Logo sklepu internetowego w kampaniach produktowych Google Ads
Dzisiaj reklama produktowa jest wręcz czymś naturalnym dla sklepów internetowych. Przyciągnięcie nowego klienta jest celem każdej firmy w branży e-commerce. Dlatego ważne jest, żeby Twoja oferta wyróżniała się na tle konkurencji. Pomocne w budowaniu wizerunku i rozpoznawalność marki w sieci będzie umieszczenie w reklamie produktowej logo sklepu internetowego.
Wymagania
Chcąc przesłać logo do Google Merchant Center w głównym panelu musisz kliknąć w “Informacje o firmie”, a następnie przejść do zakładki “Logo”.
Menu Merchant Center
Zakładka logo
Google określiło jasne warunki, jakie musi spełniać przesłany plik graficzny, żeby został zaakceptowany do wyświetlania w reklamie. Wszystkie wymagania znajdziesz w pomocy Google Merchant Center. Do najważniejszych zalicza się :
-
- Odpowiedni współczynnik proporcji 1:1 (minimum 500*500) albo 2:1 (minimum 1000*500);
-
- Rekomendowane jest używanie rozszerzenia SVG albo PNG;
- Plik nie może być większy niż 5mb lub 2000 pixeli.
Najczęściej popełnianymi błędami, przez które logo może zostać odrzucone :
-
- zawiera znak wodny;
-
- nie posiada odpowiedniego współczynnika proporcji 2:1 ( np 997:500 );
-
- należy do innej firmy lub jest używane na innym koncie Merchant Center;
-
- jest nieczytelne na mniejszych ekranach (np. smartphon);
-
- nie jest umieszczone na przezroczystym tle;
- nie jest zgodne z zasadami reklamy produktowej.
Jeśli spełniłeś już wszystkie stawiane przed Tobą wymagania, dochodzisz do najważniejszego momentu, czyli wyświetlania się logo w reklamach produktowych.
Informacja o zaakceptowanym logo w Merchant Center
Local Inventory i Showcase Shopping
Obecnie Google wyświetla logo w reklamach produktowych, w odpowiedzi na lokalne zapytania (Local Inventory). Po kliknięciu w reklamę przenosi nas do witryny sklepowej (local storefront) hostowaną przez Google, gdzie pokazuje się nasze logo.
Dodatkowym atutem reklamy lokalnej jest możliwość wyświetlania dostępności danego produktu w sklepie stacjonarnym. Niestety usługa jest obecnie dostępna tylko w Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Japonii, Wlk. Brytanii, i Stanach Zjednoczonych.
Reklama Local Inventory w wyszukiwarce
Witryna sklepowa (local storefront)
Logo firmy pokazuje się w reklamach zakupowych wyświetlanych w formie pokazu produktów (Showcase Shopping). Po kliknięciu kreacja wyświetli nam dodatkowe informacje o ofercie sklepu oraz prezentuje podobne towary dostępne w sklepie.
W tym przypadku również nie mamy możliwości zobaczenia tego w Polsce. Usługa jest bowiem dostępna na razie w Australii, Kanadzie, Niemczech, Francji, Hong Kongu, Irlandii, Indii, Indonezji, Malezji, Nowej Zelandii, Filipinach, Singapurze, Południowej Afryce, Tajwanie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Wlk. Brytanii i Stanach Zjednoczonych .
Reklama Showcase Shopping w wyszukiwarce
Pokaz produktów (Showcase Shopping)
Podsumowanie
Google przyzwyczaiło nas do tego, że w Polsce na nowości, które są dostępne w innych krajach trzeba troszkę dłużej poczekać. Pomimo tego, że dzisiaj logo nie wyświetla się w naszych reklamach produktowych, to warto przygotować się wcześniej na taką możliwość.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o skutecznym prowadzeniu reklamy produktowej, to przeczytaj o Zakupach w Google. Pomocne w branży e-commerce mogą się okazać również dynamiczne reklamy w Google (DSA) . Zanim uruchomisz swoją pierwszą reklamę produktową opracuj najpierw marketing dla sklepu internetowego. Powinien stać za każdym Twoim działaniem w świecie e-marketingu. Jeżeli nie chcesz zostawiać niczego “przypadkowi” skorzystaj z usług agencji marketingowej zajmującej się profesjonalnie reklamą w Google i na Facebooku.