Kalendarz marketingowy 2022 i jak go wykorzystać

Każdego czasem dopada niemoc w tworzeniu treści. Dlatego przygotowaliśmy kreatywną perełkę, pomysły na wpisy i akcje reklamowe w blogowej pigułce. Przed Tobą kalendarz marketingowy na 2022 rok!

Co tu znajdziesz? Najważniejsze daty, które mogą pomóc Ci w tworzeniu strategii marketingowej i materiałów na media społecznościowe Twojej firmy w kolejnym roku.

Znajdź te wydarzenia, które przydadzą się w Twojej branży i spodobają się Twoim odbiorcom. Rozważ działania promocyjne, jakie możesz podjąć w nawiązaniu do danej rocznicy lub święta. Po prostu z wyprzedzeniem rozrysuj sobie plan marketingowy na cały rok i bądź gotowy.

Kalendarz marketingowy 2022 – najważniejsze daty

Poznaj najważniejsze daty w kalendarzu marketingowym na 2022 rok. Sprawdź też nasz artykuł o trendach i nowościach, jakich spodziewamy się w kolejnym roku. Dzięki tym materiałom tworzenie treści będzie dla Ciebie dużo prostsze!

Kalendarz marketera 2022 – pierwszy kwartał

  • Styczeń 2022

kalendarz marketingowy 2022 - styczeń

1 stycznia: Nowy Rok
3 stycznia: Dzień Słomki do Picia
6 stycznia: Trzech Króli
10 stycznia: Dzień Sprzątania Biurka, Dzień Obniżania Kosztów Energii
17 stycznia: Blue Monday
21 stycznia: Międzynarodowy Dzień Spodni Dresowych, Dzień Babci
22 stycznia: Dzień Dziadka
23 stycznia: Dzień bez Opakowań Foliowych
25 stycznia: Dzień Sekretarki i Asystentki

3 stycznia to wspaniała data, którą możesz wykorzystać do uświadomienia Twoich obserwatorów na temat ekologii. Jeśli zagadnienia dotyczące ochrony środowiska i zastępniki plastiku w codziennym życiu łączą się z filozofią Twojej marki, zanotuj sobie tę datę.

W swój kalendarz marketingowy wpisz datę 17 stycznia. Możesz wtedy rozpocząć na firmowym profilu dyskusję z followersami na temat Blue Monday. Co sądzą o tym “święcie”? Spadek nastroju i sił tego dnia to realny problem czy wykreowana przez media iluzja?

A wszyscy pracujący na home office zapewne w mniejszym lub większym stopniu utożsamiają się z nietypowym świętem przypadającym 21 stycznia. Możesz tego dnia zdecydować, czy na Twoim firmowym koncie lepiej sprawdzi się content związany z Dniem Babci, czy wygodnymi dresami.

Warto zanotować, że od 17 stycznia do 27 lutego 2022 będą trwały ferie zimowe:
17–30 stycznia: województwa kujawsko-pomorskie, lubuskie, małopolskie, świętokrzyskie i wielkopolskie
24 stycznia–6 lutego: województwa podlaskie, warmińsko-mazurskie
31 stycznia–13 lutego: województwa dolnośląskie, mazowieckie, opolskie, zachodniopomorskie
14–27 lutego: województwa lubelskie, łódzkie, podkarpackie, pomorskie, śląskie

  • Luty 2022

kalendarz marketingowy 2022 luty

2 lutego: Dzień Świstaka, Dzień Pozytywnego Myślenia, dzień Naleśnika
5 lutego: Dzień Nutelli
9 lutego: Międzynarodowy Dzień Pizzy
11 lutego: Międzynarodowy Dzień Dojeżdżania Rowerem do Pracy Zimą
13 lutego: Międzynarodowy Dzień Prezerwatywy
14 lutego: walentynki
17 lutego: Międzynarodowy Dzień Kota
23 lutego: Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją
24 lutego: Tłusty Czwartek
26 lutego: ostatnia sobota karnawału

Rozważ, czy świętowanie na firmowym profilu Dnia Świstaka może być przydatne. Nawiązania do popkultury mogą ożywić społeczność, dzięki czemu pod postem przybędzie polubień, reakcji, a co jeszcze ważniejsze – komentarzy.

11 lutego masz okazję do stworzenia zabawnego, a jednocześnie ekologicznie wartościowego wpisu, który również zaangażuje followersów. Niech opublikują w komentarzach zdjęcia prezentujące ich rowerowe przejażdżki do pracy w zimowych warunkach!

Marki działające w branży erotycznej z powodzeniem mogą promować antykoncepcję, szczególnie w Dzień Prezerwatywy. To szczególna data w roku, gdy treści propagujące bezpieczny seks klikają się dobrze i mogą wpłynąć na sprzedaż.

  • Marzec 2022

kalendarz marketingowy 2022 marzec 1 marca: ostatki, Światowy Dzień Piegów
2 marca: Popielec
5 marca: Dzień Teściowej, Dzień Dentysty
8 marca: Dzień Kobiet
10 marca: Dzień Mężczyzn
11 marca: Dzień Sołtysa
14 marca: Światowy Dzień Drzemki w Pracy
17 marca: Dzień Łodzi Podwodnej
18 marca: Światowy Dzień Snu
20 marca: astronomiczny początek wiosny
21 marca: Dzień Wagarowicza, Światowy Dzień Zespołu Downa, Światowy Dzień Lasu
27 marca: zmiana czasu z zimowego na letni

8 marca nie trzeba przedstawiać, ale warto przypomnieć, że to świetny pretekst do przygotowania wcześniej promocji na ofertę kosmetyków lub odzieży damskiej. To też data, która zapewni Ci content w mediach społecznościowych na więcej niż jeden post! Z wyprzedzeniem zapowiedz nadchodzącą promocję, a później o niej przypomnij. I nie zapomnij o tematycznym poście w Dzień Kobiet.

Światowy Dzień Drzemki w Pracy to też punkt wyjściowy dla różnych treści. Może być to dowcipny wpis ozdobiony zdjęciem zaspanych współpracowników w biurze o poranku. Innym tematem jest post dotykający zagadnienia pracoholizmu, który staje się bardzo powszechny i może być realnym problemem.

A jeśli sprzedajesz łóżka lub akcesoria typu pościel itp., wiesz, co robić 18 marca. :) To materiał zarówno na wpisy w serwisach społecznościowych, ale też tematyczne rabaty lub specjalistyczny artykuł na firmowym blogu.

Z kolei 21 marca zapewnia materiał na wpisy dla firm z różnych branż. Tutaj pełna dowolność: zaproponuj, by followersi opowiedzieli najzabawniejsze historie ze swoich lat szkolnych, opublikuj zdjęcie z leśnego spaceru lub porusz temat solidaryzowania się z osobami z Zespołem Downa.

Kalendarz marketera 2022 – drugi kwartał

  • Kwiecień 2022

kalendarz marketingowy 2022 kwiecień

1 kwietnia: Prima Aprilis
2 kwietnia: Światowy Dzień Walki na Poduszki, Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci, Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
5 kwietnia: Dzień Karmelu, Dzień Grzeczności za Kierownicą
7 kwietnia: Światowy Dzień Zdrowia
10 kwietnia: Niedziela Palmowa
12 kwietnia: Światowy Dzień Czekolady, Dzień Czystych Okien
17 kwietnia: Wielkanoc
22 kwietnia: Dzień Ziemi
30 kwietnia: Światowy Dzień Zięcia, Międzynarodowy Dzień Jazzu

Jeśli prowadzisz księgarnię, wykorzystaj kalendarz działań marketingowych, notując sobie 2 kwietnia. Dzień Książki dla Dzieci to idealny pretekst do przygotowania promocji na ten asortyment lub zorganizowania tematycznego konkursu dla obserwatorów.

Dzień Czystych Okien przypadający na 12 kwietnia może być okazją do stworzenia promocji na środki czystości, jeśli prowadzisz sklep z takim asortymentem. To też temat, który może być punktem wyjścia dla zabawnych treści w SM.

Kwiecień to miesiąc, gdy rozpoczyna się sezon ślubny, a także przypadają Święta Wielkanocne. To okazje, które również możesz wykorzystać w biznesie: zarówno w SM jak i uruchomić na przykład przedświąteczny rabat dla stałych lub nowych klientów.

  • Maj 2022

kalendarz marketingowy 2022 maj

1 maja: Święto Pracy
2 maja: Dzień Flagi
3 maja: Święto Konstytucji 3 Maja, Dzień bez Komputera
4 maja: Światowy Dzień Kominiarza, Międzynarodowy Dzień Gwiezdnych Wojen
14 maja: Dzień Farmaceuty
19 maja: Dzień Mycia Samochodu, Dzień Dobrych Uczynków
25 maja: Dzień Piwowara, Dzień Królewny
26 maja: Dzień Matki
27 maja: Europejski Dzień Sąsiada

Dzień bez Komputera to dzień bez komputera, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by wrzucić post z telefonu lub zaplanować go wcześniej na ten dzień.

4 maja świętują fani uniwersum Gwiezdnych Wojen. Zaangażuj swoją społeczność na firmowym profilu i nawiąż do zjawiska kulturowego, jakim jest świat Star Wars i zobacz, jak rosną reakcje pod postem!

  • Czerwiec 2022

kalendarz marketera 2022 czerwiec
1 czerwca: Dzień Dziecka, Dzień Mleka
2 czerwca: Dzień bez Krawata
3 czerwca: Zielone Świątki, Światowy Dzień Roweru
9 czerwca: Dzień Przyjaciela, Dzień Księgowego
10 czerwca: Międzynarodowy Dzień Jazdy Nago na Rowerze
14 czerwca: Międzynarodowy Dzień Kąpieli
16 czerwca: Boże Ciało
21 czerwca: pierwszy dzień lata
23 czerwca: Dzień Ojca
24 czerwca: Dzień Przytulania
25 czerwca: rozpoczęcie wakacji letnich

W Dzień Dziecka wszyscy czekamy na prezenty, bo dla rodziców zawsze jesteśmy dziećmi. Twoi obserwatorzy na pewno też ucieszą się z gratisów dodawanych do zamówień złożonych właśnie tego dnia. A co na profilach społecznościowych? Zaktywizuj społeczność na Facebooku lub Instagramie, by dzieliła się swoimi fotografiami z dzieciństwa lub zabawnymi historiami.

Sklep z kosmetykami powinien wykorzystać okazję, jaka szykuje się 14 czerwca: Międzynarodowy Dzień Kąpieli. Aż się prosi o promocję lub konkurs, który sprawi, że pod postem w mediach społecznościowych pojawi się sporo komentarzy i reakcji.

Poza tym, w czerwcu warto pamiętać o okresie weselnym, zbliżających się wakacjach, sezonie urlopowym i wyjazdowym, co również można wpleść w swoją komunikację z użytkownikami SM. Trend wakacyjny będzie “klikalny” przez kolejne dwa miesiące, warto rozważyć treści budowane pod tę tematykę.

Kalendarz marketera 2022 – trzeci kwartał

  • Lipiec 2022

kalendarz marketera 2022 lipiec
1 lipca: Międzynarodowy Dzień Owoców
4 lipca: Dzień Hot Doga
11 lipca: Dzień bez Stanika, Dzień Chodzenia do Pracy Inną Drogą
15 lipca: Dzień bez Telefonu Komórkowego
17 lipca: Światowy Dzień Emoji
24 lipca: Dzień Policjanta, Światowy Dzień Dziadków i Osób Starszych

Wprawdzie Dzień Owoców przypada w 2022 roku w piątek, ale nic nie szkodzi, by nawiązać w komunikacji społecznościowej do słynnych korporacyjnych “owocowych czwartków”, prawda?

Kalendarz marketera w 2022 roku powinien wzbogacić się o jeszcze jedna datę. 17 lipca spróbuj namówić obserwatorów do komunikacji w SM za pomocą emotikonów. To sposób na zaangażowanie użytkowników i zabawne treści.

  • Sierpień 2022

kalendarz marketera 2022 sierpień
1 sierpnia: Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego
5 sierpnia: Dzień Bielizny
8 sierpnia: Wielki Dzień Pszczół
12 sierpnia: Międzynarodowy Dzień Pracoholików
20 sierpnia: Dzień Synowej, Dzień Komara, Dzień Wyznawania Miłości
25 sierpnia: Dzień Polskiej Żywności
26 sierpnia: Międzynarodowy Dzień Psa
31 sierpnia: Dzień Blogów

Wielki Dzień Pszczół to ważna data dla środowiska, dlatego jeśli dla filozofii Twojej marki ważne są tego typu aspekty, postaraj się o edukacyjne posty na temat pracy pszczół i ekologii.

Międzynarodowy Dzień Psa to także sposób na offtopowy post aktywizujący obserwujących lub na atrakcyjną promocję w sklepie zoologicznym.

Pamiętaj o zbliżającym się rozpoczęciu roku szkolnego, o powrotach z wakacji i zbliżającej się wielkimi krokami jesieni. To bogata baza pomysłów na treści i aktywizację odbiorców.

  • Wrzesień 2022

kalendarz działań marketingowych 2022 wrzesień
1 września: pierwszy dzień roku szkolnego
13 września: Dzień Programisty
15 września: Dzień Majonezu Kieleckiego
16 września: Dzień Kierownika
20 września: Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka
22 września: Światowy Dzień bez Samochodu, Dzień Ćwiczenia przed Lustrem o Podwyżkę Płacy
23 września: pierwszy dzień jesieni
25 września: Międzynarodowy Dzień Głuchych i Języka Migowego
29 września: Dzień Kuriera i Przewoźnika, Dzień Kawy
30 września: Dzień Chłopaka

Dzień Programisty może być w branży IT świetną okazją do przedstawienia firmowego zespołu specjalistów. Treści dotyczące życia firmy “od kuchni” są zazwyczaj bardzo atrakcyjne dla obserwatorów. Dzięki nim followersi lub czytelnicy zbliżają się do firmy lub marki.

22 września to data, którą możesz wykorzystać w mediach społecznościowych na różne sposoby. Na poważnie, pisząc o aspektach ekologicznych i rezygnacji – choć na jeden dzień – z samochodu. Lub na wesoło: o ćwiczeniu przed lustrem prośby o podwyżkę.

Znany wszystkim doskonale Dzień Chłopaka aż prosi się o specjalne promocje z tej okazji oraz o post z życzeniami dla obserwujących profil panów. Dlatego każdego roku notuj sobie tę datę w swoim kalendarzu marketingowym.

Początek września to okres mocno klikalnych treści typu “back to school”, szczególnie lubianych na przykład na Instagramie w formie postów edukacyjnych, poradnikowych, ale nie tylko. Sklepy internetowe mogą z powodzeniem wykorzystać ten czas na intensywną sprzedaż akcesoriów szkolnych.

Kalendarz marketera 2022 – czwarty kwartał

  • Październik 2022

kalendarz działań marketingowych 2022 październik
11 października: Dzień Dziewczyny
14 października: Dzień Nauczyciela
15 października: Światowy Dzień Mycia Rąk, Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi
16 października: Dzień Szefa
18 października: Dzień Poczty Polskiej
22 października: DZIEŃ CAPS LOCKA
25 października: Dzień Kundelka, Międzynarodowy Dzień Artystów
30 października: zmiana czasu z letniego na zimowy
31 października: Dzień Rozrzutności, Światowy Dzień Oszczędzania, Halloween

Tak jak panowie mają dwa święta w roku: Dzień Chłopaka i Dzień Mężczyzny, tak i panie doczekały się – obok Dnia Kobiet – Dnia Dziewczyny. To póki co mało znana okazja, dlatego warto ją wykorzystać w komunikacji w mediach społecznościowych.

18 października przypada Dzień Poczty Polskiej: zrób z tym, co chcesz, możesz wrzucić post na media społecznościowe z kilkudniowym opóźnieniem lub na przykład… zostawić na profilu awizo. :)

A jeśli chodzi o Halloween, post okolicznościowy z tej okazji nie zaszkodzi.

W październiku warto też pamiętać o studentach, którzy rozpoczynają nowy rok akademicki. Poradniki, karuzele edukacyjne na Instagramie oraz różne innego typu treści są mile widziane.

  • Listopad 2022

kalendarz marketingowy 2022 listopad

1 listopada: Wszystkich Świętych
11 listopada: Dzień Niepodległości,
17 listopada: Światowy Dzień Filozofii, Dzień Studenta, Dzień Czarnego Kota,
18 listopada: Dzień Myszki Miki
20 listopada: Dzień absurdu
24 listopada: katarzynki
25 listopada: BLACK FRIDAY, Dzień Pluszowego Misia, Dzień Bez futra
26 listopada: Dzień bez Zakupów, Dzień Ciasta
28 listopada: CYBER MONDAY, Dzień Pocałunku
29 listopada: andrzejki

W Dzień Studenta możesz stworzyć na swoim profilu przestrzeń do dzielenia się opowieściami z barwnego życia studenckiego Twoich obserwatorów. Takim zabiegiem możesz zorganizować zabawny i angażujący content.

26 listopada przypada Dzień bez Zakupów i jednocześnie Dzień Ciasta. A jak tu nic nie kupować w Dzień Ciasta? A w cukierni? :) Jeśli prowadzisz profil społecznościowy cukierni lub sprzedajesz akcesoria kuchenne, wykorzystaj tę okazję w komunikacji w SM.

Końcówka listopada to też okres, gdy przypada Black Friday. To osobna bajka, jeśli idzie o aktywność w mediach społecznościowych oraz przygotowanie rabatów i promocji. O tym, jak przygotować sklep online na BF, przeczytasz w naszym artykule. Black Friday przypadnie w 2022 roku 25 listopada, zapisz sobie tę datę już dzisiaj!

  • Grudzień 2022

kalendarz marketingowy 2022 grudzień

4 grudnia: Barbórka
5 grudnia: Dzień Ninja
6 grudnia: mikołajki
17 grudnia: Dzień bez Przekleństw
21 grudnia: pierwszy dzień astronomicznej zimy, Dzień Orgazmu
24 grudnia: Wigilia
25 grudnia: Boże Narodzenie
28 grudnia: Dzień Pocałunku, Dzień Gry w Karty
31 grudnia: sylwester

Sprawdź, co pisaliśmy na blogu o przygotowaniach do Świąt z Google Ads – to wartościowe treści, które przydadzą Ci się podczas obsługi sklepu internetowego. Wykorzystaj nasze specjalistyczne artykuły podczas tworzenia strategii biznesowej oraz podczas uzupełniania kalendarza marketingowego na kolejny rok. Dzięki takim artykułom możesz poukładać wszystkie elementy marketingowej układanki w całość.

Cały grudzień pozwala na regularne tworzenie treści na blogu i mediach społecznościowych. Podsumowania roku, zbliżająca się Gwiazdka, mikołajki czy sylwester, plany na kolejny rok… To kopalnia pomysłów na komunikację z obserwatorami. Wykorzystaj to!

Jak używać kalendarza działań marketingowych?

Świetnie, w takim razie przed Tobą kalendarz z mniej lub bardziej oczywistymi datami. Co teraz? Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo wszystko zależy od tego, w jakich kanałach komunikacji z klientem działasz oraz od branży, w której pracujesz. Mamy jednak dla Ciebie kilka podpowiedzi, jak używać kalendarza działań marketingowych.

Jak i gdzie wykorzystać kalendarz marketera?

  • W zależności od tego, czy Twój profil firmowy w mediach społecznościowych jest prowadzony ściśle na poważnie lub czasem pozwalasz sobie na mrugnięcie okiem do followersów, wykorzystasz nasze wskazówki inaczej.
  • Co niesamowicie ważne, planer marketera służy nie tylko jako inspiracja do treści w serwisach typu Facebook czy Instagram, ale również do planowania strategii rocznej w sklepie internetowym.
  • Podsunięte pomysły wykorzystasz także na firmowym blogu. Przydatne edukacyjne wpisy, poradniki specjalistyczne itp. zawsze przyciągają uwagę.

Budowanie zaangażowania społeczności

Z pomocą CTA, czyli “call to action” zawartego w poście w mediach społecznościowych możesz zaangażować społeczność. Na przykład nakłonić obserwatorów do dodania komentarza, który wywinduje (zazwyczaj powoli i stopniowo, ale skutecznie) nasz post tak, aby więcej osób na niego trafiło.

Algorytmy serwisów społecznościowych coraz częściej działają na niekorzyść profili, które nie korzystają z płatnej promocji. Przez to często nawet osoby, które obserwują Twój profil, nie widzą wielu wpisów. Dlatego zbieranie reakcji i komentarzy jest ważne, by docierać naturalnie do coraz szerszego grona osób.

Co to jest wspomniane CTA? To “wezwanie do działania” wyrażone zazwyczaj w formie pytania w poście. Zachęca do interakcji, a co za tym idzie, nawiązywania relacji na linii firma — (potencjalny) klient.

Obecnie w mediach społecznościowych bardzo istotne jest budowanie relacji. To one sprawiają, że obserwatorzy czytają Twoje posty, że reagują na nie, komentują, udostępniają, a co za tym idzie – kupują Twoje produkty lub usługi. Dzięki sprawnej i interesującej komunikacji w SM możesz doprowadzić do większej sprzedaży.

Przemyślane akcje marketingowe i promocje

Przechodzimy w takim razie do zakupów. Bo zaangażowanie społeczności może odbywać się dzięki stworzeniu przemyślanych akcji marketingowych i promocji okolicznościowych.

Polega to na przykład na tym, że angażujesz społeczność w konkurs, w którym do wygrania są produkty Twojej marki. Aby wygrać, należy co najmniej napisać komentarz, najczęściej także udostępnić na swoim profilu lub Insta Stories Twój post.

Dzięki temu poszerzasz zakres odbiorców postów, a w zamierzeniu zyskujesz nowych obserwatorów, którzy w dalszej kolejności mogą stać się klientami.

Jeszcze teraz, zanim rozhula się 2022 rok, przejrzyj nasz kalendarz działań marketingowych i sprawdź, które daty korelują z Twoja działalnością. Wybierz kilka okazji, które mogą Ci posłużyć jako pretekst do stworzenia promocji lub rabatu. Nie powinno być tych dat za dużo.

Dlaczego lepiej wybierz kilka konkretnych dat, a nie kilkanaście luźno nawiązujących do Twojego biznesu? Zbyt częste promocje mogą sprawić, że będziesz marką, której towary kupuje się wyłącznie podczas promocji. Tego nie chcemy.

Z okazji wybranych dat wymyśl promocje lub rabaty i zaplanuj posty w mediach społecznościowych, które w atrakcyjny sposób zachęcą do zrobienia zakupów w okazyjnej cenie.

Odrobina świeżości w publikowanych treściach

Jeśli zazwyczaj wstawiasz w mediach społecznościowych posty branżowe, specjalistyczne lub produktowe, wykorzystaj któreś z wydarzeń z kalendarza marketera do zastosowania wyjątkowej grafiki lub zdjęcia. Takie nowości w feedzie to ożywcza odrobina świeżości w publikowanych przez Ciebie treściach.

Grafika powinna rzucać się w oczy i jednocześnie nawiązywać do charakteru Twoich standardowych zdjęć, aby była kojarzona z marką. Warto jednak przełamać się i zastosować zdjęcie o zabawnym wydźwięku, jeśli chcesz zmniejszyć dystans między Tobą a obserwatorami.

Jeśli Twoje wpisy firmowe są zazwyczaj suchymi postami sprzedażowymi lub branżowymi, nawiązanie do wydarzeń popkulturowych lub zabawnego święta w kalendarzu może wygenerować większy ruch na profilu i zainteresowanie postem.

Kalendarz marketera krok po kroku

Podsumowując, jak wykorzystać kalendarz marketera na 2022 rok?

  1. Zapoznaj się z zaprezentowaną rozpiską, wynotuj interesujące terminy.
  2. Podziel wydarzenia na te, które posłużą Ci jako inspiracje i tematy do publikacji w mediach społecznościowych i te, które będą bazą do stworzenia promocji, rabatów i konkursów.
  3. Opracuj pomysły na konkursy z nagrodami.
  4. Jeśli jeszcze nie masz wykonanej strategii działań marketingowych i sprzedażowych na kolejny rok, koniecznie się za to zabierz, aby nic Cię nie zaskoczyło.
  5. Przemyśl kwestię zdjęć i grafik. Część z nich możesz przygotować z wyprzedzeniem, pozostałe muszą poczekać na odpowiedni czas w roku.
  6. Wciel w życie swoje pomysły.

Jeśli masz zaplanowane promocje w sklepie online, stwórz kilka poprzedzających ją postów. Poinformuj obserwatorów z wyprzedzeniem, że zbliża się promocja i na co warto zwrócić uwagę podczas zakupów. Wykorzystaj w tych postach CTA i zapytaj, co planują zamówić z Twojego sklepu.

kalendarz działań marketingowych na social media
Jeśli święto, zwyczaj lub wydarzenie, które wybrałeś, może być punktem wyjścia dla dyskusji lub zabawy w komentarzach, koniecznie to wykorzystaj. Zadaj pytanie, poproś o podzielenie się opinią, zachęć do opowiedzenia anegdoty.

Poza przytoczonymi przez nas przykładami świąt możesz zwrócić uwagę na okrągłe (lub nieokrągłe ;)) rocznice przypadające w 2022 roku i nawiąż do nich w poście. Mogą być to wydarzenia historyczne lub ze świata popkultury.

Wartościowe są także treści typu real time marketing, czyli nawiązujące do aktualnych wydarzeń w Polsce i na świecie.

A jak jest u Ciebie? Korzystasz z kalendarza marketera? Czy może wolisz unikać treści związanych z nietypowymi świętami i rocznicami?

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 22

Wystaw pierwszą ocenę! :)

Potrzebujesz skutecznej agencji marketingowej?

Napisz do nas »

Dodaj komentarz