Kampania dynamiczna na Facebooku – Jak ją stworzyć

“Reklamy, które konfigurujesz raz, a one generują zyski dla Twojego biznesu” – taka opinia krąży o reklamach dynamicznych, które możesz utworzyć w Menedżerze reklam na Facebooku. Nie do końca jest to prawdą, za chwilę wyjaśnię dlaczego. Ten rodzaj reklamy z pewnością warto wykorzystać w branży ecommerce. Dowiedz się zatem, jak utworzyć kampanię, dzięki której nie tylko zaoszczędzisz czas, ale także zyskasz szansę na wzrost sprzedaży.

Zanim zdecydujesz się na kampanię o celu sprzedaż z katalogu produktów, musisz taki katalog utworzyć 🙂 W poprzednim artykule pisałam, jak możesz to zrobić.

Reklamy dynamiczne

Dlaczego uważam, że powszechna opinia, że reklamy dynamiczne konfigurujesz raz, a one pracują dla Twojego biznesu, nie jest do końca prawdą? Przede wszystkim dlatego, że brzmi to tak, jakby ten typ reklamy nie potrzebował kontroli. Warto zaznaczyć, że każda kampania wymaga obserwacji, optymalizacji i testowania.

W przypadku sklepów internetowych z szerokim asortymentem, tworzenie kampanii produktowej na Facebooku bez wykorzystania katalogu, może być naprawdę czasochłonne. Reklamy dynamiczne nie wymagają od Ciebie edycji choćby w przypadku zmiany cen (jeśli w Twoim sklepie pojawia się promocja, pamiętaj, by zawsze sprawdzić, czy ceny są prawidłowo pobierane).

Co więcej, gdy planujesz dotrzeć do osób, które były na stronach z konkretnymi produktami i przypomnieć im o tym, co oglądały, ręczne ustawianie byłoby żmudnym procesem. Musiałbyś utworzyć odpowiednią grupę odbiorców dla wybranych adresów (z wykluczeniem tych, którzy dokonali zakupu lub odwiedzili koszyk), a następnie ustawić odpowiednie zestawy, do których będą dobrane reklamy z równie odpowiednimi produktami.

Cel sprzedaż z katalogu to dużo szybszy sposób, jednak zanim go wybierzesz, musisz mieć wcześniej wspomniany katalog produktów, a także wdrożony Piksel Facebooka z dodatkowymi zdarzeniami.

Cel Sprzedaż z katalogu

Tworzenie kampanii

Jeśli Menedżer reklam jest Ci znany, nie powinieneś mieć problemów ze stworzeniem reklam dynamicznych. Mniej zaawansowani użytkownicy facebookowych narzędzi także powinni poradzić sobie z ustawieniem takiej kampanii.  

Oczywiście pierwszy krok, jaki będziesz musiał wykonać, to wybór odpowiedniego celu, czyli “Sprzedaż z katalogu”. Następnie wskazanie katalogu, w którym znajduje się to, co chcesz sprzedać (najprawdopodobniej będziesz miał do wyboru jeden, stworzony wcześniej). Pozostanie tylko dodanie nazwy i przejście do określenia grupy odbiorców.

Zestaw reklam – odbiorcy

Zestaw reklam

To tutaj podejmiesz jedne z ważniejszych decyzji dla powodzenia kampanii 😉 I już na samym początku, może pojawić się coś, co Cię zaskoczy.

Mam na myśli zestaw produktów, który możesz wybrać. Domyślnie są to wszystkie artykuły. Jednak musisz wiedzieć, że towar, który znajduje się w katalogu, możesz podzielić pod względem m.in. typu, ceny, marki. Dzięki zestawom łatwiej będzie Ci dopasować treść reklamy, do produktów, które się w niej pojawią.

Remarketing

Kolejnym ważnym krokiem jest wybranie grupy, której zostaną wyświetlone reklamy. Niesamowicie przydatna jest opcja “Użyj informacji z piksela lub aplikacji, aby utworzyć grupę do retargetowania”.

Ten wybór pozwoli skierować reklamę do użytkowników, którzy odwiedzili odpowiednie strony. Oczywiście ważny jest prawidłowo wdrożony piksel!

Teraz musisz wybrać użytkowników, którzy wykonali określone działania:

  • Wyświetlono lub dodano do koszyka, ale nie zakupiono
  • Dodano do koszyka, ale nie zakupiono
  • Sprzedaż dodatkowych produktów – daje możliwość promowania utworzonego zestawu produktów, wśród użytkowników, którym były wyświetlone artykuły z innego zestawu
  • Sprzedaż krzyżowa produktów – pozwala na wyświetlanie reklam osobom, które kupiły produkty znajdujące się w określonym przez Ciebie zestawie
  • Kombinacja niestandardowa – dzięki niej możesz promować wybrany zestaw wśród osób, które weszły w interakcję z produktem (wyświetliły/ dodały do koszyka / kupiły), ale nie wykonały jakiegoś działania w określonym czasie. Np. dodały produkt do koszyka, ale nie kupiły go
  • Zaawansowane opcje – przypominają trochę standardowe opcje targetowania, jednak pozwalają Ci dosyć mocno zawęzić grupę odbiorców. To znaczy, że możesz wyświetlić swoją reklamę np. osobom mieszkającym w Polsce, w miastach o populacji co najmniej 500 000, które wyświetlały Twoje produkty w ciągu ostatnich 14 dni lub osobom, które dodały produkty do koszyka w ciągu ostatnich 7 dni i jednocześnie interesują się określonymi przez Ciebie kryteriami. Opcji jest naprawdę dużo, jednak pamiętaj, że im węższa grupa, tym mniej skuteczne mogą okazać się reklamy

Istotne będą także informacje, czy Twój produkt kupowany jest spontanicznie, czy użytkownicy potrzebują czasu na dokonanie transakcji. Jeśli zastanawiasz się jaka liczba dni będzie najodpowiedniejsza, możesz wspomóc swoją decyzję danymi z Google Analytics.

Użyj zapisanej grupy odbiorców

Ta opcja pozwoli Ci na wyświetlenie reklamy produktów grupom odbiorców, które zostały utworzone wcześniej (np. podczas tworzenia innych kampanii). W tym przypadku nie określasz już liczby dni ani warunków typu wyświetlenie, dodanie do koszyka, zakup.

Niestety nie możesz wykluczyć osób, które kupiły produkt w innym sklepie.

Dalsze kroki tworzenia zestawów nie różnią się od tych, w standardowych kampaniach.

Dostępne formaty reklamowe

Reklamy dynamiczne

Z pozoru ostatni krok, czyli tworzenie reklamy dynamicznej, nie różni się niczym od tworzenia reklam w przypadku innych celów. Do wyboru masz format karuzeli, pojedynczy obraz lub kolekcję.

Kolekcja to format, który jest wyświetlany tylko na urządzeniach mobilnych. Pozwala jednak na estetyczne prezentowanie produktów. Aby skorzystać z kolekcji, wystarczy, że wybierzesz szablon, dodasz obraz lub film, ustawisz wezwanie do działania i dodasz link.

Użytkownik zobaczy reklamę z obrazem/filmem, pod którym pojawią się produkty z Twojego katalogu. Jeśli kliknie, na jego urządzeniu pojawi się pełnoekranowy materiał.

Format karuzeli lub pojedynczego obrazu automatycznie wypełni się produktami z katalogu.

Reklamy dynamiczne mają mały haczyk, o którym wspominałam wcześniej. Tworząc je, musisz zwrócić szczególną uwagę na tekst. Jeśli promujesz wszystkie produkty ze sklepu, treść musi być dość uniwersalna. Z pewnością dziwnie wyglądałoby zachęcenie do zakupu butów, gdy odbiorca widzi kapelusze 😉

Nie zapomnij o tagowaniu swoich kampanii – dzięki temu przekonasz się, które reklamy przynoszą oczekiwane wyniki.

Podsumowanie

Tworzenie katalogu produktów, uruchomienie reklam dynamicznych, testowanie, wprowadzanie zmian może wydawać się skomplikowanym i długim procesem. Jednak jeśli prowadzisz sklep internetowy, warto skorzystać z kampanii sprzedaży z katalogu osobiście lub powierzyć te działania agencji.