Kampania produktowa w wyszukiwarce Bing
Wyszukiwarka Bing powoli otwiera się dla polskich reklamodawców. Jedną z nowości udostępnionych przez Microsoft Advertising jest kampania produktowa Bing.
Kampania produktowa to bardzo popularny typ reklamy znany Ci z Google Ads. Trudno dziś sobie wyobrazić sklep online bez kampanii zakupowej Google Ads.
W wyszukiwarce Bing jest zdecydowanie mniejsza liczba reklamodawców. Dzięki temu możesz uzyskać niższe koszty kliknięcia w reklamę niż w Google Ads oraz trafić do klientów, których nie ma w wyszukiwarce Google. Dlatego jeżeli działasz w branży e-commerce, to jest to właściwy moment, żeby rozważyć rozszerzenie swoich działań marketingowych o kolejną wyszukiwarkę.
Microsoft Merchant Center
Jeżeli korzystasz z Google Ads, to narzędzie Microsoft Merchant Center nie powinno stanowić dla Ciebie problemu. W Bing Ads nie masz przygotowanego do tego osobnego narzędzia, ale jest ono zaszyte w system reklamowy Microsoft Advertising.
Zanim przygotujesz reklamy produktowe, musisz najpierw stworzyć sklep w Merchant Center, dokąd prześlesz swoje produkty. Sklep będziesz mógł utworzyć przez UET Tag lub przez dostęp do Bing Webmasters Tool (odpowiednik Google Search Console). W przypadku użycia UET Tagu konieczne będzie odczekanie do 48h, żeby domena pojawiła się w na liście w Microsoft Merchant Center.
W Microsfot Advertsing jest jasna zasada: jedna domena – jeden sklep. Jeżeli wcześniej ktoś prowadził dla Ciebie kampanie produktowe Bing i utworzył sklep na Twoją domenę, to musi go usunąć. Dopiero wtedy będziesz mógł stworzyć nowy.
W Bing Ads nie ma możliwości przejęcia praw do domeny przez inną osobę, jak to ma miejsce w Google Merchant Center. Po przesłaniu produktów musisz odczekać od 3 do 5 dni na zatwierdzenie produktów.
W Bing Ads istnieje możliwość importowania feedu produktowego z Google Merchant Center. W takim przypadku razem z produktami zaimportujesz też wszystkie etykiety niestandardowe oraz reguły, które stworzyłeś. Może to być przydatne przy przygotowaniu kampanii produktowych w Bing Ads.
Tworzenie kampanii Bing Shopping Ads
Kampanię Bing Shopping Ads możesz utworzyć, wchodząc przez “created campaign” i poprzez wybór “sell products from your catalog”. Do wyboru masz dwa podtypy kampanii:
- smart
- oraz standardową.
Kampania smart będzie dostępna, jeśli masz ustawioną konwersję z wartością konwersji.
Po utworzeniu kampanii możesz podzielić kampanie według kategorii, wybranych produktów lub używając etykiet niestandardowych, jeśli zaimportowałeś produkty z Google Merchant Center. Bing Ads istnieje również możliwość zaimportowania gotowych kampanii produktowych z konta Google Ads, co zdecydowanie ułatwi budowanie struktury konta.
Jeżeli prowadzisz akcje promocyjne lub masz darmową wysyłkę produktów, to w Bing Advertisings masz możliwość wyróżnienia takich produktów. Korzystając z zakładki “promocje” możesz dodać zniżkę o konkretnej kwocie, procencie czy powiadomić o gratisie przy zakupie określonych produktów albo darmowej dostawie.
Obecnie funkcja nie jest dostępna w języku polskim, ale możesz wykorzystać funkcję procentów, która nie wymaga jego użycia.
Podsumowanie
Jeżeli reklamujesz się już w Google Ads, rozszerz swoje działania o kolejną wyszukiwarkę. W wyszukiwarce Bing jest mniejsza liczba reklamodawców, a w związku z tym tańsze kliknięcia w reklamę. Dodatkowo, największy ruch w wyszukiwarce generują zapytania z komputerów, które cechują się wyższym współczynnikiem konwersji.
Będzie to świetnie uzupełnienie Twoich kampanii produktowych w sieci Google oraz pomoże zbudować rozpoznawalność i popularność Twojego sklepu w kolejnej wyszukiwarce. Warto wyprzedzić konkurencję i trafić do klienta jako pierwszy. W tym zadaniu pomoże Ci zawsze sprawdzona agencja marketingowa.