Kampania Discovery w Google Ads – nie tylko na YouTubie

Kampanie Discovery w Google Ads Blob

Od niedawna Google Ads udostępniło nowy typ kampanii – Discovery. Do tej pory określenie to kojarzone było głównie z kampanii wideo na YouTubie, gdzie mieliśmy do wyboru format reklamy TrueView Discovery, czyli filmów które możesz zobaczyć np. w wynikach wyszukiwania, czy obok powiązanych filmów. Dzięki ostatnim zmianom uzyskaliśmy dostęp do zupełnie innej, nowej formy reklamowania się za pomocą kampanii Discovery w Google Ads. 

Gdzie wyświetlają się kampanie Discovery?

Kampania Discovery to kolejny sposób na dotarcie do użytkowników przez sieć reklamową Google. Reklamy wyświetlają się użytkownikom w trzech miejscach. 

Jak sama nazwa wskazuje główną nowością jest możliwość wyświetlania się w Google Discover. To kanał przeznaczony w szczególności dla użytkowników mobilnych, gdzie wyświetlane są treści i artykuły najbardziej pasujące do odbiorców. Algorytmy biorą pod uwagę zainteresowania i wyszukiwane tematy przez użytkowników, aby dostarczyć im jak najbardziej spersonalizowane treści oraz poznać tematy, które mogą ich zaciekawić w przyszłości. 

podgląd reklamy discovery w kanale Google Discover

Drugim placementem, gdzie wyświetlają się reklamy Discovery jest YouTube. Tam reklamy tego typu możecie spotkać na stronie głównej lub na podstronie “co jeszcze warto obejrzeć”. 

podgląd reklamy Discovery na YouTubie

 

Ostatnim miejscem gdzie wyświetlane są reklamy Discovery jest Gmail. Użytkownicy mogą znaleźć reklamy w zakładkach “oferty” oraz “społeczność”.

podgląd reklamy Discovery na Gmailu

To główne trzy usługi Google, które skupiają wielu odbiorców z różnymi zainteresowaniami i dzięki nowemu typowi kampanii możemy jeszcze szerzej do nich dotrzeć. 

Jak wyglądają reklamy Discovery? 

Reklamy Discovery są bardzo podobne do elastycznych reklam displayowych w sieci reklamowej. Opierają się głównie na wizualnej zachęcie do kliknięcia. Do jej stworzenia możemy wykorzystać maksymalnie 15 obrazów marketingowych w orientacji poziomej lub w wymiarach kwadratowych. Potrzebne będzie nam również kwadratowe logo firmy, zachęcające nagłówki i teksty reklam pasujące do wszystkich obrazów i strony docelowej. Podobnie jak w kampanii displayowej możemy dodać wezwanie do działanie. 

otwarta reklama discovery ma Gmailu

Kolejną nowością są reklamy karuzelowe, znane zapewne z działań reklamowych między innymi na Facebooku. Możemy w nich umieścić od 2 do 10 obrazów kart. Ważne jest, to że wszystkie karty muszą być w tych samych proporcjach, co oznacza, że nie możemy ze sobą łączyć obrazów prostokątnych z kwadratowymi. Do każdej karty możemy dodać osobny nagłówek oraz adres docelowy

karuzelowa reklama Discovery na YouTubie

Kierowanie kampanii Discovery

Reklamy Discovery możemy kierować jedynie po danych demograficznych lub odbiorcach. Do naszych odbiorców możemy trafić za pomocą: 

  • danych demograficznych, wybierając ich status rodzicielski, stan cywilny, poziom wykształcenia lub posiadanie domu
  • zainteresowań i zwyczajów 
  • zdarzeń z życia, np. ślub, przeprowadzka, osoby zakładające firmę, zmieniające pracę
  • odbiorców na rynku, czyli czego poszukują, co często kupują,
  • list remarketingowych, jednak muszą one zawierać powyżej 1000 użytkowników. 

kampanii Discovery ważne jest również to, że jedynymi strategiami określania stawek są maksymalizacja konwersji lub docelowy CPA. 

Jakie są korzyści korzystania z kampanii Discovery? 

Dzięki najnowszemu typu kampanii możemy dotrzeć do nowych użytkowników na początku ich ścieżki zakupowej, przedstawić ofertę firmy oraz zwiększyć zasięg i rozpoznawalność. Reklama Discovery to nadal świeży temat i z pewnością może zainteresować użytkowników znudzonych już popularnymi kampaniami banerowymi. Kampania na pewno wpłynie na zwiększenie atrakcyjności dotychczasowych reklam i będzie bardziej dopasowana do zainteresowań użytkowników.

Dzięki analizie zachowań możemy wyświetlać reklamy klientom, wtedy kiedy najbardziej interesuje ich dany produkt lub usługa. Takie reklamy są w dużym stopniu spersonalizowane i mogą zachęcić do zapoznania się z ofertą lub marką.  Kampania Discovery daje możliwość docierania do nawet 2,9 miliarda klientów, którzy aktywnie korzystają z usług Google. 

Kampania Discovery

Podsumowanie 

Kampania Discovery to nadal nowość wśród reklamodawców jak i użytkowników. Warto zadbać o jak najlepszą jakość wizualną reklam, a to na pewno zwiększy ich atrakcyjność i zachęci odbiorców do poznania firmy lub nowej oferty. Niespotykana do tej pory reklama karuzelowa może pozwolić na przedstawienie najlepszych promocji lub nowości w sklepie internetowym. 

Jeśli chcesz zwiększyć zasięg swoich działań reklamowych powinieneś wziąć pod uwagę nowy typ kampanii jakim jest Discovery.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: