Co nas czeka w marketingu internetowym w 2022 roku?

marketing internetowy w 2022 roku - nowinki i trendy Blob

Każdy rok przynosi nowe możliwości i nowe rozwiązania. Dotyczy to oczywiście też marketingu internetowego. Należy jednak przyznać, że ostatnie dwa lata były wyjątkowe. Musieliśmy być elastyczni i dostosowywać się szybko do nowych realiów. Możemy więc się spodziewać, że następny rok przyniesie kolejną porcję nowinek. Co o tym sądzą nasi specjaliści, co nas czeka w marketingu internetowym w 2022 roku?

Zespół Redseo podzielił się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi nowinek marketingowych, nowych rozwiązań w Google Ads, SEO czy copywritingu. Co więcej zwrócili uwagę na to, jakie obszary działań będą się najprężniej rozwijać.

PS Sprawdź też nasze prognozy na 2024 rok, które opublikowaliśmy w grudniu 2023 roku: Marketing 2024 według specjalistów Redseo.

Co nowego przyniesie 2022 rok w SEO?

Branża SEO może spodziewać się wdrożenia lub rozwinięcia kilku nowości. Zmiany dotyczą głównie sposobów wyszukiwania informacji przez użytkowników oraz pracy Google bota. Zajrzyj do naszego artykułu, aby dowiedzieć się co to jest SEO i więcej o pracy specjalisty, który się tym zajmuje. A jeśli chcesz, abyśmy zajęli się Twoim biznesem w tym zakresie, sprawdź naszą ofertę SEO sklepu internetowego.

  • Protokół IndexNow

Wiemy już o spodziewanych testach protokołu IndexNow przewidzianych na 2022 rok. Dotychczasowe sprawdzanie strony przez bota może przejść do historii, ale póki co zmiana nie została w pełni zatwierdzona.

Czekanie na odwiedziny bota zostałoby zastąpione przez informowanie wyszukiwarki o wszelkich aktualizacjach czy nowych adresach url w obrębie witryny internetowej. Rzecznik Google potwierdził testy protokołu IndexNow, ale czy zostanie on wdrożony – jeszcze nie wiadomo.

Kaja Gajek, specjalistka SEO

  •  Voice Search
    Nowość, jaką jeszcze kilka lat temu było wyszukiwanie głosowe, ma stać się coraz częściej używanym sposobem wyszukiwania informacji. Czy należy nastawić się na to, że voice search stanie się codziennym elementem pracy seowca?

W ostatnich latach technologia wyszukiwania głosowego przeszła długą drogę. W związku z tym, eksperci ds. SEO debatują nad tego typu rodzajem wyszukiwań, które w naturalny sposób preferują znacznie dłuższe frazy kluczowe. Dlatego za jakiś czas może okazać się, że strategia SEO coraz częściej uwzględniać będzie ten typ wyszukiwania.

Kaja Gajek, specjalistka SEO

voice search w marketingu internetowym 2022

  • Aktualizacja Page Experience
    Wskaźniki Core Web Vitals na mobile w połowie 2021 roku to zaledwie rozgrzewka. Na pierwszy kwartał kolejnego roku planowane są nowe wdrożenia:

W czerwcu 2021 r. wskaźniki Core Web Vitals na urządzeniach mobilnych stały się elementem algorytmów Google. Również rok 2022 niesie zmiany w tej materii. Aktualizacja Page Experience (w skład której wchodzi Core Web Vitals) zbliża się wieeelkimi krokami i dotyczyć będzie tym razem komputerów. Start zmian planowany jest między lutym a marcem.

Kaja Gajek, specjalistka SEO

Co będzie działo się w copywritingu i content marketingu w 2022 roku?

Twórcy contentu i specjaliści social media w 2022 roku będą recyklingować treści oraz skupią się na byciu jeszcze bardziej user friendly. Dzięki temu zadbają o jakość tekstów oraz nawiązywanie więzi z odbiorcą.

  • Storytelling
    Storytelling nadal ma się świetnie i od dobrych kilku raz prężnie się rozwija w komunikacji z użytkownikiem. Jak to wpływa na relację marka – klient?

W 2022 roku wszystko kręci się wokół odbiorcy treści. Marki mają być bardziej “ludzkie” i bliższe swoim klientom. Pomogą w tym znane nam techniki storytellingu, czyli content marketing oparty o emocje, historię i proces. Technika ta angażuje odbiorcę emocjonalnie i zbliża go do marki. Zapomnijmy o “suchej” sprzedaży.

Magdalena Karnowska-Sewastianik, copywriter

storytelling w content marketingu 2022

Nie zawsze trzeba tworzyć wszystko od zera, czasem może się okazać, że istniejące teksty są nadal aktualne i wymagają jedynie lekkiego przetworzenia. Jak to będzie wyglądać w praktyce?

W 2022 roku warto zwrócić uwagę na to, jak możemy przetwarzać istniejące treści na nowy sposób. Stary artykuł blogowy (o ile nadal jest aktualny) może posłużyć jako materiał na odcinek podcastu. A może dodany kilka miesięcy temu film video posłuży nam do stworzenia infografiki na social media? Aktualizacja contentu jest tym, co powinno nas zainteresować w nadchodzącym roku. Warto też przedstawiać dany temat na kilka sposobów: artykuł wzbogacić linkiem do filmu albo stworzyć atrakcyjne grafiki lub ilustrujące temat zdjęcia. Pamiętajmy też, że obraz (w tym video) jest łatwiej przyswajalne przez obecnego odbiorcę niż treści pisane.

Magdalena Karnowska-Sewastianik, copywriter

Co nowego w Google Ads w 2022 roku?

Marketing w internecie to branża wybitnie dynamiczna, dlatego możemy się spodziewać wielu zmian. Mowa tu zarówno o zatwierdzonych przez Google aktualizacjach i zmianach, ale również o domniemanych i spekulowanych modyfikacjach. Sprawdź, co nowego czeka nas w Google Ads w 2022 roku.

  • Reklamy tekstowe w Google Ads

Uruchomienie kampanii reklamowej w sieci wyszukiwania od połowy 2022 roku będzie wiązało się z pewnymi nowościami. Więcej o tym opowie specjalistka Redseo:

Od 30 czerwca elastyczne reklamy będą jedynym dostępnym typem reklam podczas tworzenia standardowej kampanii w sieci wyszukiwania. Rozszerzone reklamy tekstowe stracą możliwość edycji, jednak nadal będą mogły być wyświetlane na przemian z reklamami elastycznymi. Statystyki dla tych reklam będą cały czas dostępne jak i możliwość ich wstrzymywania, wznawiania czy usuwania. Dlatego jeśli posiadasz takie reklamy na swoim koncie, warto w nadchodzącym roku sprawdzić ich aktualność i wprowadzić ewentualne poprawki przed końcem czerwca.

Aleksandra Wiśniewska, specjalistka ds. Google Ads

  • Automatyzacja działań w marketingu internetowym

Prognozuje się, że kolejny rok przyniesie znaczną automatyzację działań. Będzie się to wiązać z wdrożeniem nowych sposobów pracy przy tworzeniu kampanii:

W 2022 roku Google jeszcze bardziej, niż do tej pory postawi na automatyzację, sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe. W konsekwencji będzie to wymagało od specjalistów większej kreatywności w opracowaniu strategii marketingowych i działaniu. Kluczowa stanie się prezentacja oferty, by dostosować ją do zmieniających się potrzeb odbiorców. Ponadto istotna będzie również analiza zebranych danych i trafne wyciąganie wniosków.

Angelika Tadych, starsza specjalistka ds. Google Ads

automatyzacja reklamy i sztuczna inteligencja w marketingu internetowym 2022

Procesy automatyzacyjne oraz inne planowane zmiany wpłyną zatem realnie na pracę specjalistów Google Ads. O wprowadzonych i zapowiadanych modyfikacjach wypowiedział się jeden z naszych specjalistów:

Dynamicznie rozwija się Google Analytics 4, który w teorii powinien znacznie ułatwić analitykę internetową. Rezygnacja z rozszerzonych reklam tekstowych, kampania perfomance max – to tylko kilka z licznych zmian, które nadeszły w tym roku. Możemy z pewnością stwierdzić, że Google dąży i będzie dążył do automatyzacji procesu tworzenia reklam. Czy w związku z tym w przyszłości nie będą potrzebni specjaliści do Google Ads? Będą, ale zakres ich obowiązków ulegnie zmianom.

Nikita Bilous, specjalista ds. Google Ads

Wykorzystywanie sztucznej inteligencji w pracy nad Google Ads jest zagadnieniem, któremu przyglądamy się z zainteresowaniem:

Warto zwrócić uwagę na Headless CMS w aspekcie SEO oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji nie tylko do zarządzania stawkami reklam PPC (Google Ads), ale także tworzenia samych treści reklam.

Paweł Rabinek, CEO

Jak pandemia wpłynęła na marketing internetowy i Google Ads?

Pandemia dała się we znaki także w Google Ads i całym marketingu internetowym. Jednym z wniosków nasuwających się po niemal dwóch latach pandemicznej rzeczywistości jest to, że obecnie trudno sprzedawać i funkcjonować w wyobraźni klientów, nie mając sklepu internetowego. Z czym to się wiąże w branży e-commerce?

Wiele firm zauważyło, że nie da się już funkcjonować bez sklepu online lub promocji swojego biznesu w sieci. Dlatego rok 2022 może przynieść zwiększoną konkurencję w systemie Google Ads oraz wiązać się z większymi wydatkami na reklamę. Dlatego bardzo ważne stanie się wizualne dopracowanie strony, zadbanie o odpowiednią treść w witrynie oraz feed produktowy. Może nowy rok będzie też dobrą okazją do poszukiwania nowych miejsc dla promocji swoich produktów, jak Allegro, Amazon czy Bing Ads.

Jędrzej Skupsz, SEM Manager

marketing internetowy 2022- zakupy za pomocą smartfona

Pandemia przyniosła wiele zmian w naszych zakupowych przyzwyczajeniach. Odnotowano między innymi zwiększone zainteresowanie zakupami z poziomu telefonu. Poniżej rozwinięcie tego zagadnienia:

Rok 2021 upłynął na zdecydowanym wzroście firm korzystających z reklam Google Ads. Sytuacja ta sprawia, że ludzie coraz chętniej kupują za pośrednictwem usług online, a urządzeniem, które wiedzie prym, staje się smartfon.
Według badań AdColony w roku 2021 około 6 na 10 Polaków skorzystało przynajmniej raz z możliwości zakupu za pomocą smarfona lub tabletu.
Warto zatem przygotować odpowiednio swoją stronę mobilną. Wprowadzenie niezbędnych udogodnień dla osób korzystających z takich urządzeń może zwiększyć sprzedaż w sklepie online.

Damian Szeffer, specjalista Google Ads

Niezależnie od tego, czy wspomniane zmiany i trendy będą wdrażane, nasi specjaliści z przyjemnością zajmą się opieką nad kampaniami Google Ads i Allegro Ads Twojej firmy. Dlatego poczytaj więcej o pracy specjalisty w naszym artykule o opiekunie kampanii reklamowych.

Nowości i trendy, którym warto poświęcić uwagę w 2022 roku w marketingu internetowym

Poza wspomnianymi aktualizacjami i zmianami wprowadzanymi w zakresie SEO i Google Ads, na horyzoncie są także inne nowości i trendy, którym warto poświęcić uwagę w marketingu internetowym w 2022 roku.

  • Karty Google Discover

Karty Discover to propozycja od Google, która może znacząco wpłynąć na jakość przeglądania internetu zarówno na desktopie jak i mobile:

Myślę, że 2022 rok przyniesie nam wiele nowości w świecie marketingu internetowego. Jedną z opcji, na rozwój której Google położy duży nacisk, są karty Google Discover. Discover to karty informacje serwowane przez Google z różnych serwisów internetowych zgodnie z naszymi zainteresowaniami, które możemy przeglądać na smartfonach. Już teraz temat kart Discover pojawia się w kontekście SEO jako atrakcyjne źródło ruchu oraz możliwość pokazania tam reklam Google Ads.

Paweł Rabinek, CEO

  • Podcasty

Ostatnie lata to dynamiczny rozwój branży podcastowej. W związku z tym twórcy nagrań stają się coraz bardziej popularni, osiągając niekiedy status celebrytów. My dostrzegamy wygodę, jaką niesie słuchanie treści audio podczas wykonywania innych czynności. Co więcej okazuje się, że podcasty mogą być nie tylko źródłem rozrywki i zdobywania wiedzy, ale również wpłyną na działania reklamowe.

Kolejnym obszarem, któremu przyglądam się z ciekawością, są podcasty. Widzę w podcastach spory obszar marketingowy, który zdaje się nie być jeszcze dobrze zagospodarowany przez Google i YouTube, Facebooka, Spotify czy Apple. Możliwości reklam audio zapewne pojawią się wkrótce także w Google Ads, co może stać się ciekawym uzupełnieniem działań marketingowych.

Paweł Rabinek, CEO

trendy marketingowe 2022 - podcasty

Microsoft Advertising, czyli system reklamowy w wyszukiwarce Bing, może stać się w kolejnym roku jeszcze bardziej interesujący dla reklamodawców. A obecność w serwisach typu Allegro powoli staje się wręcz obowiązkowa.

Poza największymi graczami takimi jak Google i Facebook, warto także obserwować działania marketplace’ów w Polsce jak Allegro czy Amazon. Z roku na rok zyskują one coraz większe grono stałych klientów. Być może także wyszukiwarka Bing wejdzie mocniej do Polski, dzięki czemu system reklamowy Microsoft Advertising zyska na popularności w naszym kraju.

Paweł Rabinek, CEO

Marketing internetowy 2022

Mamy wiele spostrzeżeń dotyczących zbliżających się zmian w branży. Podejrzewamy na podstawie potwierdzonych dotychczas informacji, że marketing internetowy 2022 przyniesie wiele nowości, ale też rozwinie istniejące już rozwiązania technologiczne.

Śledzimy nowinki, jakie pojawiają się w branży i jesteśmy ciekawi, jak wpłyną one zarówno na marketing internetowy jak i naszą pracę. Każda zmiana wiąże się z pewnym ryzykiem oraz niepewnością. Ale wymaga też elastyczności i świeżego spojrzenia na dane zagadnienie.

Jakie informacje przedstawione przez naszych specjalistów najbardziej Cię zainteresowały? A może chcesz się podzielić swoimi spostrzeżeniami? Zachęcamy do dyskusji w komentarzach.

Opublikowano w Blog Marketing internetowy: , aktualizacja: