Multimedialne reklamy (Multimedia Ads) w Bing Ads
Jeżeli reklamujesz się już w wyszukiwarce Bing lub jesteś tuż przed podjęciem takiej decyzji, na pewno jesteś ciekawy sposobu, w jaki możesz skierować uwagę użytkowników na swoje reklamy i być krok przed konkurencją. Specjalnie w tym celu Microsoft Advertising stworzył reklamy multimedialne (Multimedia Ads), które wyświetlają w wyszukiwarce Bing. To perełki reklamowe, które warto zastosować, by się wyróżnić.
Przypominam, że w Bing Ads możesz wybrać z kilku formatów reklam:
- reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania;
- reklamy graficznej w sieci reklamowej;
- reklamy produktowej (zawierającej zdjęcia z krótkim opisem produktu) w sieci wyszukiwania.
- reklama graficzna w sieci wyszukiwania (Multimedia Ads).
Dla porównania, w systemie reklamowym Google Ads nie spotkasz obecnie typu reklamy, która odpowiadałaby reklamie multimedialnej. Jedyna grafika, jaka może się wyświetlić w wyszukiwarce Google, jest pokazywana jedynie w formie rozszerzenia graficznego.
Czym są reklamy multimedialne?
Reklamy Multimedialne (Multimedia Ads) w wyszukiwarce Bing zostały stworzone z myślą o wzbudzeniu większego zainteresowania użytkownika reklamą poprzez pokazanie Twojej marki, produktu lub usługi w formie graficznej.
Dzięki użyciu reklamy multimedialnej możesz zwiększyć ekspozycję swojej oferty w wyszukiwarce, przez co wzrośnie ruch na Twojej stronie, a ostatecznie także sprzedaż.
Nie obawiaj się, że Multimedia Ads zastąpi Twoją reklamę tekstową. Ten typ nie wyświetla się w miejscu reklam tekstowych, a pokazuje się jedynie z prawej strony wyszukiwania.
Jak stworzyć reklamę multimedialną (Multimedia Ads)?
Aby przygotować reklamę multimedialną, wystarczy przejść do zakładki reklamy (Ads) i z typów reklamy wybrać “Multimedia Ad”.
Reklama składa się z maksymalnie:
- 15 nagłówków,
- 4 opisów,
- wezwania do działania,
- linku
- oraz maksymalnie 16 grafik, w tym logo.
Zalecane jest utworzenie minimum 8-10 nagłówków różniących się od siebie.
Bing Ads, używając technologii uczenia maszynowego (machine-learning technology), pokaże najlepszą kombinację zasobów dopasowaną do użytkownika, żeby jak najbardziej zachęcić go do kliknięcia i konwersji. Do przygotowania reklamy potrzebujesz również grafiki w odpowiednich rozmiarach.
Bing Ads daje kilka możliwości dodawania grafik do reklamy. Możesz skorzystać z:
- już wcześniej przesłanych przez Ciebie zdjęć,
- wybrać z udostępnionych przez Microsoft zdjęć stockowych, jeśli nie posiadasz odpowiednich
- lub skorzystać z grafik zamieszczonych na Twojej stronie internetowej lub mediach społecznościowych.
Aby zwiększyć widoczność reklam multimedialnych (Multimedia Ads), system Bing Ads automatycznie zwiększa stawkę o 40%. Jeżeli chcesz zmienić dostosowanie stawki, możesz to uczynić w zakładce ustawienia (settings) kampanii. Maksymalna stawka, którą możesz zastosować, to 900%.
Automatyczne rekomendacje reklam
Bing Ads daje możliwość tworzenia automatycznie reklam multimedialnych (Multimedia Ads) przez system i zastosowania ich w kampaniach. Jeżeli taka reklama zostanie utworzona, będziesz o tym poinformowany przez Bing Ads drogą mailową. W wiadomości pojawi się też zdjęcie przygotowanej reklamy.
Bing Ads powiadomi również, kiedy reklama ostatecznie zostanie dodana i pozostawi Ci możliwość odrzucenia jej do czasu publikacji. Reklamy automatyczne mogą być również zastosowane w kampaniach dynamicznych, gdzie nie mamy możliwości tworzenia ich manualnie.
Podsumowanie
Reklamy w wyszukiwarce Bing w Polsce są dostępne od niedawna. Dodatkowo Microsoft udostępnia nam panel sterowania w kilku językach.
Póki co nie ma na tej liście języka polskiego oraz żadnej informacji na temat przygotowań do udostępnienia panelu w polskiej wersji językowej, jak to ma miejsce w Google Ads.
Dlatego czasami łatwo pominąć elementy lub rozwiązania, które mogą poprawić widoczność Twoich reklam w wyszukiwarce Bing. Jeżeli nie chcesz zostawić nic przypadkowi, to dzięki zakładce Kontakt skorzystaj z pomocy zaufanej agencji, która poprowadzi Twoje kampanie Microsoft Ads.