Jak zwiększyć widoczność strony lub sklepu internetowego?

jak zwiększyć widoczność strony internetowej Blob

Samo stworzenie sklepu internetowego nie gwarantuje sukcesu. Za biznesową inicjatywą i powołaniem danego e-commerce do życia stoją kolejne kroki. Jakie są sposoby na to, by zwiększyć widoczność strony i dać jej szansę na rozwój? O tym dzisiaj opowiemy.

Na co musisz zwrócić uwagę, by Twój sklep był widoczny w sieci? Jakie kroki warto podjąć, by budżet reklamowy wykorzystać w rozsądny i przemyślany sposób? Skorzystaj z naszych wskazówek.

Sposoby na to, jak zwiększyć widoczność strony lub sklepu w sieci

Istnieją pewne sposoby, dzięki którym osiągniesz lepszą widoczność w sieci, a klienci łatwiej odnajdą właśnie Twój sklep i wybiorą go spośród konkurencyjnych firm. Content marketing jest jednym z tych sposobów.

Zwróć uwagę na kilka kwestii związanych z samym funkcjonowaniem sklepu od strony technicznej oraz wykorzystaj możliwości reklamowe wyszukiwarek:

  • Pamiętaj o SEO, czyli optymalizacji technicznej strony, dzięki czemu będzie miała szansę pojawić się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania.
  • Wypełnij swój sklep online wartościową treścią, która zachwyci klientów, a także robota wyszukiwarki.
  • Skorzystaj z możliwości systemów reklamowych, na przykład Google Ads.

Wszystkie powyższe sposoby na poprawienie widoczności strony mogą funkcjonować samodzielnie, jednak najlepiej działają jako system naczyń połączonych. Zarówno SEO jak i reklama płatna czy content są jak superbohaterowie, którzy są w stanie uratować świat (lub poprawić widoczność sklepu :)), gdy połączą swoje siły.

Jeśli dopiero tworzysz swój sklep internetowy i chcesz rozpocząć sprzedaż online, przyda Ci się wprowadzenie do tematu. Dlatego poniżej możesz sprawdzić, czym są poszczególne elementy składające się na widoczność sklepu w internecie.

Pozycjonowanie, czyli SEO?

Bardzo często obie nazwy, czyli “pozycjonowanie” i “SEO”, stosuje się zamiennie, jednak nie jest to do końca poprawne. SEO, to z skrót od Search Engine Optimization, czyli “optymalizacja pod kątem wyszukiwarki”.

Temat ten jest szeroki i bardzo rozległy, dlatego poniżej znajdziesz odnośnik do artykułu, który został w całości poświęcony pracy pozycjonera, czyli specjalisty SEO. Tymczasem w telegraficznym skrócie naszkicujemy, jakie elementy składają się na SEO.

Działania SEO są zakrojone dużo szerzej niż do samego pozycjonowania. Prace optymalizacyjne obejmują między innymi:

  • audyt SEO,
  • analizę konkurencji,
  • dobieranie fraz kluczowych,
  • optymalizację zaplecza technicznego strony,
  • budowanie wartościowego zaplecza linków itp.

Efektem pracy w zakresie SEO jest między innymi określona pozycja strony w wynikach wyszukiwań. Zatem owszem, SEO dla e-commerce to w pewnej mierze pozycjonowanie strony, które jest niezwykle ważne, aby zwiększyć widoczność Twojego e-commerce.

Nadal niejasne? Przeczytaj nasz artykuł Co to jest SEO?, by zgłębić temat optymalizacji technicznej.

Reklama płatna, czyli systemy Ads dla lepszej widoczności strony

Innym sposobem na zwiększenie widoczności strony jest reklama płatna. Najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce jest Google (stanowi ponad 90% ruchu na mobile oraz desktopach), dlatego sklepy najczęściej reklamują się za pośrednictwem systemu Google Ads.

google ads, czyli sposób jak zwiększyć widocznośc strony i sklepu

Stworzenie kampanii reklamowej Google Ads pomoże Ci dotrzeć do nowych odbiorców Twojej oferty i tym samym zwiększyć bank klientów. Atrakcyjna reklama dopasowana do Twojego budżetu oraz potrzeb pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.

W ofercie Redseo znalazło się miejsce na propozycję alternatywną wobec wyszukiwarki Google. To system Bing Ads, któremu poświęciliśmy już trochę miejsca na blogu.O szczegółach dotyczących współpracy i obsługi kampanii w Bing Ads przeczytasz między innymi w załączonym tu artykule.

Bing Ads, czyli Microsoft Advertising to nie wszystko, co mamy do powiedzenia na temat reklam płatnych. Jeśli sprzedajesz w największym polskim serwisie handlu elektronicznego w Polsce, sprawdź Allegro Ads.

Te kampanie to sposób na wyróżnienie się w obrębie platformy, ale również poza nią. Więcej o korzyściach płynących z uruchomienia kampanii w tym systemie opisaliśmy w artykule o reklamach na Allegro.

Content is King, czyli dlaczego ważne jest tworzenie treści

Wspominaliśmy o SEO i o tym, że zadaniem specjalisty SEO jest między innymi dobieranie fraz kluczowych na potrzeby danej strony oraz wypełnianie strony treścią. Mówiliśmy też, że sposoby na poprawienie widoczności strony są ze sobą powiązane. Dlatego teraz przechodzimy do treści i powiemy Ci, dlaczego content jest tak ważny.

Treść w sklepie internetowym wypełnia go pod różnymi postaciami:

  • może to być tekst na stronie głównej lub teksty wypełniające poszczególne podstrony,
  • zakładka “O nas” czy “O firmie”,
  • niezwykle istotne są opisy produktów i kategorii
  • jeśli prowadzisz blog firmowy (a warto!), to jest to fantastyczna przestrzeń dla merytorycznej treści eksperckiej w postaci artykułów
  • oraz linki zewnętrzne, które kierują potencjalnie zainteresowanego odbiorcę treści pod adres Twojego sklepu online.

Dobrze skonstruowany content spełnia oczekiwania klienta, czyli posiada wartościowe informacje o produktach, usługach czy firmie oraz wykorzystuje słowa kluczowe, dzięki którym strona jest lepiej widoczna w sieci.

Słowa kluczowe, dobrane przez specjalistę SEO, na przykład z wybranej przez Ciebie agencji interaktywnej, dają Twojemu sklepowi szansę na wskoczenie na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania oraz zaprezentowanie się większej liczbie użytkowników. .

Na jakość treści oraz odpowiednie nasycenie ich odpowiednimi frazami zwraca uwagę robot wyszukiwarki. I tutaj warto się zatrzymać: nie liczą się tylko frazy, ale również:

  • merytoryczne wartości,
  • rozsądne umieszczenie słów kluczowych w tekście (dawno minęły czasy keyword stuffingu),
  • długość tekstu (choć nie zawsze im dłuższy, tym lepszy) – zakłada się, że jeśli tekst jest specjalistyczny, musi być odpowiednio obszerny, by wyczerpać temat.

Strona przyjazna użytkownikowi, czyli nie zapomnij o UX

Pamiętaj też o tym, by strona, na którą dociera potencjalny klient, była prosta w obsłudze. Zadbaj o to, by ścieżka zakupowa w Twoim sklepie była intuicyjna i zapewniała pozytywne user experience. Dzięki temu użytkownik zapamięta ją dobrze i jest większa szansa, że wróci do Ciebie w przyszłości.

Tematowi UX poświęciliśmy osobny wpis blogowy (UX – user experience i jego znaczenie dla e-commerce), w którym poruszyliśmy bardziej szczegółowe aspekty dotyczące tego zagadnienia.

Sprawdzając ten artykuł, dowiesz się, czy Twoja strona zapewnia klientom pozytywne doświadczenia i czy zachęca do powrotu.

Działania z pomocą agencji czy prace samodzielne?

Prowadząc swój biznes online, możesz rozważać różne możliwości. Czy lepiej prowadzić działania pozycjonerskie i reklamowe witryny samodzielnie, czy może lepiej byłoby skorzystać z pomocy specjalistów? Podpowiadamy, że specjaliści wiedzą doskonale, jak zwiększyć widoczność strony i sklepu online, dlatego współpraca z agencją jest rozsądnym rozwiązaniem.

współpraca z agencją, by zwiększyć widoczność strony internetowej
Oczywiście samodzielne działania, o ile przyniosłyby oczekiwany efekt, dałyby Ci wiele satysfakcji i radości. Trzeba jednak pamiętać, że sukces w marketingu internetowym to nie skutek działania szczęścia, a wiedzy i doświadczenia.

Dlatego korzystne jest nawiązanie współpracy z agencją, w której specjaliści zajmą się widocznością Twojego sklepu w sieci oraz poprowadzą przemyślane kampanie reklamowe dostosowane do Twoich potrzeb i oczekiwań.

Dzięki takiej współpracy eliminujesz możliwość wystąpienia błędu wynikającego z braku specjalistycznej wiedzy o marketingu internetowym. Co za tym idzie, cieszysz się z lepszej widoczności Twojego sklepu internetowego, osiągasz większy ruch i nowych klientów.

W Redseo zespół ekspertów w dziedzinie reklamy internetowej bezpiecznie przeprowadzi Cię przez zakładanie kont reklamowych, uruchomi pierwszą i kolejną kampanię, stworzy kompkletną strategię i przeprowadzi analizę wyników. Ty w tym czasie zajmiesz się innymi aspektami związanymi z prowadzeniem biznesu.

Reklamą zajmie się przypisany do Ciebie specjalista. O tym, jak wygląda współpraca między Klientem a agencją w zakresie obsługi systemów reklamowych, pisaliśmy już na blogu. A jeśli chcesz sprawdzić, czy współpraca z Redseo jest dla Ciebie, sprawdź zakładkę Oferta.

Opublikowano w Blog Marketing internetowy: , aktualizacja: