Marketing deweloperów – działania online
Zakup mieszkania nie jest zazwyczaj decyzją podejmowaną spontanicznie. To miesiące przemyśleń, zbierania informacji oraz oglądania lokali. Jeśli na co dzień zajmujesz się nieruchomościami poprzednie zdania na pewno Cię nie zdziwiły. Wiemy, że ten rynek ciągle się rozwija. Jak sprawić by spośród wielu ofert potencjalni klienci wybrali właśnie Twoją?
Kim są Twoi klienci?
Jeśli chcesz skorzystać z reklamy dla dewelopera, musisz zastanowić się, kim są Twoi klienci.
Osoby kupujące mieszkania z rynku pierwotnego możemy najogólniej podzielić na:
- korzystające z programu MDM
- kupujące mieszkanie za gotówkę
- rodziny poprawiające standard życia
- inwestorów kupujących mieszkanie w celu podnajmu
Każda z tych grup jest inna, jednak aby potencjalni klienci zainteresowali się Twoją ofertą, musisz nie tylko o niej informować, ale przede wszystkim budzić zaufanie. Na szczęście, obecnie, marketing na rynku nieruchomości daje wiele możliwości do budowania relacji z klientami. Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że takie działania zaczynają się wcześniej niż w momencie przedstawiania oferty.
Jak Polacy szukają mieszkania?
Większość z osób rozważających zakup nieruchomości zaczyna od oszacowania swoich finansów, określenia zdolności kredytowej itd. Kiedy okazuje się, że mogą pozwolić sobie na taki krok, zaczynają poszukiwania wymarzonego mieszkania.
Nieocenionym źródłem informacji w tych poszukiwaniach zwykle okazuje się internet. Z raportu przygotowanego przez TNS Polska dla serwisu Otodom w 2015 roku, wynika, że najważniejszym źródłem informacji jest strona dewelopera. Kryteriami, które pomagały w podejmowaniu decyzji była lokalizacja, liczba pokoi oraz komunikacja. Większość kupujących dzięki sieci, sprawdzała także na ile godny zaufania jest sprzedawca.
Działania online
Musisz wiedzieć, że strona internetowa Twojej firmy musi być przyjazna dla osób, które na nią trafiają. Branża deweloperska nie jest wyjątkiem. Dodatkowo, opierając się o Twoją stronę, możemy wspomagać działania w Social Mediach oraz tworzyć np. reklamy nieruchomości, które masz na sprzedaż.
Facebook, to nie tylko serwis społecznościowy, w którym królują koty. To doskonałe miejsce, dzięki któremu możesz kontaktować się z użytkownikami. Wykorzystaj fanpage do przedstawiania zalet swojej oferty, nawiązywania relacji, udzielania informacji.
Wcześniej wspominałam, że zakup mieszkania lub domu to proces długofalowy. Z tego względu warto skorzystać z reklamy Google AdWords. To reklama, która pojawia się użytkownikom zainteresowanym Twoją ofertą. Możliwość remarketingu, czyli pokazywania reklamy osobom, które były już na Twojej stronie, to także skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży.
Dlaczego potencjalni klienci mają wybrać Twoją firmę?
Musisz pamiętać, że atrakcyjne ceny lub lokalizacja nie są jedynym czynnikiem wpływającym na to, że Twoja firma zostanie wybrana.
Klienci szukają w internecie informacji na temat Twojej firmy. Aby wybrali właśnie Twoją ofertę, musisz być aktywny w sieci. Kreuj pozytywny wizerunek, zadbaj o rozpoznawalność marki, odpowiadaj na potrzeby.
Wykorzystaj możliwość reklamy dla deweloperów. Dzięki Google AdWords, reklamom na Facebooku, a także nawiązywaniu kontaktów z klientami za pośrednictwem profesjonalnie prowadzonego fanpage’a, sprzedaż Twoich nieruchomości może wzrosnąć.
Zastanawiasz się nad wprowadzeniem takich działań w swojej firmie? Skontaktuj się z nami i sprawdź propozycje marketingu dla deweloperów.
Sprawdź także:
Dobra strona internetowa dla dewelopera – 5 wskazówek
Budowa relacji z klientami, czyli fanpage dla dewelopera
Reklama dla dewelopera – możliwości Google AdWords