Panele informacyjne – szybki dostęp do danych

Blob

Panele informacyjne to bardzo przydatna funkcja Google Analytics. Dzięki nim możesz monitorować najważniejsze dane, a także regularnie otrzymywać raporty na pocztę e-mail. Nawet, jeśli jesteś początkującym użytkownikiem tego narzędzia analitycznego, stworzenie panelu nie powinno sprawić Ci problemów. Decyzja, do których danych chcesz mieć szybki dostęp należy do Ciebie. Sprawdź, jak stworzyć swój panel informacyjny.

Jak zacząć?

Warto stworzyć panele informacyjne, aby mieć szybki dostęp do przeglądu najważniejszych kluczowych wskaźników efektywności (KPI). Jeśli chcesz ustawić panel odpowiadający Twoim potrzebom, przejdź do karty “Dostosowanie”, a następnie wybierz “panele informacyjne”. W głównym oknie pojawi się czerwony prostokąt z napisem “utwórz”.

Po kliknięciu zobaczysz okno tworzenia panelu. Do wyboru są trzy opcje. Niezależnie od tego, co wybierzesz, pamiętaj o podaniu nazwy.

  • Panel początkowy – zawiera widżety, które ustawione są domyślnie. Znajdziesz w nim między innymi informacje o nowych użytkownikach, współczynniku odrzuceń, sesjach, czasie trwania sesji. Do domyślnie ustawionych widżetów, czyli danych rodzaju informacji możesz, dodać kolejne.
  • Puste tło – nie zawiera żadnych widżetów, musisz je dopiero wybrać. Właśnie dlatego ważne jest określenie danych, które będą dla Ciebie przydatne.
  • Importuj z galerii – możesz importować już gotowe, stworzone przez innych użytkowników, rozwiązania do swojego panelu. Jest to sam szablon, który zostanie uzupełniony danymi z Twojego konta.

Tworzenie panelu

Zakładam, że interesujące jest dla Ciebie stworzenie panelu od podstaw. W związku z tym wybierz opcję pustego tła. Jeden pulpit to maksymalnie 12 widżetów.

Aby utworzyć panel, na początku należy wybrać typ widżetu, a następnie skonfigurować resztę opcji. Dodając dane, wybierasz je z listy, która zostanie wyświetlona. Filtracja danych, a także link do raportu lub adresu URL nie są obowiązkowe.

Filtr służy zastosowaniu pewnych kryteriów uwzględniania i wykluczania danych.

Każdy widżet możesz edytować, kopiować lub usunąć.

Możliwości gotowego panelu informacyjnego

Dobrze przygotowany panel informacyjny, to taki, który zawiera przydatne dla Ciebie dane. Zaletą paneli jest ich elastyczność, można je łatwo tworzyć i zmieniać w zależności od potrzeb.

Kolejną cechą dobrze przygotowanego panelu, jest jego przejrzystość. Dlatego zawsze sprawdzić, który układ strony jest dla Ciebie najlepszy. To ustawienie znajdziesz po prawej stronie pulpitu w panelu informacyjnym.

Jak możesz zauważyć na powyższym zrzucie ekranu, przy panelach, które mam na swoim koncie widnieją typy: prywatnyudostępniany.

Pewnie domyślasz się, że panel prywatny to taki, który widoczny jest tylko dla Ciebie. Wszystkie tworzone przez Ciebie panele, będą miały taki typ, póki ich nie udostępnisz.

Po co udostępniać panele? Może okazać się, że stworzony przez Ciebie szablon będzie przydatny dla Twoich współpracowników. Dzięki opcji udostępnienia każdy, kto ma dostęp do danego widoku, będzie mógł wyświetlić lub edytować widżety.

Możesz udostępnić panel także dla wszystkich użytkowników korzystających z Google Analytics. Przypominam, że udostępniony zostanie sam link do szablonu, a nie dane. W związku z tym ktoś będzie mógł skorzystać z wybranych przez Ciebie widżetów, ale ujęte w nich będą dane z jego konta.

Aby udostępnić wybrany przez Ciebie panel, wystarczy go otworzyć, a następnie w lewym górnym rogu odnaleźć opcję “udostępnij”.

Istnieje także możliwość wysyłania paneli informacyjnych na maila. Możesz wybrać jak często wiadomość ma być wysłana, a także określić dzień tygodnia, w którym otrzymasz PDF. Cyklicznego maila może otrzymać w zasadzie dowolna osoba, którą podasz jako adresata wiadomości.

Podsumowanie

Panele w Google Analytics będą przydatne każdej osobie, która chce szybko sprawdzać najważniejsze dane. Przejrzystość informacji, a także możliwość ich przesyłania, oraz udostępniania to niekwestionowane zalety paneli informacyjnych.

Przygotowaliśmy dla Ciebie przykładowy panel „Raport SEO – ruch z bezpłatnych wyszukiwarek„, z którego możesz skorzystać po kliknięciu tutaj.

Jakie dane są dla Ciebie najważniejsze w panelu informacyjnym?

Opublikowano w Blog Analityka internetowa: , aktualizacja: