Jak wykluczyć negatywne słowa kluczowe w Google Ads?

negatywne frazy kluczowe Blob

Reklama Google Ads jest jedną z popularniejszych form reklamy online. W Polsce powoli wiatru w żagle nabierają również reklamy w systemie Microsoft Advertising. Dlatego jeżeli używasz typowej reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania, powinieneś skupić się na odpowiednim wykluczeniu negatywnych słów kluczowych.  Czym są negatywne słowa kluczowe?

To kluczowy aspekt skutecznej kampanii standardowej czy dynamicznej reklamy w każdej wyszukiwarce. Odpowiednie wykluczanie negatywnych słów kluczowych jest tak samo ważne, jak dobór odpowiednich fraz, na które wyświetlasz swoje reklamy. Z artykułu dowiesz się, jak poprawnie wykluczać negatywne słowa kluczowe, aby skutecznie docierać do odpowiednich odbiorców. 

Czym są negatywne słowa kluczowe?

W każdej standardowej kampanii na wyszukiwarkę możesz wybrać frazy kluczowe, na które będą wyświetlać się Twoje reklamy. W celu znalezienia odpowiednich słów dopasowanych do Twojej usługi lub towaru możesz skorzystać z Planera słów kluczowych

Google Ads pozwala również na wykluczenia fraz wyszukiwanych przez użytkowników, które z różnych względów nie pasują do Twojej oferty. Takie słowa określa się wtedy jako wykluczające słowa kluczowe 

W przypadku negatywnych słów kluczowych masz opcję określenia jednego z trzech dostępnych dopasowań do słowa. Są to:

  • dopasowania przybliżone,
  • dopasowania do wyrażenia,
  • dopasowania ścisłe. 

Działają na takiej samej zasadzie, jak standardowe kampanie w wyszukiwarce. 

Dodatkowo w kampaniach w sieci reklamowej masz również możliwość wykluczenia negatywnych słów kluczowych. Działa to kontekstowo, co pozwoli ograniczyć wyświetlanie reklam wideo czy banerów w niedopasowanych tematycznie filmach czy witrynach. 

Korzyści z używania negatywnych słów kluczowych w Google Ads

Negatywne słowa kluczowe

Jedną z podstawowym korzyści wynikających z używania negatywnych słów kluczowych w kampaniach Google Ads jest ograniczenie wyświetlania się reklam na nietrafione zapytania użytkowników

Pozwala to skoncentrować się algorytmom na zapytaniach grupy odbiorców, którzy są najbardziej zainteresowani zakupem Twojego produktu lub usługi. 

Przełoży się to w dalszej perspektywie czasowej na oszczędności w budżecie przez wykluczenie nieodpowiednich kliknięć. 

Dzięki będziesz mógł bardziej efektywnie wykorzystać wyznaczony budżet, co  wpłynie na większą liczbę leadów lub sprzedanych towarów. 

W jakich przypadkach najczęściej wykorzystasz wykluczające słowa kluczowe? 

Możesz wykorzystać zalety wykluczenia fraz kluczowych w przypadku, kiedy użytkownicy:

  • Szukają na forach pomocy, opinii, rankingów, recenzji, zastosowań, gdy celujesz w osoby, które znajdują się na dole lejka sprzedażowego;
  • Szukają cennika, którego nie posiadasz na stronie;
  • Poszukują tanich lub używanych produktów, a sprzedajesz produkty premium lub nieużywane;
  • Szukają usługi w innym regionie geograficznym, którego nie obsługujesz;
  • Wyszukują usługi lub produkty, używając sformułowania, które ma podwójne znaczenie w zależności od branży i może prowadzić do wyświetlania niedopasowanych wyników..

Musisz przy tym pamiętać, że wymaga to od Ciebie bieżącej pracy przy weryfikacji wyszukiwanych haseł i wykluczenia fraz negatywnych. 

Negatywne słowa kluczowe w Google Ads

Gdzie możesz wykluczyć negatywne frazy? 

Wykluczenie negatywnych fraz polega na dodaniu ich w systemie reklamowym. Możesz to zrobić na kilka sposobów, dodając je na kilku poziomach:

  • Na poziomie całego konta – w  takim przypadku wszystkie kampanie oraz każda, którą utworzysz, będzie miała z góry wykluczone negatywne słowa kluczowe;
  • Na poziomie kampanii;
  • Oraz na poziomie grupy reklam. 

Jeżeli chcesz wykluczyć negatywne słowa kluczowe na poziomie konta, wystarczy, że wejdziesz w ustawienia i następnie przejdziesz do ustawienia konta i z prawej strony klikniesz Wykluczające słowa kluczowe

Za pomocą plusa będziesz mógł dodać frazy, które uznasz za stosowne.

Jeżeli chcesz dodać wykluczające słowo kluczowe na poziomie kampanii lub grupy reklam, musisz przejść do kampanii i na tym poziomie przejść do zakładki Wykluczające słowa kluczowe i dodać ręcznie frazy. 

Adekwatnie w ten sam sposób dodajesz wykluczające słowa na poziomie wybranej grupy reklam.

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Nie ma też przeszkód, aby ułatwić sobie pracę i wykluczać negatywne frazy kluczowe bezpośrednio z raportu wyszukiwanych haseł. Wybierasz wtedy, czy na poziomie kampanii czy grupy reklam dana fraza ma być wykluczona.

Wykluczanie fraz negatywnych

Możesz również skorzystać z dodatkowej opcji. Jest to stworzenie listy negatywnych słów kluczowych. Listy mogą zawierać wykluczające słowa kluczowe zebrane tematycznie. które najczęściej wykluczasz. 

Wystarczy, że wjedziesz w Narzędzia i ustawienia, wybierzesz z Zasobów wspólnych opcję Lista wykluczających słów kluczowych.

Lista wykluczających słów kluczowych

Limit list przypadający na jedno konto Google Ads to 20. W każdej liście możesz umieścić maksymalnie 5000 fraz. Następnie możesz wybrać, do których kampanii dodasz stworzone listy. 

Lista wykluczających słów kluczowych

Podsumowanie

Sprawne wykorzystanie negatywnych słów kluczowych pozwoli Ci na dokładniejsze dopasowanie kampanii reklamowej do intencji użytkowników. Negatywne słowa kluczowe są skutecznym narzędziem do eliminowania ruchu, który nie przekłada się na wartościowe konwersje. 

W przypadku wielu branż i produktów występują pojęcia, które posiadają podwójne znaczenie. Może to generować nietrafiony ruch niezwiązany z rzeczywistymi potrzebami klienta. 

Bez względu na branżę i budżet jakim dysponujesz warto, żebyś poświęcił swój czas na ciągłe monitorowanie wyszukiwanych haseł. Jeśli nie jesteś w stanie robić tego samodzielnie, zawsze chętnie zrobią to za ciebie specjaliści z Redseo. 

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: