Kampania Google Discovery Ads z feedem produktowym 

Blob

Czym jest kampania Google Discovery Ads, możesz dowiedzieć się z naszego wcześniejszego wpisu na blogu. Minęło już trochę czasu od momentu uruchomienia tego typu kampanii przez Google Ads. W tym roku Google idzie o krok dalej i umożliwia tworzenie reklamy z feedem produktowym. Kampania Discovery jeszcze bardziej otwiera się na potrzeby sklepów online

Kampania Discovery Google Ads z plikiem produktowym

Dla przypomnienia, reklamy z kampanii Discovery wyświetlają się w trzech miejscach:

  • Youtube: reklama pojawi się na stronie głównej YouTube, w zakładce “Co jeszcze warto obejrzeć”. Youtube jest drugą wyszukiwarką w internecie, w której użytkownicy wyszukują pomysłów na prezent, inspiracji oraz wskazówek. 
  • Discovery: reklama pojawi się w feedzie, gdzie wyświetlane są najnowsze informacje i treści związane z zainteresowaniami użytkownika. Feed jest wyświetlany w aplikacji Google Search. 
  • Gmail: reklama pojawi się dedykowanej do tego zakładce w skrzynce pocztowej. Użytkownik będzie mógł tam zajrzeć podczas codziennego przeglądania swojej poczty. 

Do tej pory mogliśmy tworzyć kampanie w oparciu o standardową reklamę Discovery oraz reklamy karuzelowe Discovery. Reklama składała się głównie z tekstu reklamy i nagłówków, końcowego URL, wezwania do działania i odpowiedniej grafiki. 

W tym roku Google udostępnił możliwość tworzenia reklamy Discovery w głównej mierze w oparciu o Twój plik produktowy. Pozwala to szybciej przygotować reklamę oraz zmniejszyć nakład pracy, bo nie potrzebujesz tylu rozmiarów grafik czy tekstów reklam, jak przy tworzeniu reklamy bez feedu produktowego. 

Google ma w planach umożliwić reklamodawcom dodawanie feedu z produktami dostępnych w lokalnie. Dzięki temu użytkownik będzie mógł znaleźć najbliżej jego lokalizacji sklep lokalny i nabyć natychmiast produkt. 

Jeżeli posiadasz sieć sklepów, to sprzedaż offline jest dla ciebie równie ważna, jak ta sprzedaż online. Kampania Discovery może Ci w tym znacząco pomóc. 

Podobnie, jak w innych typach reklam w Discovery mamy możliwości wyboru jedynie z dwóch strategii:

  • docelowy koszt konwersji (CPA); 
  • wartość konwersji (ROAS).

W przypadku strategii wartości konwersji (tRoas) możliwe, że na początku nie będziesz mógł z niej skorzystać, z powodu małej liczby konwersji. 

Jak stworzyć kampanię Discovery z plikiem produktowym?

Aby przygotować kampanie Discovery Ads z plikiem produktowym, wystarczy, że po wyborze celu kampanii w następnym kroku wybierzesz w sekcji typ kampanii – Discovery

W podtypie kampanii wybierasz Discovery z plikiem danych o produktach, a następnie odpowiedni Merchant Center z plikiem produktowym, jeśli masz ich kilka. 

Po wybraniu Merchant Center przechodzisz do szczegółowych ustawień kampanii, jak określenie budżetu, nazwy, lokalizacji, określenie strategii ustalania stawek oraz kierowania. 

W na tym etapie możesz również wybrać produkty, które Cię najbardziej interesują lub które specjalnie wytypowałeś przez etykietę niestandardową. Będziesz miał również taką możliwość po stworzeniu kampanii. 

W przypadku kierowania możesz wybrać z kilku możliwości. Dlatego warto, żebyś przemyślał tą kwestię. Dzięki temu reklama trafi do odpowiednich osób, które mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami. 

Po określeniu wszystkich podstawowych elementów kampanii, ostatnim etapem jest stworzenie reklamy. W przypadku reklamy z plikiem produktowym potrzebujemy jedynie uzupełnić:

  • stronę docelową, 
  • logo, 
  • jeden nagłówek, 
  • tekst reklamy, 
  • nazwę firmy 
  • oraz wybrać odpowiednie wezwanie do działania. 

Większość elementów będzie pobierana właśnie z feedu produktowego. 

Dodatkowym elementem, który pojawi się przy reklamie z plikiem produktowym, jest karta powitalna. Pojawia się ona w przypadku, jeśli produkty z pliku danych nie mogą się wyświetlić lub może się pojawić przed produktami z feedu. Jest to opcja dodatkowa, więc nie musisz jej przygotowywać. 

Podsumowanie 

Możesz wykorzystać kampanię Discovery z plikiem produktowym do dotarcia do użytkownika w momencie, kiedy szuka inspiracji i jest na początku swojej drogi zakupowej. Dzięki temu przedstawisz mu konkretne produkty, na których Ci najbardziej zależy, nową linię produktów lub nowości, które pojawiły się na Twoim sklepie. 

Reklamę Discovery z plikiem produktowym możesz także użyć do przedstawienia swojej oferty promocyjnej na zbliżający się Black Friday. Możesz to zadanie również powierzyć zaufanej agencji Google Ads

opublikowano: , ostatnia aktualizacja: