Nowy system identyfikacji wizualnej marki Redseo

Po 9 latach działania Redseo przyszedł czas, aby odświeżyć system identyfikacji wizualnej naszej firmy. Z przyjemnością prezentujemy nasze nowe logo oraz pozostałe elementy identyfikacji wizualnej marki. Dowiedz się, jak wyglądał proces przygotowania nowej identyfikacji dla Redseo i co się zmieniło.

Czas na zmiany i nową identyfikacją wizualną marki

W dotychczasowych działaniach marki bardzo dokuczliwym aspektem był brak spójnego systemu identyfikacji wizualnej. Wszystko opierało się jedynie na przygotowanym logotypie “Redseo” oraz kolorze przewodnim.

Takie braki powodowały, że wszelkie materiały graficzne, takie jak: reklamy, banery, wpisy w social media czy wygląd strony www były różne, tworzone w różnym stylu i nie tworzyły spójnej całości wizualnej.

Istotną zmianą w Redseo, jaka nastąpiła od czasu poprzedniego logo, to zmiana specyfiki działania firmy. Startowaliśmy jako projekt freelance, skupiając się na usługach SEO oraz Google Ads. Obecnie Redseo jest agencją skupiającą 11 specjalistów w obszarach Google Ads, SEO, Microsoft Advertising oraz Allegro Ads.

Taki rozwój dodatkowo skłonił nas do odświeżenia identyfikacji graficznej marki.

Co to jest system identyfikacji wizualnej firmy?

Z angielskiego „corporate identity”, czyli identyfikacja wizualna firmy, to zestaw elementów, który wyróżnia markę wizualnie na tle konkurentów. Zwykle w skład kompletnego systemu identyfikacji wizualnej wchodzą:

  • Logo firmy – jako przewodni element marki;
  • Kolorystyka i jej wykorzystanie;
  • Typografia, czyli zestaw fontów i ich zastosowanie;
  • Materiał i szablony – prezentacje, dokumenty, wizytówki, szyldy, szablony stroju itp.;
  • Zbiór zasad – jak wykorzystywać powyższe elementy identyfikacji wizualnej, w jaki sposób je łączyć, czego nie robić itp.

Ponieważ Redseo jest firmą zorganizowaną zdalnie, nie wszystkie elementy systemu identyfikacji wizualnej są nam niezbędne. Dlatego skupiliśmy się na kanale online, który jest dla nas kluczowy.

Nowe logo Redseo

Podstawowym elementem wizualnym marki pozostaje logo. Nowe logo z założenia miało być proste i minimalistyczne bez skomplikowanych symboli.

Redseo - stare i nowe logo 2022

Dla wygody i możliwości zastosowania w różnych okolicznościach powstało logo podstawowe z charakterystyczną czerwoną kropką. :) Do tego także logo czarne i białe. Nowością jest logo-symbol, czyli skrócona wersja logo do użycia jako ikona.

Redseo - symbol 2022

Pozostałe elementy identyfikacji wizualnej

Poza logo firmy powstała także księga identyfikacji wizualnej, która precyzuje, w jaki sposób wykorzystywać logo oraz inne elementy wizualne, które zostały przygotowane.

Co zawiera księga identyfikacji wizualnej? Jest to zbiór elementów wizualnych wraz z instrukcją i dobrymi praktykami, jak je stosować w praktyce.

Od teraz materiały Redseo będą się charakteryzowały spójnymi elementami w obszarze:

  • Typografia – Odpowiednie fonty wizualnie powiązane z logo.
  • Kolorystyka – Kolor czerwony zawsze był ważny w Redseo i takim pozostaje dalej, jednak już w nowym, jaśniejszym niż poprzednio odcieniu.
  • Elementy ozdobne – Skupione wokół koloru przewodniego i efektu rozmycia “kropki” znajdującej się w logo.
  • Ikonografia – Nowe ikony symbolizujące usługi oferowane w Redseo.

Co pozostaje bez zmian?

Choć zmienia się nasz system identyfikacji wizualnej, to pewne rzeczy pozostają niezmienne. Bez zmian pozostaje nazwa – podjęliśmy decyzję odświeżenia wizualnego zachowując obecny brand “Redseo”.

Pozostajemy także przy dotychczasowych cenach i sposobach rozliczeń. Pomimo wzrostu inflacji i cen na rynku, nasi obecni Klienci zachowują swoje dotychczasowe ceny.

Jak zawsze wyróżniamy się specjalizacją i tak też pozostaje, ponieważ dzięki specjalizacji w określonych obszarach marketingu jak Google Ads czy SEO jesteśmy w stanie osiągać najlepsze wyniki.

Jak wygląda tworzenie identyfikacji wizualnej?

Mieliśmy przyjemność współpracować z doświadczoną graficzką, która pomogła nam przejść przez cały proces przygotowania nowej identyfikacji. Pierwszym elementem było oczywiście poznanie naszej firmy i ustalenie naszych potrzeb, spostrzeżeń i doświadczeń oraz zebrania całości w brief.

Rozpoczęliśmy od wyboru linii stylistycznej, mając kilka do wyboru. Propozycja wykorzystania czerwonych rozmyć i minimalistycznego logo okazała się drogą dla nas.

Następne etapy przygotowania identyfikacji wizualnej to akceptowanie bądź korygowanie kolejnych powstających elementów. Ze względu na święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok, prace nieco się przeciągnęły i całość zostałą przygotowana w czasie dwóch miesięcy.

Finalnie otrzymaliśmy zarówno księgę znaku, księgę identyfikacji wizualnej jak i wszystkie materiały i szablony, których potrzebowaliśmy.

Co dalej?

Nowy system identyfikacji wizualnej Redseo wdrażamy stopniowo. Nasze nowe logo znajdziecie już na stronie oraz w mediach społecznościowych na Facebook czy Linkedin. Treści w mediach społecznościowych od niedawna zaczynają się pojawiać z zastosowaniem nowej identyfikacji wizualnej.

Obecnie odświeżamy dokumenty i prezentacje, wykorzystując już nowe elementy wizualne marki. Pewnym wyzwaniem jest także aktualizacja wyglądu naszych raportów wyników kampanii, które dostarczamy Klientom.

Istotną zmianą będzie także odświeżenie całej strony internetowej, co jest dla nas celem na kolejne miesiące. W najbliższym czasie strona, którą obecnie przeglądasz, będzie przebudowana z wykorzystaniem nowej identyfikacji.

Wierzymy, że nowa identyfikacja wizualna Redseo to pewnego rodzaju nowe otwarcie w historii agencji. Z tą nową energią i pod nowym szyldem planujemy dalej rozwijać nasze kompetencje, dostarczając jeszcze lepszych efektów rosnącemu gronu Klientów i Partnerów.

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 14

Wystaw pierwszą ocenę! :)

Potrzebujesz skutecznej agencji marketingowej?

Napisz do nas »