Na co wpływa Wynik jakości Google Ads? 

Blob

Znasz termin “Wynik jakości Google Ads”? Jeśli tak, świetnie! Ale czy sprawdzałeś z jego pomocą, jakie rezultaty uzyskały Twoje reklamy? I czy w przypadku niskiego wyniku wiesz, co zrobić, aby go poprawić? Jeśli nie, nic straconego, w tym artykule wszystko wyjaśniam.

Natomiast jeśli nigdy nie spotkałeś się z tym określeniem, to bardzo uważnie przeczytaj ten wpis. Dzięki niemu dowiesz się, co to jest Wynik jakości oraz przy okazji, jak lepiej wykorzystać budżet reklamowy.

Wynik jakości – a co to właściwie jest?

Wynik jakości jest niczym innym, jak narzędziem, które umożliwia Google Ads diagnozować Twoje reklamy. Ocenia ich jakość oraz porównuje z innymi reklamodawcami. 

Ostatecznie, po przeprowadzeniu takiego badania, system przydziela wynik, który jest podawany w skali od 1 do 10. Przy czym jedynka oznacza bardzo niską jakość reklamy, a dziesiątka jest najwyższą możliwą oceną do osiągnięcia. 

Google w ten sposób chce dostarczać użytkownikom najbardziej adekwatne do potrzeb reklamy oraz wyświetlać takie linki sponsorowane na najwyższych pozycjach względem reszty konkurencji. 

jakość reklam
W czerwonej ramce zaznaczam ocenę przydzieloną przez Google.

Jak Google ocenia i oszacowuje wynik?

Google ocenia skuteczność Twoich reklamy głównie w trzech obszarach:

  • przewidywany współczynnik klikalności (CTR); 
  • trafność reklamy;
  • jakość strony docelowej. 

Pierwszy czynnik określa, jakie jest prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie w Twoją reklamę. 

Drugi odpowiada za to, jak bardzo reklama trafia w intencje użytkownika po wpisaniu konkretnej frazy (zobacz: Słowa kluczowe w Google Ads) w dopasowaniu ścisłym. 

Ostatni komponent jest odpowiedzialny za ocenę strony docelowej, którą użytkownik ujrzy po kliknięciu w reklamę, a dokładnie za to, jak bardzo była dla niego przydatna (sprawdź: Strona responsywna).

Każdy z elementów jest sygnowany etykietą “Powyżej przeciętnej”, “Przeciętnie” lub “Poniżej przeciętnej”. Możesz zobaczyć je na koncie Google Ads. Jest to specjalny zabieg Google Ads, żebyś wiedział, nad jakimi elementami możesz jeszcze popracować, żeby uzyskać wyższą ocenę. 

badanie wartości reklam w Google Ads
W czerwonej ramce zaznaczam, gdzie znajdziesz ocenione elementy.

Dlaczego Wynik jakości jest tak ważny?

Wynik jakości w Google Ads jest ważny ze względu na to, że wpływa na to, jak prezentuje się Twoja reklama, jak widzą ją klienci oraz ile zapłacisz za reklamę:

  • W przypadku reklam o bardzo niskiej jakości Google może nawet nie dopuścić do jej wyświetlenia w wyszukiwarce
  • Warto zauważyć, że wysoka pozycja zapewnia również częstsze wyświetlanie rozszerzeń, które mogą bardziej przykuć uwagę klienta. 
  • Wynik jakości obok stawki jest także jednym z elementów rankingu reklamy, który odpowiada za to, na jakiej pozycji wyświetli się Twoja reklama oraz ile zapłacisz ostatecznie za kliknięcie.  
  • Poprawiając swój Wynik jakości, możesz zyskać wyższe pozycje na stronie wyszukiwania lub zapłacić mniej za kliknięcie i zwiększyć swoje szanse na konwersję, a ostatecznie również na sprzedaż. 

Jak podnieść Wynik jakości Google Ads?

Możliwe, że zajrzałeś już na konto Google Ads i odkryłeś, że wyniki Twoich reklam nie są najwyższych lotów. Zastanawiasz się pewnie teraz, jak poprawić swój wynik w oczach Google.

jak poprawić wynik jakości?
Tutaj sprawdzisz skuteczność reklamy.

Przede wszystkim postaraj się napisać reklamę dopasowaną do fraz znajdujących się w grupie reklam. Jeżeli zajdzie potrzeba, wydziel dodatkową grupę reklam z frazami, dla których przygotujesz dodatkową reklamę. 

Przy pisaniu reklamy pamiętaj o użyciu odpowiedniego wezwania do działania (CTA), które zachęca użytkownika do działania. Wymień zalety twojego produktu lub usługi, dzięki temu zwiększysz szanse na kliknięcie. 

Dobrze, jeśli również użyjesz różnorodnych nagłówków czy opisów, które są niepowtarzalne. Nie zapominaj również o dopasowaniu rozszerzeń do reklamy. 

liczba naglówków
Popraw nagłowek reklamy dla lepszego wyniku jakości Google Ads.

Ostatnim elementem, nad którym możesz popracować, to strona docelowa. Jeżeli masz podstronę z konkretnymi produktem lub typem usługi, to użyj jej zamiast ogólnej stron lub po prostu strony głównej.

Jak poprawiliśmy Wynik jakości

Jaki efekt może przynieść poprawa Wyniku jakości, możesz zaobserwować na przykładzie naszego klienta, który działa w branży poligraficznej i sprzedaje głównie kalendarze dla firm. 

Zależało mu szczególnie na sprzedaży kalendarzy trójdzielnych. Dlatego pracowaliśmy właśnie nad reklamami wyścielającymi się na tą frazę.

Przykład, jak poprawić wynik jakości

W przypadku tego klienta stworzyliśmy nową kampanię z frazami – kalendarz trójdzielny. Przed pracami wynik historyczny dla tej frazy wynosił 3/10. Dzięki podjętym działaniom przez specjalistę i ulepszeniu reklamy osiągnęliśmy zdecydowanie lepszy wynik – 7/10. 

poprawa wyniku jakości
Poprawa Wyniku jakości.

Gdy porównamy te same frazy rok do roku, to obniżyliśmy śr. CPC o 0,20 zł. Pozwoliło nam to również częściej wyświetlać reklamy klienta na pierwszej pozycji (12,28% vs 21,28%) oraz u góry strony wyszukiwania (55 78% vs 76,47%).  

Efekt prac nad Wynikiem jakości.
Wyższa pozycja na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Dzięki naszym działaniom Klient zyskał wyższe pozycje na pierwszej stronie wyszukiwania, a to wpłynęło w dalszej kolejności na uzyskiwane przez niego wyniki sprzedaży. 

Podsumowanie

Jak widzisz, warto popracować nad reklamami, które mogą przynieść realne oszczędności i większą liczbę kliknięć albo częstsze wyświetlanie się na wyższych pozycjach. To ostatecznie powinno przełożyć się na zysk w postaci dokonanego zakupu lub zamówionej usługi przez użytkownika. 

Oczywiście są elementy, których nie da się ulepszyć w systemie reklamowym Google Ads. Należy do nich np. strona docelowa. W wielu przypadkach potrzebuje ona dopracowania, a jest w dużej mierze zależna od umiejętności programistycznych lub dostępnego czasu webdevelopera. 

Jeżeli chciałbyś, żeby zespół Redseo popracował nad Twoimi reklamami, to śmiało napisz do nas. Przy okazji warto, żebyś zadbał także o swoją pozycję w wynikach organicznych. Z  tym zadaniem świetnie poradzi sobie nasz dział SEO.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: