Branża okien i drzwi w internecie

Jakie okna wybrać, które drzwi będą najlepsze? Przed odpowiedzią na takie pytania stają często osoby, które zdecydowały się na generalny remont lub kupiły dom. Wtedy właśnie zaczynają szukać produktów, które będą im służyć przez co najmniej kilka lat. Firmy działające w branży okien i drzwi mają niełatwy orzech do zgryzienia, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i wyróżnić się na tle konkurencji.

Nadal wielu przedsiębiorców uważa, że marketing internetowy nie przyniesie żadnych pozytywnych skutków. Możliwe, że taka postawa wynika z nieznajomości możliwości, jakie daje internet właśnie dla branży okołobudowlanej. Jakie działania mogą zatem prowadzić firmy, aby przekonać osoby szukające okien lub drzwi do wyboru właśnie ich produktów?

Strona internetowa

Obecnie, właściwie każda firma powinna mieć stronę internetową. To podstawowa zasada. Jednak samo istnienie strony nie wystarcza. Należy zadbać o jej wypozycjonowanie, wyposażenie w treści i zdjęcia zachęcające do zapoznania z produktem online.

Niestety nadal można trafić na witryny, z których od razu chce się uciec. Pamiętaj, że wymagania konsumentów rosną, chcą odwiedzać strony nowoczesne, na których szybko znajdą odpowiedzi na swoje pytania.

Zasady przyjaznych stron WWW w każdej branży są zazwyczaj podobne. Musisz zadbać o pierwsze wrażenie, jakie strona zrobi na odwiedzającym, a później o łatwość poruszania się po niej. Nie zapomnij o wartościowych treściach oraz dostosowaniu do urządzeń mobilnych. Mile widziany jest blog, na którym znajdą się ciekawe dla potencjalnego klienta artykuły. Nie opisuj w nich cech swoich produktów. Skup się na użytkowniku, który może z Twoich wpisów dowiedzieć się np. jak dopasować drzwi do wnętrza.

Na przedstawienie swoich produktów zarezerwuj zakładki, w których użytkownik bez problemu się odnajdzie. Okna, rolety, drzwi – podstawowe kategorie można podzielić jeszcze na podkategorie, tak aby klient mógł szybko znaleźć najbardziej interesujący go produkt (np. drzwi wewnętrzne lub zewnętrzne).

Aby użytkownicy internetu mogli bez problemu trafić na Twoją witrynę, możesz skorzystać z reklamy Google AdWords. Kiedy potencjalny klient będzie szukał np. drewnianych okien, które masz w swojej ofercie, link do Twojej witryny zostanie wyświetlony na górze wyników wyszukiwania.

AdWords to także reklama produktowa, skorzystaj z niej, jeśli chcesz, aby osoba szukająca np. drzwi antywłamaniowych, zobaczyła w wyszukiwarce zdjęcia Twoich produktów wraz z ceną. Reklama Google AdWords przynosi szybkie efekty, ponieważ Twoja strona może pojawić się na górze wyników wyszukiwania już w kilka minut po włączeniu. Dodatkowo reklamy można w dowolnej chwili zmieniać oraz wstrzymywać.

YouTube

Stworzenie profesjonalnego filmu, który zostanie zamieszczony w serwisie YouTube to wyzwanie, ale też szansa na pokazanie swojej marki. Niekoniecznie chodzi tutaj o film, który będzie namawiał do zakupu.

Wideo ma zdecydowaną przewagę w porównaniu do zdjęć. Szczególnie dotyczy to okien lub drzwi. Na pewno w swojej ofercie posiadasz różnego rodzaju okna, różniące się np. sposobem otwierania. Na filmie możesz zaprezentować wszystkie zalety produktu, które mają znaczenie dla potencjalnego klienta.

Osoby, które stoją przed podjęciem decyzji o zakupie jakichkolwiek rzeczy, które mają im służyć przez co najmniej kilka lat, chcą wiedzieć jak najwięcej o firmie. Wykorzystaj to. W YouTube możesz zamieścić film, w którym pokażesz jak wygląda produkcja drzwi lub okien. Także dzięki wypowiedziom pracowników firmy, marka zostanie odebrana jako bardziej “ludzka”. Pamiętaj jednak, aby język był dostosowany do odbiorcy, nie posługuj się specjalistycznymi terminami.

Oczywiście jak każde działania mające na celu promocję marki, także i wideo wymaga opracowania strategii. Warto, aby wszystkie treści, które firma zamieszcza w internecie nie były dziełem przypadku.

Niektóre firmy już zdecydowały się na wykorzystanie tego serwisu. Zobacz w jaki sposób robi to Oknoplast:

Możesz wykorzystać także możliwość reklamy na YouTube. Reklama wideo, która pojawia się np. przed właściwymi filmami, ma szeroki wybór kierowania. Oznacza to, że możesz wybrać do jakich osób chcesz dotrzeć na podstawie wieku, płci, lokalizacji oraz innych opcji.

Decydujesz, ile chcesz wydać na reklamę, a płacisz tylko wtedy, gdy ktoś na nią zareaguje. Oznacza to, że jeśli osoba oglądająca, pominie Twoją reklamę, nic nie zapłacisz. W dodatku możesz śledzić skuteczność reklam oraz porównywać ich wyniki.

Fanpage

Może Ci się wydawać, że strona firmowa na Facebooku, na której będą prezentowane okna/drzwi nie jest dobrym pomysłem. Masz rację.

Fanpage, na którym każdy post będzie składał się ze zdjęcia produktu wraz z krótkim opisem lub linkiem do strony to tylko strata czasu. Jednak ważne, abyś zdał sobie sprawę z tego, że serwisy społecznościowe mają naprawdę dużą moc. A dobrze przygotowana i wdrożona strategia może przełożyć się na sprzedaż.

W takim razie jakie treści może przedstawiać firma z branży okołobudowlanej na Facebooku? Doskonale wiesz, że Twoje produkty nie są kupowane na miesiąc, czy rok, ale zazwyczaj na znacznie dłużej. Oznacza to, że potencjalni klienci, aby skorzystać z oferty Twojej firmy, muszą jej zaufać. Media społecznościowe służą właśnie budowaniu zaufania.

Na Facebooku przede wszystkim masz możliwość pokazania ludzkiej strony brandu. Publikowane posty mogą mieć mniej formalny charakter niż np. na stronie internetowej. Dodatkowo możesz na bieżąco odpowiadać na pytania swoich potencjalnych klientów, dzięki czemu Twoja firma zostanie odebrana jako otwarta dla klienta.

Fanpage pozwala na zaangażowanie użytkowników. Twórz różnego rodzaju zabawy powiązane z Twoimi produktami. Fani, będą komentowali posty, reagowali na nie, dzięki czemu ich znajomi też będą mogli zobaczyć ofertę. Możliwe także, że część osób zapamięta Twoją markę!

Wizerunek eksperta w swojej dziedzinie także jest mile widziany. Tworzysz ciekawe wpisy na blogu? Wiesz jak dobrze opisać zalety wynikające z korzystania z Twoich produktów lub w firmie jest osoba, która się tym zajmuje? Możesz poinformować swoich fanów o tym, że na blogu pojawił się nowy wpis, zapowiedzieć o czym mogą przeczytać lub udostępniać starsze, ale nadal interesujące wpisy. Dowiedz się, co klienci sądzą o artykułach.

Użytkownicy Facebooka lubią także różnego rodzaju cytaty, dokonywanie wyboru między produktami czy po prostu opisywanie w komentarzu wyposażenia, które posiadają w swoich domach. Wystarczy tylko zachęcić ich do tego.

Istnieje wiele rodzajów postów, które można wykorzystać do komunikacji z fanami. Ważne jednak aby wszystkie dotyczyły branży, w której działa firma.

Jeśli wiesz, że nie poradzisz sobie ze stworzeniem strategii prowadzenia Fanpage, nie masz pomysłu na posty, nie masz do tego odpowiedniego pracownika lub nie masz po prostu czasu, skorzystaj z usług profesjonalnej agencji zajmującej się social media.

Musisz wiedzieć, że posty zamieszczone na tablicy firmowej nie dotrą do wszystkich osób, które polubiły profil. Dlatego warto w budżecie przewidzieć kwotę do wykorzystania na reklamy. W reklamach możesz wykorzystać treści, które pojawiły się wcześniej na fanpage’u lub stworzyć zupełnie nowe. Istnieje także wiele możliwości kierowania przekazu. Możesz dotrzeć do osób, które znajdują się w Twojej grupie docelowej, na podstawie np. wieku, zainteresować czy informacji o tym, że niedawno się przeprowadziły.

Podsumowanie

Dla firm działających w branży okien i drzwi także jest miejsce w internecie. Warto jednak, aby wszystkie wykonywane działania były spójne i przemyślane. Tworzenie dobrych treści, budowanie zaufania do marki, bieżący kontakt z potencjalnymi klientami to pierwsze kroki do zwiększenia sprzedaży.

Chcesz wiedzieć w jaki sposób możemy pomóc Twojej firmie? Skontaktuj się z nami!

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 2

Wystaw pierwszą ocenę! :)

Potrzebujesz skutecznej agencji marketingowej?

Napisz do nas »