Kampanie Zagraniczne w Google Ads

Poszukujesz nowych klientów i chcesz docierać ze swoimi produktami lub usługami do innych krajów? Do sukcesu Twojej firmy za granicą może przyczynić się reklama zagraniczna Google Ads. Zanim jednak zaczniesz wyznaczać sobie cele sprzedażowe i sięgniesz po kampanię eksportową Google Ads, przygotuj się do tego odpowiednio.

Zweryfikuj, czy Twój sklep internetowy lub strona biznesowa są gotowe do obsługi klientów zagranicznych. Zwróć szczególną uwagę na elementy bez których sprzedaż w innym kraju może zakończyć się bardzo słabymi wynikami lub wręcz stratą. W osiągnięciu celu sprzedażowego na pewno pomoże doświadczona agencja Google Ads z Polski.

Wybór docelowego kraju

kampanie zagraniczne Google Ads - jak się do nich przygotować

Przy podejmowaniu decyzji o wyborze odpowiedniego kraju powinieneś wziąć pod uwagę jak dobrze znasz realia danego państwa. Jeżeli posiadasz kontakty biznesowe z konkretnym państwem lub prowadziłeś wcześniej w nim interesy, to będzie Ci łatwiej dostosować ofertę do wymagań prawnych czy oczekiwań klientów tego kraju. 

Jeśli natomiast nie masz bladego pojęcia o danym rynku, ale wydaje Ci się, że może być perspektywiczny dla oferowanych przez ciebie towarów lub usług, to pomocne w wyborze lub odrzuceniu potencjalnego kraju będzie Google Market Finder. Narzędzie odpowie na Twoje podstawowe pytania odnośnie do danego rynku na podstawie kategorii sprzedawanych przez Ciebie produktów. 

Kolejnym instrumentem dostępnym dzięki Google jest My Export Score. Przeznaczony jest dla rynków Europy Środkowo-Wschodniej (ECC). Program po zasileniu w dane (Google Analytics, Google Ads) i po udzielonych odpowiedziach oceni Twoją gotowość na wejście na dany rynek zagraniczny. Możesz się też posiłkować prostym narzędziem badającym trendy na rynku, z którym mogłeś się już spotkać, czyli Google Trends.

Zanim wystartujesz, pamiętaj również aby uwzględnić różnice kulturowe danego kraju, strukturę wiekową i potencjalną grupę docelową dla oferowanych przez Ciebie produktów lub usług w Twojej branży. 

 

Podstawowe elementy

Masz już za sobą wybór kraj docelowego, do którego chcesz kierować

kampanie zagraniczną Google Ads. Powinieneś zadbać w dalszej kolejności o elementy, które są istotne dla powodzenia kampanii za granicą. Nawet najlepsza agencja Google Ads nie pomoże, jeśli Twoja strona nie będzie w pełni przygotowana do obsługi rynku, na którym chcesz zacząć sprzedawać swoje towary lub usługi.

kampanie zagraniczne Google Ads i metody płatności

  • Przygotuj odpowiedni budżet

Przy podejmowaniu decyzji o wejściu na rynek zagraniczny musisz dysponować odpowiednimi środkami. Budżet powinien być dopasowany do waluty, wielkości danego państwa czy konkurencyjności Twojej branży. Zbyt mały budżet może okazać się niewystarczający, żeby osiągnąć odpowiednie rezultaty, co może spowodować frustrację i ostatecznie rezygnację. 

Jeśli wydajesz w Polsce na reklamę w Google Ads 5 000 zł, to taka kwota może okazać się zdecydowanie za mała przy kierowaniu reklamy np. na Niemcy, gdzie obowiązującą walutą jest euro, a mieszkańców jest zdecydowanie więcej niż w Polsce. A trzeba jeszcze uwzględnić konkurencyjność danej branży, w której działasz.

A co jeżeli nie możesz pozwolić sobie na zapewnienie odpowiedniego budżetu? Wyjściem może być kierowanie reklamy zagranicznej jedynie na dany region lub konkretne miejscowości w wybranym kraju. Możesz też wybrać państwo, które będzie tańsze lub w którym będzie mniej konkurencji w Twojej branży.

Nie zapomnij, że część budżetu najlepiej jest przeznaczyć na działanie polegające na zwiększeniu rozpoznawalności marki. Środki przeznaczone na widoczność marki będą się różniły w zależności od branży czy wyboru rynku docelowego.

 

kampanie zagraniczne Google Ads - odpowiedni budżet reklamowy

  • Strona internetowa

Witryna internetowa dostosowana do standardów danego kraju to podstawa. Dlatego warto zadbać o profesjonalne przetłumaczenie treści oraz zaprojektowanie strony odpowiadającej przyzwyczajeniom użytkowników konkretnego kraju. 

Jeśli jesteś nowy na rynku, to użytkownik będzie się chciał upewnić, że jesteś godny zaufania. Dlatego bardzo ważne jest, żeby strona była w pełni przetłumaczona. Warto w tym przypadku skorzystać z usług osoby, która jest native speakerem, która podpowie przydatne zwroty, jakie są używane w konkretnym kraju. 

Błędem jest słabo przetłumaczona strona czy braki w tłumaczeniach w miejscach, gdzie sądzisz, że klient nie zajrzy. Może się to odbić znacząco na wynikach reklamy zagranicznej Google Ads. Dlatego zanim uruchomisz pierwszą reklamę sprawdź, czy każdy element strony jest odpowiednio przetłumaczony i przyjazny dla użytkownika danego kraju.

kampanie zagraniczne Google Ads - strona przyjazna użytkownikowi

  • Wsparcie klienta

W razie pytań lub wątpliwości dotyczących produktów lub usług klient powinien mieć możliwość skontaktowania się z Twoim działem obsługi klienta. Dlatego przygotuj odpowiedni numer telefonu, czat lub inną formę kontaktu w jego ojczystym języku. 

  • Dostawa 

Dużą rolę w sukcesie niejednej firmy odgrywa logistyka. W obecnych czasach jesteśmy przyzwyczajeni do szybkiej i sprawnej dostawy. Dlatego nie możesz zaniedbać tego elementu i zanim rozpoczniesz sprzedaż, przygotuj się odpowiednio na obsługę dostaw dla danego kraju. 

 

  • Obsługa posprzedażowa 

Zorganizuj sprawny system obsługi posprzedażowej w przypadku reklamacji towaru, zwrotu lub serwisu sprzętu w konkretnym kraju. Brak takiej usługi lub problemy z jej realizacją mogą negatywnie wpłynąć na postrzeganie Twojej oferty lub spowodować negatywne komentarze klientów.  

zapewnij odpowiednie metody płatności w danym kraju - kampanie zagraniczne Google Ads
źródło: ecommercenews.eu

  • Odpowiednia forma płatności

Każdy kraj ma ulubioną lub najbardziej preferowaną formę płatności za zakupy lub usługi w internecie. Może to być karta kredytowa lub popularny w danym kraju system płatności elektronicznej. Dlatego najlepiej, żebyś przed startem kampanii zagranicznej Google Ads posiadał na swojej stronie możliwość zapłaty za towary lub usługi najczęściej wybieraną metodą płatności przez klienta. Przyjazny i znany system opłacenia zamówienia przez użytkownika może zachęcić do skorzystania z oferty właśnie Twojej firmy. 

  • Czynniki prawne

Sprawdź, jakie przepisy prawne obowiązują w konkretnym kraju. Będziesz wiedzieć, jakie warunki musi spełnić Twój sklep czy strona biznesowa, aby sprzedawać produkt lub usługi. Istotne będą też kwestie podatkowe, zakup odpowiednich licencji lub ochrony danych osobowych klientów. 

Podsumowanie

Zanim zdecydujesz się na kampanię zagraniczną Google Ads

  • Zweryfikuj czy wykorzystałeś już wszystkie możliwości w obecnym kraju. 
  • Pamiętaj o przygotowaniu budżetu dostosowanego do danego państwa. 
  • Pamiętaj, że lepiej jest skierować reklamę zagraniczną Google Ads na konkretny region lub miejscowość niż wystartować z ograniczonym budżetem, który wpłynie negatywnie na kampanie i postawiony cel. 

W przygotowaniu odpowiedniej kampanii zagranicznej  może Ci zawsze pomóc wyspecjalizowany i doświadczony zespół Google Ads z Polski.  

 

Potrzebujesz skutecznej agencji marketingowej?

Napisz do nas »

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 7

Wystaw pierwszą ocenę! :)

Dodaj komentarz