Logo sklepu internetowego w kampaniach produktowych Google Ads

Blob

Dzisiaj reklama produktowa jest wręcz czymś naturalnym dla sklepów internetowych. Przyciągnięcie nowego klienta jest celem każdej firmy w branży e-commerce. Dlatego ważne jest, żeby Twoja oferta wyróżniała się na tle konkurencji. Pomocne w budowaniu wizerunku i rozpoznawalność marki w sieci będzie umieszczenie w reklamie produktowej logo sklepu internetowego.

Wymagania  

Chcąc przesłać logo do Google Merchant Center w głównym panelu musisz kliknąć w “Informacje o firmie”, a następnie przejść do zakładki “Logo”.

Menu Merchant Center

Menu Merchant Center

Zakładka logo

Zakładka logo

Google określiło jasne warunki, jakie musi spełniać przesłany plik graficzny, żeby został zaakceptowany do wyświetlania w reklamie. Wszystkie wymagania znajdziesz w pomocy Google Merchant Center. Do najważniejszych zalicza się :  

    • Odpowiedni współczynnik proporcji 1:1 (minimum 500*500) albo 2:1 (minimum 1000*500);
    • Rekomendowane jest używanie rozszerzenia SVG albo PNG;
  • Plik nie może być większy niż 5mb lub 2000 pixeli.

Najczęściej popełnianymi błędami, przez które logo może zostać odrzucone :

    • zawiera znak wodny;
    • nie posiada odpowiedniego współczynnika proporcji  2:1 ( np 997:500 );
    • należy do innej firmy lub jest używane na innym koncie Merchant Center;
    • jest nieczytelne na mniejszych ekranach  (np. smartphon);
    • nie jest  umieszczone na przezroczystym tle;
  • nie jest zgodne z zasadami reklamy produktowej.

Jeśli spełniłeś już wszystkie stawiane przed Tobą wymagania, dochodzisz do najważniejszego momentu, czyli wyświetlania się logo w reklamach produktowych.

Informacja o zaakceptowanym logo w Merchant Center

Informacja o zaakceptowanym logo w Merchant Center

Local Inventory i Showcase Shopping

Obecnie Google wyświetla logo w reklamach produktowych, w odpowiedzi na lokalne zapytania (Local Inventory). Po kliknięciu w reklamę przenosi nas do witryny sklepowej (local storefront) hostowaną przez Google, gdzie pokazuje się nasze logo.

Dodatkowym atutem reklamy lokalnej jest możliwość wyświetlania dostępności danego produktu w sklepie stacjonarnym. Niestety usługa jest obecnie dostępna tylko w Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Japonii, Wlk. Brytanii, i Stanach Zjednoczonych.

Reklama Local Inventory w wyszukiwarce

Reklama Local Inventory w wyszukiwarce

Witryna sklepowa (local storefront)

Witryna sklepowa (local storefront)

Logo firmy pokazuje się w reklamach zakupowych wyświetlanych w formie pokazu produktów (Showcase Shopping). Po kliknięciu kreacja wyświetli nam dodatkowe informacje o ofercie sklepu oraz prezentuje podobne towary dostępne w sklepie.

W tym przypadku również nie mamy możliwości zobaczenia tego w Polsce. Usługa jest bowiem dostępna na razie w Australii, Kanadzie, Niemczech, Francji, Hong Kongu, Irlandii, Indii, Indonezji, Malezji, Nowej Zelandii, Filipinach, Singapurze, Południowej Afryce, Tajwanie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Wlk. Brytanii i Stanach Zjednoczonych .

Reklama Showcase Shopping w wyszukiwarce

Reklama Showcase Shopping w wyszukiwarce

Pokaz produktów (Showcase Shopping)

Pokaz produktów (Showcase Shopping)

Podsumowanie

Google przyzwyczaiło nas do tego, że w Polsce na nowości, które są dostępne w innych krajach trzeba troszkę dłużej poczekać. Pomimo tego, że dzisiaj logo nie wyświetla się w naszych reklamach produktowych, to warto przygotować się wcześniej na taką możliwość.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o skutecznym prowadzeniu reklamy produktowej, to przeczytaj o Zakupach w Google. Pomocne w branży e-commerce mogą się okazać również dynamiczne reklamy w Google (DSA) . Zanim uruchomisz swoją pierwszą reklamę produktową opracuj najpierw marketing dla  sklepu internetowego. Powinien stać za każdym Twoim działaniem w świecie e-marketingu. Jeżeli nie chcesz zostawiać niczego “przypadkowi” skorzystaj z usług agencji marketingowej zajmującej się profesjonalnie reklamą w Google i na Facebooku.

Opublikowano w Blog E-commerce: , aktualizacja: