Linki sponsorowane Google jako Twój sposób na reklamę

linki sponsorowane google ads Blob

Linki sponsorowane Google, czyli reklamy tekstowe w najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarce, należą do najskuteczniejszych i najpopularniejszych form reklamy. Dzisiaj słówko właśnie o nich. Dlaczego warto je wprowadzić do swojej strategii reklamowej, ile zapłacisz za tę formę reklamy oraz czego potrzebujesz, by ją uruchomić? Zapraszamy do lektury. Płatne reklamy w Google to jedna z usług w Redseo. Sprawdź, dlaczego reklama sklepu w Google Ads ze wsparciem naszego specjalisty to dobry pomysł i jak na tym skorzysta Twój biznes online. Tymczasem przeczytaj, jakie możliwości przynoszą linki sponsorowane.

Czym są linki sponsorowane Google Ads i jak je rozpoznać?

Linki sponsorowane to najprostsze reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google. Działa w formule PPC (Pay Per Click), co oznacza, że płacisz, kiedy użytkownik kliknie w reklamę i wejdzie do Twojego sklepu. 

Warto wprowadzić reklamy w wyszukiwarce do swojej strategii reklamowej. To dodatkowy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów Twojego biznesu, sprowadzenie większego ruchu na stronę internetową oraz zwiększenie konwersji. 

Jak rozpoznać link sponsorowany Google Ads? 

  • Tego typu reklama wyświetla się nad wynikami organicznymi na stronie wyników wyszukiwania Google i pod nimi. 
  • Linki sponsorowane są oznaczone jako “reklama”.
  • Rozpoznasz linki sponsorowane po budowie, ponieważ wyświetlają się trzy nagłówki (maksymalnie 30 znaków każdy) oraz dwie linijki tekstu (maksymalnie 90 znaków każda) oraz adres url kierujący do oferty. 

Podczas tworzenia kampanii linków sponsorowanych Google Ads możesz podać do 15 nagłówków i 4 tekstów reklamy. Dzięki temu Twoja reklama będzie wyświetlać się w różnych kombinacjach (po 3 nagłówki i po 2 teksty reklamy). Więcej informacji o tworzeniu tych reklam znajdziesz w poradniku Google Ads

Źródło: google.com

Czego potrzebujesz do uruchomienia kampanii linków sponsorowanych?

W szybkim skrócie: do uruchomienia kampanii linków sponsorowanych Google potrzebujesz aktywnego konta Google Ads, budżetu na reklamę i słów kluczowych. 

Obsługą konta Google Ads możesz zająć się sam lub zlecić tę pracę specjaliście, np. z Redseo, który umiejętnie wykorzysta potencjał linków sponsorowanych oraz każdej innej formy reklamy w Google. 

Reklama tekstowa powinna zostać odpowiednio skonfigurowana. Dzięki linkowi sponsorowanemu możesz dotrzeć do określonej grupy docelowej (w zależności od wieku, płci, lokalizacji itp.).

Warstwa tekstowa reklamy w obrębie określonej liczby znaków może być dostosowana do Twoich potrzeb i zwracać uwagę kuszącą ofertą. Ważne jest jednak to, by w treści, najlepiej nagłówku, znalazły się słowa kluczowe.

Słowo kluczowe jest tu… kluczowe, bo Twoja reklama wyświetli się w wynikach wyszukiwania na zapytanie użytkownika wpisującego właśnie tę frazę w lupkę wyszukiwarki. 

A skąd pozyskać odpowiednie słowa kluczowe Google Ads? Na pewno na poczekaniu możesz wymyślić wiele z pozoru atrakcyjnych i korzystnych fraz, jednak lepiej wspomóc się narzędziami. 

Pomoże Ci planer słów kluczowych, w którym sprawdzisz popularność fraz (średnią miesięczną liczbę wyszukiwań), trendowość oraz oczywiście stawkę. 

Stawka za górę lub dół strony oznacza, ile zapłacisz za kliknięcie Twojej reklamy przez użytkownika po dodaniu danej frazy do kampanii lub grupy reklam.

Ile zapłacisz za reklamę CPC?

Tak jak wspomniałam wyżej, planer słów kluczowych nie tylko podpowiada, jak często wyszukiwane są dane frazy, ale też wyświetla koszt za górę lub dół strony. Ma też wiele innych przydatnych funkcji, w tym pozwala na oszacowanie, jaki budżet będzie potrzebny w przypadku danej reklamy.

Reklamy PPC opierają się o system aukcyjny, co znaczy, że określasz maksymalny koszt, jaki jesteś gotowy wydać na reklamę, po czym przystępujesz do “konkurencji”, w której biorą udział inne biznesy z Twojej branży. 

I tutaj czas na zestawienie, od czego m.in. zależy koszt reklamy:

  • od branży (niektóre są bardziej konkurencyjne, inne bardziej niszowe);
  • popularności fraz; 
  • określonych dopasowań;
  • strony docelowej, jej jakości i optymalizacji.

Dlaczego linki sponsorowane Google są skutecznym sposobem reklamy?

Jakie są korzyści z włączenia linków sponsorowanych Google do strategii reklamowej?

  • Po pierwsze jest to podstawowy typ reklamy tekstowej, który wyświetla się w atrakcyjnych miejscach na stronie wyników wyszukiwania. Wyświetla się nad (lub pod) naturalnymi wynikami wyszukiwania.
  • Trafia do zainteresowanych użytkowników, bo wyświetla się po wpisaniu pasującej frazy kluczowej do wyszukiwarki.
  • Za sprawą budowy nie wygląda jak nachalna reklama, bo od naturalnych wyników odróżnia go głównie etykieta “reklama”.
  • Link sponsorowany pojawia się w wynikach wyszukiwania na daną frazę od razu po ustawieniu formy płatności i akceptacji. 
  • Linki sponsorowane dzięki atrakcyjnej lokalizacji na stronie wyników wyszukiwania skutecznie zachęcają użytkowników do zakupów. Co więcej generują większy ruch na stronie.
  • Korzystając z tego rozwiązania, możesz kontrolować wydatki reklamowe i dokładnie wiesz, na co je przeznaczasz.
  • Pozostając w temacie wydatków: płacisz dopiero za kliknięcie reklamy, czyli niejako za efekt, nie za samo wyświetlenie. 

Stworzenie kampanii linków sponsorowanych w sposób przemyślany daje możliwość osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów. 

Na efekt składa się zarówno zachęcająca treść reklam, dopasowanie odpowiednich słów kluczowych oraz atrakcyjna oferta Twojego sklepu online.

Nie musisz wszystkiego robić sam, wykorzystaj wiedzę naszych specjalistów w zakresie kampanii Google Ads i zajrzyj do zakładki Oferta. 

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: