Prawda o kampaniach Google Ads – obalamy najpopularniejsze mity

Blob

Zwykle boimy się tego, czego nie znamy. Skutecznym sposobem na walkę ze strachem jest poznanie “wroga”. Nadal zdarza się, że kampanie Google Ads (dawniej AdWords) przez zasłyszane kłamstwa i półprawdy budzą wątpliwości. Nadszedł czas, aby zmierzyć się z mitami na ten temat.

1. “Jak przestanę korzystać z reklamy AdWords, Google usunie moją stronę z bezpłatnych wyników wyszukiwania”

System Google Ads i bezpłatne wyniki są od siebie niezależne. Google nie usunie Twojej strony z wyników wyszukiwania ani nagle nie obniży pozycji.

Faktem jest, że skutecznie prowadzona kampania może zwiększyć ruch na stronie, co pośrednio wpłynie na pozycjonowanie. Klienci, widząc reklamę, zapamiętują markę i mogą chętniej odwiedzać Twoją stronę.

2. “Konkurencja wyklika moje reklamy!”

Zadaniem Google, z oczywistych powodów, jest dbanie o reklamodawców. W związku z tym kliknięcia są dokładnie analizowane, tak, by zapobiegać nieuczciwej konkurencji. Jeśli zbyt często się pojawiają, są odfiltrowywane. Dotyczy to także kliknięć pochodzących ze znanych źródeł.

Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule “Wyklikiwanie reklamy Google Ads. Jak sprawdzić nieprawidłowe kliknięcia na koncie?”.

3. “W słowach kluczowych należy używać wielkich i małych liter”

Musisz pamiętać, że w słowach kluczowych ważny jest typ dopasowania, a nie wielkość liter. To właśnie dopasowanie ma wpływ na to, przy jakich hasłach pojawi się Twoja reklama w sieci wyszukiwania.

Ważną zasadą jest, aby w treści nie dodawać wykrzykników, gwiazdek lub innych niestandardowych znaków.

4. ”Reklamy są drogie”

To dość często spotykane przekonanie. Jednak dobrze prowadzona kampania przynosi nie tylko zadowalające efekty, ale jest też tania.

Co dokładnie to oznacza? Płacisz tylko za kliknięcie reklamy, więc docierasz do osób zainteresowanych Twoją ofertą, a przy odpowiedniej optymalizacji koszty kliknięcia są coraz niższe.

5. “Google Ads jest intuicyjne, sam mogę poprowadzić kampanię”

Możesz poprowadzić kampanię samodzielnie. Jednak, jeśli nie masz wystarczającej wiedzy, czasu na optymalizację – nie oczekuj zadowalających efektów.

Korzystając z usług certyfikowanej agencji, masz pewność, że Twoje reklamy będą na bieżąco optymalizowane przy wykorzystaniu wszystkich możliwości systemu.

Prowadzenie kampanii Google Ads to nie tylko tworzenie reklam, ustalanie stawek i wprowadzenie losowych słów kluczowych. Wiedza, którą posiadają specjaliści, pozwala w pełni wykorzystać potencjał kampanii, co zaowocuje zyskami w Twojej firmie.

6. “Czy reklama w Google ma sens w przypadku sklepu stacjonarnego? Nie wydaje mi się….”

Oczywiście, że taka reklama ma sens także w przypadku sklepu stacjonarnego! Dlaczego? Odpowiedź jest prosta.

Cokolwiek sprzedajesz, chciałbyś zyskać nowych klientów. Jednak, aby do Ciebie trafili, muszą wiedzieć, że istniejesz. Dzięki reklamie internetowej mogą zapoznać się z Twoją ofertą.

Reklama Google Ads przynosi także wiele korzyści dla firm działających lokalnie. Osoby szukające produktu, który masz w ofercie, znajdujące się niedaleko Twojej firmy, zobaczą reklamę. Dzięki temu zyskasz klientów, którzy odwiedzają Twój sklep i są zmotywowani do zakupu.

Jeśli nie prowadzisz sklepu stacjonarnego, za to sprzedajesz online, przeczytaj nasz artykuł, z którego dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz reklamować sklep internetowy w Google.

7. “Nie widzę swoich reklam! To znaczy, że nikomu się nie wyświetlają!”

Jeśli nie znajdujesz swoich reklam Google Ads, nie panikuj. Usiądź i zastanów się, czy nie masz np. włączonej wtyczki blokującej reklamy. Nie masz? W takim razie, czy nie za często próbowałeś znaleźć swoją reklamę?

W końcu Google uznało, że nie jesteś zainteresowany ofertą i nie będzie pokazywał jej przez jakiś czas. Jeżeli klikałeś w reklamy, to po prostu zadziałała ochrona przed nieprawidłowymi kliknięciami. Powodem nie wyświetlania reklam może być także wykorzystanie budżetu przeznaczonego na dany dzień lub wpisywanie słów kluczowych, których nie ma w Twoich reklamach.

Poznaj więcej powodów (dokładnie 13 :)), przez które możesz nie widzieć swoich reklam Google Ads.

Podsumowanie

Najpopularniejsze mity związane z reklamą Google Ads zostały obalone. 🙂

Pamiętaj jednak, że Google Ads to nie tylko treści znajdujące się na górze wyników wyszukiwania, przy których widoczny jest napis “Reklama”. To także wykorzystywanie powierzchni reklamowych np. poczcie Gmail, czy YouTube.

Znasz inne, ciekawe mity? Podziel się nimi w komentarzu! A może chciałbyś zacząć reklamować swoją firmę w Google, ale masz wątpliwości? W takim razie skontaktuj się z nami.

Chcesz poznać typy reklam oraz korzyści jakie z nich wynikają? Sprawdź nasz przewodnik Google Ads dla laika.

Foto: Designed by senivpetro

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: