorcach.

Dzięki wykresom dowiesz się, jak wyniki kampanii rozkładały się w poszczególnych dniach. Możesz zmieniać wskaźniki, które Cię interesują (jeśli ich nie znajdziesz – wpisz – nie wszystkie widoczne są po rozwinięciu).

Informacje o odbiorcach kampanii

Informacje o użytkownikach, którzy widzieli Twoje reklamy, znajdziesz poniżej wykresów liniowych. Tu także możesz zmieniać wskaźniki i sprawdzać, w jakim wieku oraz jakiej płci są użytkownicy, którzy m.in.: reagowali na posty, wyświetlali stronę docelową, stali się fanami fanpage.

Obok wykresów demograficznych, po prawej stronie zobaczysz informację o godzinach, w których użytkownicy np. widzieli Twoje reklamy.

Możesz sprawdzić także do użytkowników, w jakich krajach lub regionach trafiała Twoja reklam. Tak, jak w poprzednich przypadkach, wskaźniki możesz zmieniać.

Co więcej, pod mapką, znajdziesz dokładniejsze informacje. Możesz zmieniać wyświetlane dane korzystając z ustawień niestandardowych i zestawień.

Które reklamy były najskuteczniejsze?

Na pewno wiele słyszałeś o testowaniu kreacji reklamowych. Porównując materiały w przeglądzie konta, możesz tak dostosować kolumny, by widzieć nagłówki reklam, ich treść, CTR oraz inne parametry, które pozwolą wybrać Ci te najskuteczniejsze.

To także szybki sposób, by sprawdzić, które kreacje są aktywne, a także zobaczyć jak reklama wygląda w różnych umiejscowieniach (wystarczy, że najedziesz kursorem na obraz). Jeśli chcesz zobaczyć demo reklamy w swoim kanale aktualności na FB, kliknij strzałkę skierowaną w górę i wybierz “Aktualności Facebooka na komputerze”.

Podsumowanie

Oczywiście funkcja przeglądu kampanii nie jest jedyną możliwością sprawdzenia wyników. Jest jednak ciekawą opcją, by w przystępny sposób uzyskać cenne informacje i wykorzystać je w przyszłych działaniach.