Optymalizacja reklam na Facebooku – ustaw harmonogram wyświetlania reklam, korzystaj z reguł automatycznych

W jaki sposób możesz zwiększyć skuteczność reklam, korzystając z możliwości dostępnych w narzędziu reklamowym Facebooka? Dowiedz się, jak sprawdzić, kiedy użytkownicy najchętniej klikają Twoje reklamy, dokonują konwersji oraz przekonaj się, dlaczego warto używać reguł automatycznych.

Sprawdź, w jakich godzinach użytkownicy reagują na Twoje reklamy

Sprawdzenie, kiedy Twoje reklamy cieszą się największym powodzeniem, jest bardzo proste. Przejdź do Menedżera reklam, a w zestawieniu wybierz “wg wyświetleń”.

Następnie kliknij pole “Pora dnia”. Do wyboru masz wyświetlanie według pory dnia strefy czasowej konta reklamowego lub strefy czasowej użytkownika. Oczywiście, jeśli kierujesz reklamę na Polskę, a w swoim koncie reklamowym masz odpowiednio ustawioną strefę czasową, nieważne, którą opcję wybierzesz.

Zwróć uwagę, że dzięki zestawieniom możesz uzyskać wiele innych cennych informacji, które pomogą Ci w optymalizacji zestawów lub reklam.

Dlaczego warto wiedzieć, w jakich godzinach użytkownicy reagują na Twoje reklamy?

Może okazać się, że Twoja reklama nie uzyskuje oczekiwanych efektów w ciągu całego dnia. Być może są pory, gdy zasięgi są dużo niższe. Kwoty naliczane za wyświetlenie bez reakcji możesz przeznaczyć na promocję w godzinach, gdy jest ich więcej. Pamiętaj, by nie sprawdzać tych danych na “świeżych” kampaniach.

Oczywiście, jeśli są to pojedyncze przedziały, najpewniej nie ma sensu ich wykluczać.

Warto skorzystać z harmonogramu wyświetlania reklam, gdy zależy Ci, by odbiorcy kontaktowali się z Tobą np. w godzinach otwarcia Twojego sklepu.

Ustawienie harmonogramu wyświetlania reklam dostępne jest, gdy użyjesz budżetu całkowitego.

Wykorzystaj reguły automatyczne

Reguły automatyczne pozwalają na wprowadzanie zmian w kampaniach, zestawach reklam i reklamach. Warto z nich korzystać, jeśli chcesz np. zatrzymać zestaw reklam, gdy stawka za kliknięcie jest wyższa niż założyłeś.

Jak ustawić reguły automatyczne?

Aby skorzystać z reguł automatycznych, przejdź do Menedżera reklam. Wybierz kampanię, zestaw lub reklamę, do której chcesz zastosować regułę.

Po kliknięciu “utwórz regułę” możesz wybrać, czy ma ona być zastosowana do wybranej kampanii, aktywnych zestawów reklam, aktywnych reklam. Jeśli chcesz użyć reguły do wszystkich aktywnych kampanii, także masz taką możliwość – nie musisz zaznaczać ich osobno.

W następnym kroku określ jakie działania mają zostać wykonane, czyli czy np. wybrane kampanie lub reklamy mają zostać wyłączone/ włączone, czy może chcesz otrzymać tylko powiadomienie o zmianach, które zaszły.

Jeśli chcesz, by reguły odnosiły się do zestawów reklam, mogą one wpływać także na zwiększanie/zmniejszanie budżetu dziennego lub całkowitego oraz na dostosowanie stawek ręcznych.

Teraz konieczne jest określenie warunków, na jakich zostaną uruchomione reguły. Znajdziesz tu wiele możliwości.

Dostosowanie warunków zostało podzielone na te, które są najczęściej używane, dotyczące konwersji, kosztu konwersji, zdarzeń w aplikacji, kosztów zdarzeń w aplikacji oraz kategorii “inne”. W tej ostatniej znajdziesz między innymi CTR, zasięg, czy aktywność wobec posta. Zwróć uwagę, że możesz dodać więcej niż jeden warunek.

Dodatkowo Facebook zaleca, by warunki zastosować wówczas, gdy wyświetlenia kampanii, zestawu lub reklam wynosi więcej niż 8000.

Pamiętaj także, by ustawić zakres czasu, w jakim zastosowana ma zostać reguła. Domyślnie są to ostatnie 3 dni. Reguła sprawdzana będzie zazwyczaj co 30 minut. Możesz jednak ustawić harmonogram niestandardowy i zdecydować o porach, w jakich ma być stosowana.

Gdy reguła zostanie uruchomiona, otrzymasz powiadomienie na Facebooku, a także email (chyba że odznaczysz tę opcję).

Ostatnie kroki, to określenie do kogo ma zostać wysłane powiadomienie, nazwanie reguły oraz jej zatwierdzenie.

Wszystkie reguły w jednym miejscu

Reguły automatyczne, ustawione dla danego konta znajdziesz w menu Menedżera w kolumnie “Tworzenie i zarządzanie”. W tym miejscu możesz edytować oraz włączyć/wyłączyć reguły.

W zakładce “Aktywność” znajdziesz informacje kiedy reguły zostały uruchomione, a także czy dochodziło do zmian w kampaniach/zestawach/reklamach.

Reguły automatyczne z pewnością mogą wpłynąć na przyspieszenie Twojej pracy, a także pomogą Ci w większym stopniu kontrolować zmiany, jakie zachodzą na koncie reklamowym.

Podsumowanie

Ustawienie zarówno harmonogramu wyświetlania reklam, jak i reguł automatycznych oczywiście nie oznacza, że możesz zapomnieć o swoich kampaniach. Musisz kontrolować, czy zastosowane przez Ciebie działania na pewno sprawdzają się lepiej niż pierwotne ustawienia.

Pamiętaj, że warto testować nie tylko teksty, grafiki, wezwania do działania, ale także inne ustawienia, a dzięki zestawieniom uzyskasz wiele cennych informacji o swoich kampaniach.