Menedżer firmy na Facebooku – zacznij z niego korzystać

Choć Menedżer firmy na Facebooku nie jest żadną nowością, nie każdy wie o jego istnieniu. A szkoda, ponieważ to doskonała opcja dla wszystkich, którzy prowadzą fanpage (szczególnie więcej niż jeden) oraz zamierzają korzystać z Facebook Ads. Jak utworzyć Business Manager oraz dodać do niego zasoby, dowiesz się właśnie z tego wpisu.

Zacznijmy od podstaw – dlaczego warto korzystać z konta firmowego?

Nie samą pracą człowiek żyje… I właśnie Menedżer firmy pozwoli Ci od niej odpocząć 🙂 Powiadomienia pojawiające się na Twoim koncie osobistym mogą być wygodne, jednak jeśli aktywności jest dużo lub masz kilka fanpage, lepszym rozwiązaniem może okazać się skorzystanie z Business Managera. Gdy dodasz swój fanpage do BM, to właśnie tam będą pojawiały się wszystkie alerty.

PS Ostatnio powiadomienia ze stron firmowych, mimo połączenia z Menedżerem, są wyświetlane na koncie prywatnym. Jeśli będzie tak także w Twoim przypadku, kliknij  powiadomienie i wyłącz je.

Konto firmowe to także łatwy sposób zarządzania osobami. Szybko przyznasz dostęp współpracownikom lub agencji marketingowej np. do fanpage, konta reklamowego. Gdy będziesz chciał usunąć którąś z dodanych wcześniej osób/firm z Menedżera lub odebrać jej wybrane zasoby, również będzie to bardzo proste.

Zyskasz także możliwość tworzenia niestandardowych grup odbiorców reklam oraz dostęp do Audience Insights, czyli informacji o fanach Twojej strony na Facebooku lub wszystkich użytkownikach FB w wybranym kraju.

Za korzystanie z Menedżera firmy nie jest pobierana żadna opłata, musisz wziąć jednak pod uwagę, że jeśli wcześniej nie znałeś tego rozwiązania, możesz mieć problemy z przyzwyczajeniem się do całego systemu.

Menedżer firmy i Menedżer reklam

Menedżer firmy pozwala Ci zarządzać wszystkimi fanpagami, które do niego podepniesz, kontami reklamowymi, pikselami Facebooka, katalogami i wszelkimi innymi zasobami.

Menedżer reklam służy natomiast tworzeniu reklam i ich optymalizacji. Inne osoby dodane do Ads Managera będą widziały kampanie, będą mogły je modyfikować, sprawdzać statystyki oraz podsumowanie rozliczeń i historię płatności – zależnie od nadanych uprawnień. Jeśli powierzasz działania reklamowe agencji, będziesz widział wyniki. Zyskasz także dostęp do historii wprowadzanych zmian.

Strona Główna Business Manager

Strona Główna Business Manager

Jak utworzyć Business Manager?

Przejdź na stronę business.facebook.com i w prawym górnym rogu kliknij “Utwórz konto”. Aby rozpocząć, musisz uzupełnić puste pola:

Tworzenie konta w Menedżerze firmy

Tworzenie konta w Menedżerze firmy

Nazwa firmy będzie wyświetlana osobom dodanym do Menedżera firmy.

Po przejściu dalej zostaniesz poproszony o uzupełnienie danych o firmie, a także wybranie czy będziesz promować własne towary i usługi, czy też świadczyć usługi na rzecz innych. Po przesłaniu tych informacji uzyskasz dostęp do Menedżera firmy (potwierdź adres email uzupełniony w danych).

Menedżer firmy na Facebook - strona główna

Menedżer firmy Facebook – strona główna

Jak dodać fanpage do Menedżera firmy

Dodanie strony na Facebooku do Business Menedżera jest proste i możesz zrobić to na dwa sposoby

1. W pierwszym widoku, który pojawi się na Twoim ekranie po przesłaniu danych (zrzut powyżej). Możesz bezpośrednio dodać wybrany fanage, poprosić o dostęp lub utworzyć zupełnie nowy.

Dodanie strony do Menedżera firmy

Dodanie strony do Menedżera firmy

2. W ustawieniach firmowych. Możesz do nich przejść przez kliknięcie przycisku “Ustawienia firmowe”, który znajdziesz na górze po prawej stronie (niebieski prostokąt). Jeśli wybierzesz ten sposób, w menu po lewej stronie znajdziesz zakładkę “Konto”, a następnie “Strony”. Po kliknięciu “Dodaj” możesz dołączyć istniejący fanpage, utworzyć nowy lub poprosić o dostęp.

Osobiście polecam korzystanie od początku z ustawień firmowych, by oswoić się z tym widokiem i w przyszłości uniknąć problemów z dodawaniem kolejnych zasobów.

Dodanie osób do Menedżera firmy

Dodanie osób do Menedżera firmy

Jak dodać osobę do Business Managera

Nie wychodząc z ustawień firmowych, z menu po lewej stronie wybierz “Użytkownicy” – “Osoby”, a następnie kliknij niebieski przycisk “Dodaj”. Podaj adres email osoby, z którą chcesz współpracować. Jeśli chcesz dodać więcej osób, oddziel ich adresy mailowe przecinkiem.

Następnie określ jaki dostęp w Menedżerze firmy będą miały dodane osoby. Może być to:

  • Dostęp pracownika – dodane osoby będą mogły korzystać jedynie z przydzielonych im przez Ciebie zasobów.
  • Dostęp administratora – jest to pełny dostęp do konta biznesowego. Osoby te będą mogły edytować ustawienia, dodawać i usuwać zasoby.

Po rozwinięciu opcji zaawansowanych pojawią się jeszcze dwie role:

  • Analityk finansowy – osoby z tą rolą będą mogły wyświetlać informacje finansowe, wydatki i metody płatności.
  • Redaktor finansowy – może edytować dane podpiętej karty, metody płatności itd.

Prośba o dołączenie do Menedżera zostanie wysłana do wybranych osób.

Dodanie partnera do Menedżera firmy

Dodanie partnera do Menedżera firmy

Jak dodać partnera w Menedżerze firmy

Inna firma może uzyskać dostęp do fanpage, konta reklamowego, piksela, katalogu produktów itd. z Twojego Menedżera. Jest to bardzo przydatne, jeśli rozpoczynasz współpracę z agencją. Możesz dodać ją jako partnera (nie może on zmieniać zasobów ani ustawień).

By dodać partnera, potrzebujesz identyfikator jego firmy. Identyfikator znajduje się w ustawieniach, w informacjach o firmie. Po dodaniu numeru, będziesz mógł wybrać które zasoby chcesz mu przypisać. Gotowe.

Jeśli będziesz chciał usunąć dodaną firmę, jest to bardzo szybkie. Wystarczy, że wybierzesz odpowiedniego partnera, a następnie klikniesz “Usuń partnera” (opcja ta znajduje się w prawym górnym rogu). Wówczas nie będzie mógł on pracować nad żadnym z Twoich zasobów.

Dodanie osoby do strony w Menedżerze firmy

Dodanie osoby do strony w Menedżerze firmy

Dodanie osoby do fanpage

Nadszedł czas na nadanie dostępu do Twojego fanpage na Facebooku innym osobom. Dodając swój fanpage do Menedżera firmy, automatycznie zostałeś dodany jako administrator.

Osoby, które przed dodaniem strony do BM miały na niej nadane role, będą widoczne w ustawieniach przy przypisywaniu zasobów. Jednak ich imię i nazwisko będzie szare. Po najechaniu kursorem na te dane, zobaczysz okno z informacją o możliwości zaproszenia tej osoby do pracy w Menedżerze firmy (musisz podać jej adres email).

Jeśli chcesz dodać osoby, które wcześniej nie miały nadanych ról, wystarczy że klikniesz “Dodaj użytkowników” znajdujące się nad Twoimi danymi.

Osoba, której chcesz nadać dostęp, musi być wcześniej dodana w Menedżerze firmy.

Możesz przypisać rolę:

  • administratora strony
  • redaktora strony
  • moderatora strony
  • reklamodawcy strony
  • analityka strony

Podsumowanie

To pierwsze kroki, które powinieneś podjąć rozpoczynając pracę z Business Managerem. Przed Tobą jeszcze wiele pracy m.in. utworzenie konta reklamowego czy dodanie Piksela, co poruszę niebawem. Menedżer firmy z pewnością pomoże Ci w organizacji pracy, więc nie wahaj się, by z niego skorzystać.